Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Starbreeze (STAR-A/B)

1 Like

GTS ca.34, CCU ca 3000. CCU bedre enn forrige beta-runde , men GTS ganske svak. Mulig CCU ikke toppet ennÄ.

edit peak ccu 3279.

Bare jeg som synes at matchmakingen++ kunne vĂŠrt et lite hakk bedre ?

EDIT: Virker som om SB fremdeles ikke er helt komfortable med UE4. Tror Funcom gjorde det lurt i Ă„ kjĂžre et lite testprosjekt fĂžrst slik at de hadde litt erfaring fĂžr de kjĂžrte igang med CE. NĂ„ hadde vel uansett SB ikke det valget og mĂ„tte vel bare “kjĂžre pĂ„ og hĂ„pe pĂ„ det beste” :slight_smile:

Noen her som har kommet seg gjennom mission 2 ? Har nesten klart den men failet mens vi ventet pÄ Ä bli hentet ut. Ganske irriterende.

2 Likes

@nofun jobber pÄ flere arenaer nÄ

CCU peak i dag knapt 3000 og side 2 pÄ GTS. Fremdeles ikke overbevist om at dette gÄr bra for star. Spennende Ä fÞlge med pÄ.

1 Like

Fikk nettopp spilt gjennom mission 2 og den synes jeg er helt konge. Var et veldig bra team og alt gikk utrolig greit helt fram til siste del og da fant en av de ut at han skulle stikke. Sleit en del da men han ene klarte Ä revive oss andre med en haug med walkers i samme rom. Klarer de Ä fÄ til samme opplegg/stemning i flere kart tror jeg dette kommer til Ä selge greit over tid. Det jeg er skeptisk til er at ca halvparten skal vÊre slike defense missions og hvis ikke de er bedre enn den som er tilgjengelig i betaen er 50% av content uinteressant for meg. Liker heller ikke at man ikke har bots som i PD2. I mission 2 er man f.eks avhengig av Ä vÊre 3 for Ä kunne fullfÞre og litt drid hvis 2 stikker.

Synes ogsÄ opplegget med Ä sende surviors ut pÄ missions ( tilsvarende det som wow kom med i garrisons ) og assigne de til work stations ( gir diverse bonuser nÄr man spilller som f.eks raskere helath regen og mindre lyd nÄr man gÄr ) er ganske greit. Det jeg ikke liker er at det fremdeles ikke er mulig Ä rebinde keys . Slike ting burde vÊrt pÄ plass fÞr betaen startet.

EDIT: Ser en del klager pÄ at det ikke er mulig Ä gjÞre noe med :

"Is there a toggle off for:

  • Motion Blur
  • Depth of Field
  • FXAA
    "

Husker at det var samme klager pÄ RAID i starten.

Starbreeze undersöker möjligheten att emittera ett senior sÀkerstÀllt obligationslÄn

INFORMATIONEN I DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT, TILL AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, USA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV INFORMATIONEN SKULLE VARA I STRID MED ELLER KRÄVA REGISTRERING ENLIGT GÄLLANDE REGLER.

STOCKHOLM(16 oktober, 2018)- Starbreeze AB (publ) (“Starbreeze” eller “Bolaget”) utvĂ€rderar möjligheten att emittera ett senior sĂ€kerstĂ€llt obligationslĂ„n. Med förbehĂ„ll för bland annat rĂ„dande marknadsvillkor kan en kapitalmarknadstransaktion komma att följa.

Starbreeze undersöker möjligheten att diversifiera Bolagets kapitalförsörjning och ersÀtta existerande bankfinansiering för att öka finansiell styrka och flexibilitet genom att vÀnda sig till den nordiska obligationsmarknaden och har mandaterat Arctic Securities som finansiell rÄdgivare och sole bookrunner för att utvÀrdera möjligheten att emittera ett senior sÀkerstÀllt obligationslÄn samt Gernandt & Danielsson som legal rÄdgivare i samband med den eventuella obligationsemissionen.

För vidare information, vÀnligen kontakta: 
Ann Charlotte Svensson, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Tel: +46(0)8-202 509, email: [email protected]

Denna information Àr sÄdan information som Starbreeze AB Àr skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lÀmnades, genom ovanstÄende kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 oktober 2018 kl. 08.00 CET.

Om Starbreeze

Starbreeze Àr ett globalt spelbolag med visionen att vara en ledande aktör inom underhÄllningsindustrin genom att skapa upplevelser i vÀrldsklass. Starbreeze grundades 1998 och har sedan dess utvecklats till en vÀletablerad utvecklare och förlÀggare av dator- och tv-spel samt VR-produkter som riktar sig till en global marknad. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, San Francisco, Barcelona, Bryssel, Bangalore och Dehradun utvecklar Starbreeze högkvalitativa underhÄllningsprodukter baserade pÄ egna och andras rÀttigheter i egen regi och i samarbete med externa spelutvecklare. Verksamheten Àr indelad i tre affÀrsomrÄden; Starbreeze Games, Publishing och VR Tech & Operations. Starbreeze aktier Àr noterade pÄ Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com (http://www.starbreeze.com/)

Ekstern link: http://news.cision.com/se/starbreeze-ab/r/starbreeze-undersoker-mojligheten-att-emittera-ett-senior-sakerstallt-obligationslan,c2645009
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14632/2645009/926934.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181016.Cision.20181015:BIT:1709:0

@nofun du som har noen erfaringer med obligasjoner, lyst Ä ta kontakt med dem for Ä sjekke ut vilkÄr Ä gjÞre deg opp en mening?

Jeg ser vel heller ikke umiddelbart hvor stort dette er men antar at dette er for Ä slippe en emisjon. Personlig tenker jeg ikke dette er et dumt trekk siden vi kollektivt igrunn har vÊrt enige om at de sannsynligvis ville mÄtte ha et behov for eksterne penger.

Ikke emisjon, men lÄn. Vel, et utrolig dÄrlig tegn for OTWD. Hadde de hatt troen hadde de ikke tatt opp lÄn nÄ. Jeg forventer grusing av kursen.

Bedre med lÄn nÄ enn nÄr kaos er faktum

Ja, helt klart, men neppe lurt Ă„ sitte i aksjen over lanseringen?

Enda et tegn dessverre pÄ at otwd ikke gÄr sÊrlig bra.

Hmm ser ut som om de vil de bytte ut banklÄn med obligasjoner?

LÄn i bank pleier vel Ä ha bedre vilkÄr enn en obligasjon. Kanskje banken ikke er fornÞyd med SB ?

1 Like

Og CFO har sluttet?:confused:

Skulle man liste opp faresignalene for at otwd muligens ikke blir sÄ bra sÄ er det fÞlgende:

  1. CFO sluttet.
    2.Middels plassering pÄ GTS.
    3.Lite interesse for beta.
    4.Synes denne mld her ikke var betryggende.
    5.Lite hype, google trends viser liten interesse.

Men det kan fremdeles snu, en god streaming kampanje kan nok bedre bildet mye. Mer markedsfÞring ogsÄ, men det er en del faresignaler nÄ, noe ogsÄ kursen viser. Sitter kun med liten lyttepost nÄ.

1 Like

Ligger uansett en del bedre enn Hitman 2 som har release en uke etter OTWD.

Har Hitman 2 open beta for Ä pushe forhÄndssalget?

Nei, ingen Ă„pen beta, kan vĂŠre en begrenset lukket.

1 Like

Siste mann ut slukker lyset, som man pleier Ă„ si?

5 Likes

Starbreeze er nÄ nede i 7,40, det laveste den har vÊrt siden de splittet opp i A og B aksjer i 2015. Intradag sÄ har aksjen vÊrt nede i 7,12.


Det var jo en slags stĂžtte rundt 7,8, men den er brutt nÄ 


Det er to topper i chartet, en pÄ 12 kr og en pÄ 7kr. Hvis man regner det om, sÄ blir det henholdsvis 8kr og 4,67 kr. StÞtten pÄ 8 kr er brutt, sÄ neste stÞtte er mao 4,67kr


1 Like