Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja, det er den som bekymrer meg. US som er det største markedet ser veldig dårlig ut synes jeg…

Spesielt skuffende er 18. og 19. plass på PS store i US (av bare 24 i pre-orders kategorien)

Husk at disse listen er alle pre-orders utvalg, f.eks Canada som ser veldig bra ut på den oversikten med en 1. plass havner jo på 40. plass når du ser på alle PS4 spill. Forstår ikke at noen tør å sitte med aksjer her nå over E3.

https://www.ebgames.ca/SearchResult/QuickSearch?platform=50

Jeg kan ikke utelukke at det tar seg opp etter E3, eller at det sprer seg gjennom word of mouth og reviews etter lansering, men så langt ser det ikke spesielt bra ut, ut i fra de indikatorene vi har. Interessen på twitter, youtube og google trends ser heller ikke spesielt imponerende ut.

Hvis kursen var 10 kroner hadde jeg nok vært helt fornøyd med dette, men nå må det ligge store forventninger i markedet.

Spørsmålet er hva forventningene er knyttet mot. Jeg tror det hovedsakelig er TWD-launchen i H2 2016, men med dagens kurs, så ser jeg for meg at det er noen forventninger til Crimewave, Geminose og Raid også.

Ser at Gamestop PS4 for GB står som rangering #2, som er det man får hvis man trykker på linken fra excel-arket: https://www.gamestop.co.uk/SearchResult/QuickSearch?platform=31&variantType=3 greia med den linken er jo at den såvidt jeg kan se ikke er sortert? Hvis du trykker på sorter etter bestselger, så kommer Crimewave på en 10. plass. Er det jeg, eller den som har laget excel-arket som rører her?

2 Likes

Kan ikke selge mye når den ligger etter masse titler som er utsolgte (hvis du sorterer alle PS4 spill etter popular)

Det tror jeg er en farlig innstilling - listene er feil fordi produktet har “feil” plassering og selger mindre enn vertical stands…

Jeg aner ikke om det blir en suksess eller ikke, men alle indikatorer tyder på at de ikke selger noe særlig nå før lansering.

Helt enig, greia til Payday 2 har aldri vært fysisk salg, tror andelen digitale salg her vil være mye høyere enn vanlig.

Ikke at spørsmålet var rettet mot meg, men med høyere andel digitale salg, så vil de jo logisk sett ligge lavere på listene. Spørsmålet er hvor mye lavere på listene som egentlig er ok?

Det er lite publisitet som går på “payday 2 crimewave” sammenlignet med bare “payday 2” hvis man sjekker google trends. Spørsmålet blir jo om disse egentlig går an å skille. Payday 2 er ihvertfall nede i en bølgedal nå, så det blir spennende om de klarer å gjøre noe med launchen av Crimewave. Ut fra hva de har klart med Payday 2 til steam, så er jeg ikke veldig beskymret. (Hvis trenden ikke endrer seg over launch, så er det jo klart at ikke alt er som det skal).

Jeg tror du har rett i tolkningen din her, men spørsmålet er om det fysiske forhåndssalget er relevant eller ikke. Det finner vi ut av rimelig snart.

1 Like

Ja, men det som er litt urovekkende er at de ligger såpass dårlig til på PS store (først og fremst skuffende i US som er det største markedet for PD2). Litt dumt at vi ikke fulgte med der tidligere siden det kan jo være at folk kjøpte en del der da tilbudet kom.

Dersom Crimewave lanseringen går bra vil det få to effekter: økte inntekter nå og lavere P/E, men minst like viktig: markedet kan prise inn høyere salg av TWD på konsoll.

2 Likes

Enda verre er det på Xbox One der ligger den egentlig på 18. plass, men listes som 3. i excel-arket og linken.

Edit: Samme i Sverige også

Greit å få det bekreftet, begynte å lure på om det jeg virkelig slet så mye med å skjønne en forhåndssalgliste.

Personlig så tok jeg meg i å “dømme” forrige Payday 2-kampanje etter det jeg så første dagen, noe som viste seg å helt feil inntrykk av salget. Spørsmålet er om vi er i ferd med å gjøre det nå også? Det er jo samme hva ikke Crimewave som skal “gjøre det” for Starbreeze, men TWD.

Du hadde neppe løftet et øyelokk hvis du hadde sett disse tallene når aksjen stod i 10kr. Mao, vi er tilbake til hva er det egentlig markedet forventer her? Utfra faktafeilene i excel-arket over, så er det nok endel som kanskje har urealistiske forventninger, som igjen kan påvirke kursen hvis de ikke slår til.

2 Likes

Synes det ser litt suspekt ut ja…

Har du noen kommentar til at excel-arket du linket til har tall som ser ut til å være helt på trynet?

1 Like

Jepp, tallene for XBox og PS4 på gamestop i england fra excel-filen din.

1 Like

At HDMI kabler selger mer enn mange nyere spill på Amazon er helt naturlig. Tror du HDMI kabler er noe som ikke selger noe særlig?

Tycker det verkar vara rätt bra hype nu, många som väntar på releasen.
https://twitter.com/OVERKILL_TM

Jag tror att kommande dagar kommer bli rätt intensiva!

2 Likes

Jeg synes hypen er relativt laber akkurat nå, basert på tall fra google trends:
http://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0rpglmj&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=

Jeg tror dette vil endre seg ved launchen, men akkurat nå, så er det såvidt det rører seg. Over har jeg brukt Payday 2 som parametere. Crimewave ville såvidt slått ut på det samme søket, derfor tok jeg det ikke med.

1 Like

Jag tror att större delen av deras fanbase inte använder google för att hitta information om Crimewave. Verkar som att det är mycket aktivitet på Twitter/Facebook men jag kan ha helt fel. Det kanske bara ser ut som att det är stort intresse. Svårt att säga egentligen.

Det borde hur som helst trappas upp nu kommande dagar innan EU lansering hoppas jag.

1 Like