Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Er vel ikke noen tvil om at det er flere som har hatt fokus på andre ting enn å levere bra spill.

Oh and the bed in Bo’s office was so he could fuck Instagram models he picked up. He did this during crunch."

HAH shit det der fikk jeg ikke med meg. Skal sies at Bo ble skilt fordi han var utro… så da er jo det ryktet bekreftet.

Jeg tolker dette utsagnet til å handle om Almir.

“The senior producers in charge of The Walking Dead lacked experience of leading a supposed triple-A video game project made by hundreds of people, and fell into “insane micro-management” mode, one source said. Inevitably, these senior producers then became a bottleneck for every decision on the project.”

Det passer ting jeg har hørt om han tidligere.

Totalt sett så er det hakket mer fascinerende trainwreck-historie her enn i det Morgan-Kane-film-selskapet. Hva het de igjen? WR ellernoe? God underholdning i allefall. :rofl:

1 Like

Emmanuel Marquez må jo ha tjent utrolig mye på dette, de aksjene ble vel solgt på en meget fordelaktig kurs. Lett å tenke konspiratorisk.

1 Like

Strålende artikkel, synd de ikke fikk med Geminose da… Bekrefter våre mistanker om feilslåtte investeringer og valhall-fiasko for å nevne noe.

“But in this case, it felt like just 10 per cent of the people understood the engine. 90 per cent of people were just relying on that 10 per cent, or checking online. So we were using tutorials to try and make a game. That was bad.”

Youtube videoer for å lage et spill?

Syns det er imponerende at det er såpass “ok” slik spillet er nå. De som har jobbet som utviklere må jo ha vært særdeles flinke folk. Uten de kunne de stått med ei smørje man ikke kunne starte opp engang.

Funcom byttet jo til Unreal-enginen rett før CE. De lagde da først et demoprosjekt, The Park for å teste ut motoren og hva de kunne få til, så byttet de til et større team som begynte med Conan Exiles. Hvis du ser på hvordan den første gameplay-videoen til CE ser ut og sammenligner med hvordan spillet ser ut nå, så skjønner du at det tar litt tid å få bra utnyttelse av den.

Det er helt ok å bruke youtube-videoer for å få et innblikk i hvordan ting gjøres, men du kommer ikke veeeeldig langt med det. Når du bare har et år på deg, så blir resultatet som det ble…

1 Like

Mer bais i korven

Strulet bygger mycket på att spelet började utvecklas en herrans massa år tillbaka och då använde spelet motorn Valhalla, som Starbreeze köpt för 73 miljoner kronor. Motorn sades vara praktiskt taget helt oanvändbar och i augusti 2017 bytte gänget spelmotor till Unreal Engine. Två års arbete kastades åt fanders och utvecklarna hade 18 månader på sig att färdigställa spelet för att få ut det under 2018.

Den 28. mai 2015 kjøpte de Valhalla, jobbet altså med den i 27 måneder fram til august 2017 hvor de byttet til Unreal og så jobbet de i 15 måneder fram til release i november på den. Det er ikke rart spillet ble litt dritt for å si det sånn. :stuck_out_tongue:

Jeg husker min første kommentar da Valhalla-kjøpet ble annonsert. Dette økte risikoen for forsinkelser mente jeg. Trodde dog på mindre forsinkelser enn det som ble fasit. sjokkerende lesning.

31/01-2019 12:00:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Förändring av antal aktier och röster i Starbreeze AB

Litt sent å komme med dette nå :smiley:

Og så lurer man på hva folk tenker med

image

1 Like

De tenker med lommeboka og har kommet fram til at det er bedre å få solgt 98k enn 6k? :stuck_out_tongue:


1 Like

på en måned kunne du nok fått solgt alle 98k :stuck_out_tongue:

1 Like

Det viktigste i spillselskaper er å få med seg når de flinke folka slutter. Da er det game over ved neste launch.

1 Like

04/02-2019 07:50:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Valberedningens förslag till nya styrelseledamöter och ny styrelseordförande i Starbreeze

1 Like

05/02-2019 17:30:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Starbreeze tecknar förlagsavtal med Universal Games and Digital Platforms avseende PAYDAY: Crime War

2 Likes

1.5 musd inn, da skal mcap opp 160 msek? :upside_down_face:

1 Like

Funcom 0.5
61% på den nyheten er sinnsykt

Jag er inte sjuk, jag er bara…