Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Sendte mail for å sjekke om muligheten for short aksjer.

Eller finnes det derivater man kan kjøpe?

For å oppsummere kort. Payday2 fantastisk bortsett fra microtransaksjoner. Dbd helt fantastisk men solgte sin andel for tidlig. Resten bortsett fra publishing er det dessverre bare å glemme hvis ikke otwd blir bra.

Det er nesten ufattelig hvormye star har klart å rote seg bort i etter payday2 suksessen. Bør nesten bli enlærebok i hvordan man ikke skal gjøre det etter en stor suksess.

Det virker på meg som om star sitt mål var å ha en fot inne i det meste av gaming som var hot på bekostning av publishing og egne spill. Det tror jeg var den store tabben star gjorde. Med den konsekvens at penga rant ut mye fortere enn uten disse satsingene

3 Likes

Pd2 crewet forlot star og dette crewet var også den kreative hjernen i selskapet. Da blir det fort kjipt

1 Like

Jepp, her er det muligheter.

SKal holde hardt med EBITDA profitable i Q4 nå.

De trengte kanskje pengene de fikk fra salget ? De hadde hatt mye mindre enn 147MSEK etter Q3 hvis de ikke hadde gjort den dealen.

2 Likes

Men foreløpig er gts bra nok tror jeg. Fokus på dårlige reviews kommer nok litt senere hvis otwd faller merkbart på gts. Det finnes spill med elendige reviews som selger meget bra f. Eks.

Ja sånn som situasjonen ble var det en måte å få mer cash inn raskt på. Mulig emisjon ble vanskelig å få større aktører med på. Samme med lån.

Så streamen i går med Lirik of waffle. Sorry å si det as, men det spillet der så skikkelig dårlig ut pris vs content. Gameplay så smertelig gjennomsnittlig ut og ganske skuffendes mtp at mye av gameplay ser ut til å ta plass bare i basen som du bygger i form av en heslig defence/wave mode. Til tider føles det ut som at eg så på en stream av noen som Spilte CoD Blackops II Zombie Mode.

AI virket helt retardert også; og mapdesign utrolig begrenset. I går på streamen så drepte Lirik en banditt som stjal utstyr fra basen deres som falt om rett utenfor hovedporten. Pga mapdesignet kunne ikke Lirik løpe rett utenfor porten (2meter) for å få det tilbake. #invisible wall.
For 60dollar er dette svindling spør du meg. kanskje 20-25dollar hadde vært akseptabelt ut i fra det jeg har sett.

1 Like

Prøvde å legge inn kjøp på BEAR STBZ X2 nå. Stengte på 31,61 igår. Får opp kurs 57,98 når man legger inn kjøpsordre nå. Tror SB kan få en real kilevink idag.

2 Likes

Vil det si at det er forventet et fall på ca 40% fra åpningen?

Vil tro det. Se på ordreboken i SB nå :flushed::flushed::cold_face:

Finner bare BULL STAR!! :open_mouth:
I dag hadde eg heller bøyd meg over for en kaktus enn å røre bull papirene :cactus:

1 Like

Hadde jeg visst om papiret igår hadde jeg kjøpt. Skulle selvfølgelig sjekket dette.

1 Like

Kaktus sier du… det kan vi få til.

Ser ut som det er lite poeng og shorte eller selge bear papirer. Burde gjort det før stengning igår.

Blir blodig i starran.

2 Likes

Blodig i stjerna sier du. Where do i sign up?

Denne stjerna får nok kjørt seg hardere enn de fleste stjerner på oslo pride idag…

Beste avgjørelse jeg har tatt på børsen var å begrense tapet etter E3

2 Likes

Kan enda være håp om bearpapiret Evil, om det viser seg at star åpner der ordreboken er nå, over 7kr.

1 Like

Samme her. Fikk solgt langt over 10kr. og er fornøyd med det.

Slenger ut en short. om litt.