Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er dessverre ikke min tolkning. UK og Skandinavia ser helt greit ut hvis jeg legger godviljen til, men i US som er det største markedet er det veldig liten interesse slik jeg tolker det. Russland er vel det nest største markedet og der synes jeg det er vanskelig å følge med pga språket, dessuten er rubelen fortsatt ganske svak.

Det jeg tror man kan håpe på er at de som faktisk kjøper spillet blir veldig fornøyde og sprer det til sine venner. Dessuten kan det bli en del hype rundt Crimewave ved E3 dersom ikke TWD tar all oppmerksomheten. Det blir spennende å se hva de fokuserer mest på.

Det stämmer säkert.

Jag bildade min uppfattning genom att kolla på #payday2 same #crimewave och det verkar vara helt okej aktivitet där. Men det blir kanske svårt att bilda sig en uppfattning bara genom att titta där :smile:

https://twitter.com/search?q=crimewave&src=typd&vertical=default&f=tweets
https://twitter.com/search?q=%23payday2&src=typd&vertical=default&f=tweets

Herregud… Noen her inne burde startet en religion. Bruk fornuften.

Steam Summer Sale på torsdag ser det ut som.
https://steamdb.info/sales/

Tror att vi kan vänta oss en massa sköna DLC till PD2, säkert något event typ “Crimefest” eller liknande. Q4 kommer att bli otroligt starkt med både summer sale och crimewave, någon som vågar sig på en gissning?

Utgår lite från den här analysen som dök upp för någon dag sedan. Han verkar ha gjort en väldigt noggrann analys som dessutom är ganska försiktig tycker jag det ser ut.

"Intäktsprognos Q4 2014/2015:

Nettoomsättning: 78,2 Mkr
Varav Payday: The Heist = 1,0 Mkr
Varav Payday 2 = 65,2 Mkr
Varav OTWD (konsoldistributionsavtalet med 505) = 12,0 Mkr
Aktiverat utvecklingsarbete: 7,5 Mkr
Övriga rörelseintäkter: 0,5 Mkr
SUMMA INTÄKTER: 86,2 Mkr
Intäkter på 86,2 Mkr och kostnader på 49,4 Mkr ger ett rörelseresultat på 36,8 Mkr för Q4 2014/2015."

Vad tror ni om det?

1 Like

Jeg tror ikke dette er usannsynlig. Jeg ser at Remium tror på 10 MSEK lavere omsetning, men det er jo veldig vanskelig å forutse.

Jeg hadde faktisk håpet på en god del høyere EBIT her, og tippet 0.75 M units solgte i dette kvartalet, men dette framstår vel nå ganske usannsynlig med de listeplasseringene vi har sett den siste tiden.

Jeg er også litt usikker på om de velger å ha en kampanje med litt mindre rabatt for at konsollspillere skal føle at de får “lik” behandling. Det kan kanskje være taktisk lurt, selv om det medfører litt mindre inntekter i dette kvartalet, så kan neste kampanje sikkert bli bedre. Jeg er også spent på om de kan kjøre digitale pulssalg på PS4 / Xbox One til høsten, eller om Microsoft og Sony kanskje stiller seg litt i veien for dette. Der er også mulig at dette ikke lønner seg med tanke på at spillerbasen er mindre enn på PC. Noen tanker om dette?

“og tippet 0.75 M units solgte i dette kvartalet, men dette framstår vel nå ganske usannsynlig med de listeplasseringene vi har sett den siste tiden.”

Spelar verkligen listplaceringarna någon större roll? Kan erkänna att jag har lite dålig koll på fördelningen digitalt vs fysisk kopia på next gen konsol men jag tror mig ha läst att det är mycket högre andel digital jämfört med old gen, stämmer det?

Isåfall borde ju listplaceringarna inte betyda jättemycket, vi har ju ingen aning om hur spelet sålt på Xbox Store eller PS Store så dina 0.75M kanske inte är jättefel ändå? :slight_smile:

Jag tänkte, hur många kan möjligen vilja förhandsboka en fysisk kopia? Halva grejen är ju att kunna spela det direkt från sin pre-download direkt på releasedagen.

Du kanskje har rett, men det som bekymrer meg da er de lave plasseringene på Playstation Store

Placeringen på PS store visar väl inte placering baserat på omsättning som Steam gör? Ser ut som den bara sorterar efter releasedatum och så, inte sålda kopior/omsättning men jag kan ha fel :slight_smile:

1 Like

@spararn Se her:

Ser at Crimewave ikke har kommet med her

Rankings for the GameSpot 50 are generated by a proprietary algorithm that measures the interest and engagement in game titles by analyzing the traffic patterns of gamers across the GameSpot Network for the past 30 days. Updated daily at 8am PT.

Noen andre har tatt over jobben :slight_smile:

NB: GameStop UK er feil, og det virker også som GameStop sverige er feil.

Enig US er det som bekymrer meg, og at vi ikke har noen tall fra Russland, skal det lanseres der også?

Kanskje litt av greia er at tallene fra Gamestop UK og Sverige er feil, så tallene for ikke-US i excel-arket villeder deg?

Hvis man sjekker på google trends, så er både spelbutiken og gameseek knøttsmå sammenlignet med gamestop, så hvor interessant det er at Crimewave gjør det bra der er et ganske relevant spørsmål.
http://www.google.com/trends/explore#q=spelbutiken%2C%20gamestop%2C%20gameseek&cmpt=q&tz=

Ser at tallene fra EB games også er feil, de har ikke sortert etter bestseller. Hvis man gjør det, så faller Crimewave fra 3. plass til 8. plass. https://www.ebgames.ca/SearchResult/QuickSearch?platform=50&variantType=3

Mao, den oversikten er mer villedende en veiledende.

1 Like