Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Lukter ikke emmisjon, de har et obligasjonslån pågang. Dette er nevnt lenger oppe og postet av Tekbot.

Det lånet vil sikre nødvendig finansiering hvis de får det i boks.

Jeg klarer ikke se hvordan de skal få gjennom det obligasjonslånet. Det må for det første være grisesvært, 3-400 msek minst, og for det andre så vil renten være 10%+ og for det tredje, så er det ikke verdt risikoen med 10% rente, så det blir i så fall konvertibelt. F.eks. med 2 kr som konverteringskurs.

2 Likes

Var det ikke opp mot 500MSEK da?

@nofun har vel detaljene.

Jeg tror det kan stemme, men som sagt, jeg tror de har like stor sjanse til å få det lånet som Funcom hadde med finansieringen i 2016. Hvis SB skal bli reddet, så må det være noen veldig pengesterke og risikovillige som går inn her.

Jeg er helt enig, er jo en grunn til at de ikke har postet lånevilkåret enda.

Og kredittfasiliteten med Nordea bør begynne å nærme seg tom.

Tror du de kan gå konk?

Det er alltid en mulighet når man bruker mer penger enn man tjener og pengebingen begynner å bli tom. Men de har mye eiendeler de kan selge unna også. + at det alltid finnes pengesterke folk som er ute etter en god deal.

1 Like

Som @Evilfreud sier, det er alltid muligheter, men jeg tror ikke det går så bra for dagens aksjonærer. A-aksjene har samme hva 10x flere stemmer enn B-aksjene, så det burde gå an å få gjort det som skal til for å redde selskapet…

1 Like

Blitt akutt betent etter at nyheten om salget til Bo ble publisert. :joy:

1 Like

Dette var vel salg på torsdag, fare for at han solgte på fredag og idag også.

1 Like

Hmm, skulle til å si at volum ikke er et problem, men dette er vel A-aksjer og der er omsetningen bare 1m om dagen, ikke 24m som i B-aksjen.

Den største forskjellen mellom Funcom i 2016 og Starbreeze nå, er at Funcom var svært lavt priset mens SB var høyt priset. SB med en grei oppside ved suksess, Funcom med en vanvittig stor oppside ved suksess.

Spesielt billig fikk de det jo, de som deltok i emisjonen.:cry:

2 Likes

Det er primært B aksjer han har solgt ( av det som er meldt inn )

1 Like

Vel da var TSW-analogien min komplett, med CEO som selger før markedet vet med sikkerhet hvor ille salget av otwd egentlig er. Med steam har man mye bedre peiling enn med TSW, det skal sies.

1 Like

Her er en grei oppsummering fra Q3 på cash flow:

Cash and cash equivalents at the beginning of the quarter amounted to
SEK 269.6 million (384.2).
Cash flow from (-used in) operating activities amounted to SEK -57.2
million (72.6). The decline is related to the change in working capital, primarily
the reduction in current liabilities. Cash flow from (-used in) from
investing activities was SEK -124.5 million (-133.5). See also the “Investments”
section below. Cash flow from financing activities was SEK 61.6
million (121.2) and refers primarily to changes in the bank overdraft facility.

Total cash flow for (-used in) the quarter was SEK -120.1 million
(47.2). The decline is related mainly to reduced borrowing of both longterm
loans and current liabilities. Cash and cash equivalents at the end
of the period amounted to SEK 147.5 million (431.5)

Investments
Consolidated investments in property, plant and equipment during the
quarter amounted to SEK 1.2 million (15.2). The decrease is related to investments
in VR parks made in the preceding year. In addition, investments
in own game and technology development totaled SEK 97.7 million
(59.3), with the increase related mainly to the OVERKILL’s The Walking
Dead game project. Investments in publishing projects amounted to
SEK 29.3 million (53.1).

1 Like

19/11-2018 22:25:59: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Huvudägaren Varvtre AB avyttrar aktier i Starbreeze

2 Likes

Good night, sweet prince… :elf:‍♂

1 Like

Ja, dette salget kommer såpass lenge etter launch, med såpass bra verktøy for å se på salget at de som ikke har solgt før CFO/CEO kan takke seg selv. :slight_smile:

3 Likes

Er oppkjøp en mulighet etter at støvet har lagt seg?

1 Like

Touchet 3 blank. Nitrist.