Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Analysen når det gjelder omsetningen under forskjellige forutsetninger er ganske god tror jeg, men det gjelder å gjøre sin egen tolkning av hva dette betyr i konkret cash flow over de neste årene i gjennomsnitt og om man tror denne øker, stabiliserer seg etter oTWD, eller synker…

OK Har regnet om med 3 millioner solgte (er det worst case?):

Med prognostiserade intäkter på över 500 Mkr (exkl. Geminose och RAID) och en prognostiserad kostnadsmassa på 226 Mkr ger detta en EBIT på 274+ Mkr. Dra av 22 % bolagsskatt så har vi ett nettoresultat 214 Mkr. Efter apportemissionen för att förvärva spelmotorn Valhalla uppgår antal aktier till 148,3 miljoner. Jag utgår ifrån att vi får se ytterligare utspädning fram till Q1 2017/2018 på grund av ytterligare förvärv samt personaloptioner, säg +10 % av dagens aktiestock vilket skulle innebära att det finns 163,1 miljoner aktier i slutet av september 2017 och därmed en VPA på 1,31 kr och ett P/E på 16,8 baserat på dagens 22 kr/aktie.

Herregud, her tror jeg noen har misforstått betydningen av Worst Case…

3 Likes

For en gangs skyld, så er vi faktisk helt enige!

Jeg tror 3 millioner+ solgte er svært sannsynlig, men det er langt fra worst case.

2 Likes

Kanskje de selger DLCer som med Payday 2, eller blir det mer som et ferdig spill ved lansering tror dere?

Jeg har ingen tro på 3 mill… Jeg tror det blir mye lavere…

Om du vil ha et worstcase så forsøk å regn på 250 000… Finnes mange tittler som tidligere slo ann på en platform… som bare ble giga flopp i utgivelse på ny platform.

Det är ju bra med lite perspektiv också.

Brukar du alltid räkna med att hyfsat orimliga saker ska hända i de bolag du äger? Det förstår du väl själv att 250k får anses som fullständigt orealistiskt när du tittar på den faktan som finns gällande tidigare releaser och kundbas.

Men visst, folk kanske helt plötsligt slutar spela spel. Helt plötsligt bara sådär.

Om folk skulle räkna sådär så skulle det ju knappt bedrivas någon aktiehandel. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Var ikke lenge vi var enige. En million er noe jeg ser på som worst case, selv om jeg ser på det som usannsynlig.

1 Like

Vi får se… Likevel fantastisk… At et selskap med 10 mill bunnlije prises til 3 milliarder. Priceless, og da snakker jeg ikke om SB

1 Like

Gordon, tycker du alltså inte att det finns några vettiga/realistiska meningar i analysen som postades ovan? https://starbreezeshare.wordpress.com/

Är allting tagit ur luften och bara fantasisiffror? :slight_smile:

Att bolaget värderas till 3 miljarder just nu har ju absolut ingenting med vinsten på senaste kvartalsrapporten att göra. Se lite längre istället, jag tror något stort är på väg att formas.

Ikke missbruk mitt navn. Det er ingenting ved SB som får meg til å tenke det er verdt 3 milliarder. SB er for meg tidenes galskap investering…

1 Like

Skal de begynne å markedsføre Crimewave snart, eller satser de på “word of mouth”, eller hype/publisitet rundt E3?

Bare en uke til lansering i Europa: https://twitter.com/PAYDAYGame/status/606866964921913344

Er det positivt? Manglende salg etter markedsføring … Er det ikke det vi kaller flopp?

Det er veldig laber interesse slik jeg tolker det