Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg lurer på hvor langt de har kommet med Crossfire . De sa de var i full produksjon da de prøvde å få til obligasjonen i høst. Spørsmålet er vel om det var sant eller ikke.

Ser også at de har redusert antall ansatte fra 639 i Q3 til 604 i Q4 . Regner med det skal reduseres en god del til i q1.

1 Like

Egentlig overraskende at de ikke har redusert mer. Kan jo tyde på at det er folk som har forlatt skuta fordi de er smarte mer enn at Star sparker dem.

1 Like

Da tror jeg snart de begynner å slite med avtalen med smilegate. Remedy, som tar SP delen sier jo de er i finpussingsfasen av spillet. Om SB ikke engang er i full prod må man tro at det snart begynner å påløpe kostnader for forsinket levering.

Tror ikke SB har en slik avtale med Smilegate . Det eneste jeg vet er at en av betingelsene i det konvertible lånet er at de må få det ut i 2020 ( eller var det innen 2020 ) ? For at SB skal overleve er vel det at Smilegate blir happy en av de viktigste tingene…

1 Like

Sooo this happend…
46EF2503-53B1-49C0-A6AE-3DC495AC07D4
Har SB allerede nevnt dette? Hadde ikke fått det med meg.

2 Likes

Det er ikke nevnt…

Lånte bildet ditt, tagget litt ting på Twitter, får se om det blir bråk :smiley:

1 Like

Fant det på Reddit selv :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Jeg tenker iallfall at de ikke gjør noe før de ser hvordan det går med SB i restruktureringen.

1 Like

Helt sikkert. Payday 2 var vel mer eller mindre en katastrofe på konsoller med altforlite støtte fra SB (virker iallefall å være det folk på reddit tenker om spillet). Kanskje ikke det aller lureste å kaste OTWD ut på konsoller når SB ligger nede med brukket rygg da.

Starbreeze applies for extended reconstruction period

STOCKHOLM, SWEDEN (February 21, 2019)Starbreeze has today submitted a request to the Stockholm District Court for an extended reconstruction period.

Starbreeze announced December 3, 2018 that Starbreeze AB (publ) and five subsidiaries had filed for reconstruction, where the Stockholm District Court approved the application and assigned Lars Söderqvist from Wesslau Söderqvist Advokatbyrå in Stockholm as the appointed Administrator.

On the Creditors’ Meeting held December 21, 2018, the Stockholm District Court further approved the continued reconstruction up until March 3, 2019. Starbreeze has now submitted a request for each company reconstruction to continue for an additional three month period. The Administrator supports the request.

As previously announced, the reconstruction plan states that Starbreeze will focus on its core business of internal game development and publishing. The company has initiated a process to find collaborations with external parties to secure that the non-core operations develop in a positive way.

For more information, please contact:
Pia Rosin, Interim Head of Investor Relations, Starbreeze AB
Tel: +46(0)8-209 208, email: [email protected]

Det er nok ikke så enkelt å finne en løsning her, dessverre. De trenger mer tid.

Skar understreker at rentene per aksje selvfølgelig varierer, men et eksempel på hvor høy renten kan bli, er det svenske spillselskapet Starbreeze som gir en årlig rente til kunden på 33,75 prosent per i dag. Men dette illustrerer også risikoen i aksjen.

edit:
æsj
Den potensielle inntekten utbetales kvartalsvis, og i første omgang gjelder dette kun for norske aksjer, informerer Nordnet.

1 Like

OT: Hvordan fungerer det. Er renten satt når du låner ut aksjer eller vil den variere etter du har lånt ut aksjen også?

Vet ikke, men siden jeg stort sett investerer i risiko-ut-av-taket-aksjer og bruker nordnet zero så er dette en liten ekstra bonus for meg, Jeg går ut i fra at renten er fast og bestemmes i det man låner ut aksjen.

2 Likes

Du bestemmer hva du vil låne ut for, evt så får du et tilbud av noen som vil låne

1 Like
1 Like

Get out!

Betyr det at spillet blir tatt ned av steam også?
Ouch.

Jeg tenkte det samme. I første omgang tipper jeg det blir null nytt innhold.

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze spel OVERKILLs The Walking Dead (OTWD) förväntas tas bort från försäljning på den digitala plattformen Steam med anledning av meningsskiljaktigheter med licensägaren.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Skybound, som äger licensen till OTWD, har lämnat in ett licensrelaterat klagomål hos Steam. Som följd av detta förväntas spelet tas bort från försäljning på Steam inom kort. Skybound och Starbreeze för diskussioner om avtalet och Starbreeze försöker hitta en överenskommelse där ambitionen att leverera säsong två av spelet kvarstår, i enlighet med vad som tidigare kommunicerats.

Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/direktse Nyhetsbyrån Direkt

1 Like