Mao, det kommer til Switch hvis de får en vellykket release
Kuttet meg litt i fingeren på kniven her idag, men det har sluttet å blø foreløpig
Vi får se om fingeren faller av i morgen.
Kjennes rimelig godt å ha solgt på 16kr den 8 juni, etter at ledelsen solgte masse aksjer.
@Nofun prøvde å gå igjennom regnskapet til Star og kom fram til ca dette:
I Q3, så brant de 135 MSEK cash (de gikk fra 270 til 147msek)
De har ca 500 MSEK i langsiktig gjeld
Trade liabilities er 60MSEK høyere enn trade receivables.
Prøvde å forstå cash flowen i Q2 også, for å se hvor mye de brant da, men det var så mye mekk der med lån og emisjon at jeg ble usikker.
Synes jo det ser jææævelig stygt ut, men kan være cash burn ikke egentlig er så ille? Det er litt vanskelig å se pga tilbakebetaling av gjeld, emisjoner og oppkjøp.
Kjøpte bittelitt idag, nok til noen lottokuponger.
Nei, mistet troen når OTWD ble forsinket et år…
Kastet kortene og tok et lite tap når tilbakemeldingene fra E3 kom.
Cash burn q2 var 180msek
Nesten vanskelig å ta innover seg hvor tragisk denne stjernen har falt… Jeg vurderte selv å kjøpe hvis OTWD så bra ut.
Men det gjorde det ikke.
Jeg avventer nok en troverdig finansieringsløsning og jeg har lagt merke til at selv om kursen er massakrert kommer det ingen innsidekjøp ennå. Det tyder på et spleiselag mellom innsidere og investorer må til samt en slanking av antall ansatte for å nevne noe. I funcom-1.0-TSW-stil. Stiller Robur opp enda en gang?
edit:
Mulig innsidere ikke har lov til å kjøpe nå selv om tidligere CFO storsolgte alt nylig.
Interessant mtp. timingen til Calle sin exit fra Robur Ny Teknik.
Jeg tror ikke det er mye cash igjen på slutten av q4 hvis det ikke skjer noe spesielt. Selv med en rimeligere versjon av OTWD uten season 2 ser jeg ikke for meg at salget blir bra nok til å fortsette med det teamet de har nå. Får de ikke på plass obligasjonen har de vel heller ikke noe valg enn å selge ting. StarVR + rettighetene til headset’et er kanskje det som kan bidra med mest cash og selger de det passer vel kanskje ikke Nozon inn lengre.
Det er kanskje lettere å forstå at de gjorde Dbd dealen nå. Hadde de ikke gjort den hadde de sannsynligvis vært tom for cash nå siden de ville hatt lavere inntekter fra dbd og de ville hatt kostnader i forbindelse med videreutviklingen.
EDIT: Med tanke på at de hentet penger tidligere i år er det ganske utrolig at de ikke hentet mer slik at de hadde hatt litt mer tid hvis OTWD ikke gikk etter planen.
Da står det faktisk enda verre til en jeg trodde. De som har kjøpt for 6-5-4-3 kroner kan jo ikke ha sett på finansene. Utfra hva du sier, så har de ikke engang råd til å kjøre skikkelig med PR nå engang!
Jeg kan ikke tro de kan få noe lån i den situasjonen de er i nå. Muligens en konvertibel obligasjon? Samtidig, hvor stor må den være for å få dem gjennom 2019!?
Kan jo være det er noe jeg ikke har fått med meg
Vanskelig å si men de må jo sørge for at de har nok cash til de får ut neste store spill.
Har jo ikke troen på at salget kommer til å ta av når det gjelder OTWD men det kan jo bli mye bedre enn det er nå med en fornuftig pris(+ noen forbedringer av spillet). PD crime war kan selvsagt også bli bra men tror de trenger å tune ting litt før de er klar til full launch så tviler på at det skjer i år. Geminose skal jo ha vært klart siden i sommer så hvorfor er det ikke lansert ? Vil uansett ikke generere de store inntektene men litt er jo bedre enn ingenting.
Et sekund satt jeg sjokka og tenkte: “Har du kjøpt?”, men så tok jeg til vettet. Nei, jeg tror ikke det er noe du har oversett. Jeg tror de er på kanten av stupet og folk er ikke vant med at de er på kanten av stupet og skjønner det ikke.
Bo selger aksjer
( for et par dager siden)
Da skal den iallfall ikke opp i morgen…
Insidere selger, de sliter med pengene og burnraten er høy ifht. cash beholdning. Skjønner jo kursen har stupt og som @Alex sier lukter det jo emisjon lang vei her om noen vil kjøpe i det hele tatt…!
Holy shit! Det kommer til å bli et takras i morgen! Fyyyy faen liksom!
Det er faensmeg det verste jeg har sett!
Ok, ikke sant, det minner meg om Funcom i 2012.
Blir ikke overrasket om Bo var nødt til å selge. Noen av kjøpene hans har jo vært lånefinansiert.