Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

For å være ærlig, så synes jeg SB virker dyr på 3 kr også…

3kr gir EV på : 3*280 +500 (rentebærende gjeld) +300 (gjeld de må ta opp for å kunne fortsette ut 2019) = 1640.

1 Like

Hvis magien som skapte PD2 er borte er den jo dyr.

1 Like

Den magien er loooong gone. Raid WW2 og OTWD er begge forsøk på PD2 med annet tema, begge er jo kjempeflopper vs utviklingskost.

Hvordan fikser Starbreeze finansieringen:

• Salg av publishing rettigheter og/eller VR
  • Lån
  • Konvertibelt lån
  • Emisjon

0 stemmegivere

Ja men de har alikevel gjort en kjempejobb med å holde inntektene fra PD2 oppe. Dette var jo et spill som i utgangspunktet skulle ha 2 års levetid og SB har i år 77.3MSEK(ikke utenkelig at det passerer 100MSEK iløpet av året ) i inntekter fra det. Tror faktisk det er enklere å lage PD3 enn å ta samme konsept men legge på nytt tema/setting.

2 Likes

De burde lage PD2 HD-edition. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

De har iallefall en hel haug med maps de kan ta med seg til PD3 :wink:

Jeg tenkte mer som en stop-gap measure, burde vel ikke ta mer enn et år å porte PD2 med de best kjente mapsa til Unreal-motoren? :stuck_out_tongue:

Hehe problemet er at de da ødelegger for pd3 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Du glemte konkurs

1 Like

Ingen som tror på lån :astonished:
Glemte konkurs! :grimacing:
Glad for å ikke være CEO i Starbreeze nå., :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Han har masse A aksjer enda og sikkert endel B aksjer.

Han solgte bare på 5 for å dekke inn kjøp på 15 for lånte penger…

SB opp 7%, mange som vil trade.

Starbreeze kan gå langt uten å ha orden på finansieringen, men det blir som Funcom som vel var oppe i 2,50 før de kjørte emisjon på 0,55. Veldig stor sjanse for å sitte igjen med brente fingre.

Ja men korte trader på et par dager eller kortere, da har man uflaks hvis elendig mld kommer. I det lange løp er jeg helt enig.

14% opp i dag, tok du en trade?

Daytradere, Ser mange på XI tradet den idag fordi de forventet bounce på gårsdagen.

Helt vanlig dead-cat-bounce trading. Det er 150% opp til der de var for 1-2 uker siden, så hvis man går halvveis opp blir det jo moro? Ikke like moro den dagen man sitter på aksjer og de kommer med emisjon da :stuck_out_tongue:

1 Like