Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Haha, han sier mer eller mindre direkte at de aldri burde sluppet til på hovedlisten på stockholm børs. Snakk om å slenge dritt i etterpåklokskapens navn! Han prater jo om at SB stod i 12 kr for mindre enn et halt år tidligere, så hvis han var så jææævelig sikker da, hvorfor har han ikke shortet som faen? Nei, han fyren der har jeg lite respekt for ass.

2 Likes

23/11-2018 08:00:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Starbreeze ser över kostnader och fokuserar på kärnverksamhet

"Ahlskog will be heading up the effort until a new acting CFO has been recruited, as Mika Reini has left his interim position. "

:rofl:

4 Likes

Det er faktisk litt krise.

Kaster de ut alt som ikke er spill ?

Ryker VR og annet piss?

Hvaaaa faen! De står mao med to bein i graven og holder seg fast i noen røtter for å komme seg ut. :astonished:

2 Likes

Utrolig, tidenes korteste tur innom CFO-stillingen?

1 Like

Siden de skal fokusere på spill(egne og publishing) så tenker jeg de kvitter seg med VR++ og kutter 1/3 av ansatte i stockholm :wink:

Tror kanskje han ikke hadde fått all info når han sa ja til å joine de :wink:

1 Like

TSW-flopp-funcom1.0-analogien min stemmer bare bedre og bedre. Så får vi se hvordan de henter inn penger og ikke minst hvis det blir emisjon noe jeg tror hvor mye rabatten (om noe) blir.

Kanskje de som stod bak funcoms redningsoperasjon på 0.55 har lyst på en ny heisatur? :slight_smile:

5 Likes

Dette er jo nesten verre en Funcom 1.0
Der holdt de kriminelle iallefall isammen. Virker veldig som SB prøver å dytte all skylden over på CFO rollen :stuck_out_tongue:

Jeg tipper han ganske raskt så i regnskapene og med otwd-flopp at det vil bli smertefulle omstillinger og at han ikke var rette mann for dette eller hadde lyst å bli med på en sånn rydde-runde som sikkert er tungt psykologisk for de ansatte som blir igjen og de som må gå.

1 Like

Dette var nok tidenes klareste shortkandidat. Her kunne man tjent en formue på en short, men jeg våget ikke.

Men med mer og mer fokus på payday3 tror jeg star kommer tilbake før release av det spillet. Det er bare å få investorene til å tro på minst like bra salg som payday2 (og glemme raid og otwd) og lage noen analyser på det. Men veldig spent på finansieringsløsning for driften videre.

1 Like

Jeg prøvde faktisk å få kjøpt de short produktene som lå ute, men var jo helt umulig å få kjøpt. Jævli kjipt da det som du sier var den klareste short muligheten jeg har sett.

1 Like

“De initiala försäljningsintäkterna för OVERKILL’s The Walking Dead är lägre än prognostiserat främst på grund av att andelen av försäljningen från lågprisländer som Kina och Ryssland är väsentligt högre än förutsett.”

Merkelig, kan det ha noen med prisen i andre regioner som vi reagerte på fra dag 1 å gjøre ?

Det er nok godt mulig. USA og EU hadde ikke samme prisnivå, så de kjørte sikkert et annet prisnivå for asia/russland også. Btw, så sier jo dette også sitt når de salgene som faktisk har vært selvfølgelig da gir mindre inntjening…

men vårt mål om positivt EBITDA för Q4 kvarstår”, säger Sebastian Ahlskog, CFO i Starbreeze.

Hvem bryr seg om EBITDA i Starbreeze nå tenker jeg. Det eneste som betyr noe er vel cash burn :stuck_out_tongue:

1 Like

Enig Christian, men… Siden OTWD ikke går slik de ønsker så lurer nedskrivningsspøkelse i kulissene. Regner med den balanseførte verdien av produktet ikke er i nærheten av det de kan forvente av fremtidige inntekter.

Jepp, tenker de må skrive med 2-3-400 MSEK på OTWD alene…

1 Like

Netfonds har 105k SB tiljengelig for short, om noen vil leke.

Lurer på om noen kommer til å se nærmere på salgene til CEO og CFO i sist uke…

Salgene skjedde vel etter at markedet var rimelig sikre på at salget var ræva og etter at de hadde kommet med kvartalstall? Det er ikke som i Funcom hvor markedet rett og slett ikke helt visste hvordan TSW hadde solgt.

2 Likes

Skanky shit å shorte her nede på 3 kr, jeg var 95% sikker på crash&burn på 7-8 kr, men her nede? Nei, det blir vanskeligere å så kursutviklingen her.

Starbreeze resultat för fjärde kvartalet 2018 påverkas negativt av att en licensavgift på 10 miljoner dollar från 505 Games för konsolversionen av OVERKILL’s The Walking Dead kommer att intäktsföras först efter perioden.

Lurer på hvorfor de følte de måtte melde dette? Er det ikke vanlig å få pengene når man leverer produktet? Det er nesten sånn at hvis jeg var 505 Games nå, så hadde jeg håpet på at SB går konkurs før de må ut med pengene her…