Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Stakkars 18.000 svensker med aksjer i Starbreeze :stuck_out_tongue:

Det er jo en svært liten del av fondet?

Dei henter seg nok inn igjen i andre aksjer representert her på forumet :slight_smile:

1 Like
2 Likes

Sant nok, men jeg tenkte mer på gamingdelen av fondet. De sitter vel med 14% av aksjene i SB? Smeller et par mill i minus der

Ord blir fattige…

…men aksjonærene fattigere?

1,2% av fondet er i SB

1 Like

Robur er mer enn ny teknik

2 Likes

Jeg føler SB på mange måter er Funcom i reprise. Superhype rundt neste store spill som skal ta verden med storm, så går det til elendig og Økokrim kommer inn osv. Kan SB gjøre en snuoperasjon på høyde med FC? Isåfall vil jeg ha aksjer.

3 Likes

Minner veldig om Funcom ja, men de hadde jo ekstrem markedsverdi i utgangspunktet

Ikke umulig men var nok enklere med Funcom siden de allerede hadde fått kontroll på kostnader. I Funcom satt i tillegg største aksjonær med nesten all gjeld mens nå har du både bank , Smilegate og Acer.

2 Likes

Og Nordea og ikke minst svensk eksportråd/eksportkreditt.

3 Likes

Det jeg synes er interessant er at her i tråden var konsensus om at spillet ville gjøre det dårlig, at cfo som går av og ønske om finansiering var eller røde flagg. Hvorfor var konsensus her så annerledes enn i Sverige?

1 Like

Starran! Veldig stor meninghet rundt aksjen

1 Like

Menighet-aksjer som også funcom er, har sin egen logikk der de som er inne i menigheten klarer ofte ikke å tyde faresignalene før det er for sent. Alt som er negativt har man en “god” forklaring på som vil gi økt aksjekurs og alt som er litt positivt blåses opp stort. Og akkurat som i en menighet krever det mye å klare å bryte seg ut.

4 Likes

Konsensus blant en håndfull personer som følger Starbreeze her på forumet med ganske høy kompetanse sammenlignet med “massen” av svensker som følger Starbreeze. Husk at konsensus var ganske positiv her på forumet før Funcom ble reddet av kriseemisjon, de var også nær konkurs

3 Likes

Før black thursday var det vel i hovedsak også kun menigheten som var i Funcom. Og veldig få kritiske stemmer?

Det er iallefall det som er inntrykket mitt i Star. Veldig lite rom for kritiske stemmer, ialllefall på den største discorden ( som også blir kalt star sekten). :smiley:

Det ironiske er at det proffesjonelle miljøet i stor grad har vært enige siden E3 rundt OTWD.

Jepp, også vet jeg om en idiot som ikke klarte å holde på aksjene kjøpt på tilsvarende 4,75. Solgte dem på 5,45. Som jeg sa før emisjonen den gangen, når de har finansering kjøper jeg. Ble ikke noe av så reelt sett. Har et greit snitt fra 2017 i Funcom kjøpt, tradet og snittet ned etter CE lanseringen.

Jeg tror det var jeg som syntes det var altfor skanky og holmes som var klar over risikoen og klarte en trade med noen dagers margin?

1 Like