Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jo nå ser det svært mørkt ut, men finner de en finansieringsløsning slik at de får gitt ut payday3 kan rekylen bli voldsom. Tenk bare når avanzamannen regner på caset med payday2 + litt vekst. Steam har jo vokst siden payday2 etc og begynner haussinga. Blir fort enorm oppside.

Men en finansieringsløsning blir fort en helt nådeløs affære som viser hva et selskap er villig til å gjøre for å overleve når de er på kanten av stupet. Tipper 0.55 emisjonen til funcom vil se ut som en solskinnshistorie i forhold. spennende blir det uansett.

2 Likes

Her må det jo uansett skje noe drastisk veldig snart siden pengene tar slutt. Er det fordi de regner med konkurs at de flyttet hele generalforsamlingen til dagen etter siste dag for rekonstruksjon? Er de konkurs så slipper de vel bestille snitter.

1 Like

Uten at jeg har satt meg inn i hva som foregår men restrukturering vil vel fort kreve en godkjennelse på GF også så kanskje like greit å avvente med den til etter.

2 Likes

Det blir interessant å se hva som skjer med Psychonauts 2 ( eneste publishingprosjektet de har ? ). Klarer de å få det ut eller blir det også solgt…

1 Like

Over 96% nedgang i aksjekursen, men antal personer som eier aksjen gjennom Avanza har holdt seg ganske stabilt

22

1 Like

En småsparer tragedie av de sjeldne!

2 Likes

Nå kjører de f2p + salg på PD2 og det ligger som #22 og #49 på GTS. Tenk hvis de hadde hatt en ledelse som hadde litt peiling på hva de burde gjort ( f.eks Rui, Wester,Larsson eller Wingefors… ) istedenfor å blåse alle pengene på VR , dårlige oppkjøp/spill…

5 Likes

"Tillsammans med sin bror Bo grundade Ulf Andersson det hajpade spelföretaget Grin, som kraschade 2009 efter att en “Final fantasy”-avknoppning gick i stöpet. Bröderna var sedan med och skapade Overkill, som köptes upp av Starbreeze 2012. Ulf Andersson lämnade företaget 2015.

Det började med att jag gick in i väggen. Jag hade panikångest ett år innan jag tog mig ur det.

Det som han med Overkill hade tänkt skulle vara ett litet team växte till sig och blev för stort, menar han. Overkills “The walking dead” levde inte upp till förhoppningarna när det släpptes förra året, vilket bidrog till att hela Starbreeze tvingades till rekonstruktion.

Jag vill inte säga för mycket. Jag känner många där som jag respekterar och “Overkill”-teamet har kämpat, kämpat med “The walking dead”. Det är synd att de ska gå igenom den delen. Jag vet hur det är att jobba på något som inte blir bra när man har fel förutsättningar, säger Ulf Andersson."

4 Likes

Ok, konspirasjonsteori og reinspikka bullshit, eller er det noe hold i dette? Nå er Placera-forumet tilsvarende HO-forumet, så jeg har ikke så stor tro på det. Dobbelt lag med tinfoil-hat anbefales.

placera

Edit: https://www.starbreeze.com/investor-relations/majority-shareholders/

Wingefors var ikke der på den oversikten, så da er det noe nytt på gang.

https://www.di.se/bors/aktier/star-b/ Lars Wingefors står oppført der, spørs hvor oppdatert liste det er der inne.

Konklusjon: Hm. Kanskje jeg får råd til en pose smågodt på mandag.

1 Like

Hva er teorien, thq soper opp restene og IPen?

Aner ikke, men Wingefors har jo vært involvert i Starbreeze tidligere også. Han har nok en viss idé om hva Payday-serien er verdt.

Da hadde han nok ikke kjøpt aksjer gjennom sitt eget investeringsselskap .

4 Likes

Er jo bare å se hva slags inntekter de fremdeles har på PD2 så ser man at det er en “ok” IP :smiley: Ødelegger uansett litt at DB skal ha bittelitt av PD3 kaken.

1 Like

Interessant mulig star kan reddes fra konkurs kun med ikke ekstrem utvanning. Mere begrenset utvanning tenker jeg på.Det hadde jeg ikke trodd. Spennende

Edit. Er ikke det en kjent taktikk å kjøpe seg opp i et konkurs rammet selskap for så å bli med på en redningsaksjon?

edit2:Erman sikker på at han er ny og ikke har hatt aksjene hele tiden?

Er ikke sikker på noe, for alt jeg vet er hele greia bare surr og oppspinn basert på gammel info. Men greit å dele likevel, så kan man eventuelt lettere få bekrefta at det er bare tøys. :grin:

Ifølge de som kjenner bransjen vil det være rart om Lars prøver å sikre seg PD IPen ved å kjøpe 3% av selskapet privat. Er for mye gjeld til for mange til at det er lønnsomt å gå den veien.

Det de samme kunne si er at Lars er rimelig smart, og har nok penger til å drive å trade. ( og jeg er sikker på at det kommmer en oppgang basert på at folk har funnet han i listene).

1 Like

En knallhard redningoperasjon kan fort også innholde krav om at gjeld må reduseres med sletting. Hvis kreditorene tror dette er eneste mulighet for å få igjen noe av pengene sine,kan de gå med på det.

Yep, samtidig vet jo alle at PD IPen er det mest verdifulle starbreeze booet har. og digital bros eier jo deler av IPen + at SB skylder dem sånn et par hundre mill. dvs at de i en konkurs enkelt kan snappe opp IPen

3 Likes

Salg hjelper litt på økonomien. De rapporterte de ville komme i likviditetsproblemer i løpet av første halvår hvis ikke friske penger kom og nå ser det ut som om det faktisk kommer friske penger inn og dermed halter star videre ennå en stund.

star betalte i sin tid:
STOCKHOLM, SWEDEN ( December 16, 2016 ) Starbreeze AB, an independent creator, publisher and distributor of high quality entertainment products, has agreed to acquire 90.5% of the shares in the Indian art production company Dhruva Interactive, for a total consideration of 8.5 MUSD whereof 7.0 MUSD (approximately 68.5 MSEK) in cash and 1.5 MUSD in newly issued Starbreeze B-shares.
dagens mld:
TOCKHOLM, SWEDEN (May 12, 2019) – Starbreeze has signed a binding agreement to divest its share of Indian subsidiary Dhruva. The total preliminary purchase price amounts to 7.9 MUSD and Starbreeze share of the company is 91.82%. The deal is expected to close before the half-year of 2019.

The preliminary purchase price of Dhruva is agreed to 7.9 MUSD and Starbreeze holds 91.82% of the shares in Dhruva. The consideration is subject to final accounts post closing. 15% of the purchase price will be held in escrow for 36 months, of which 50% will be released in 18 months.

The buyer wishes to be undisclosed at the time of this announcement but will be communicated as the transaction is finalized.

1 Like

De får ca 7.2musd, betalte i sin tid 7musd cash + 1.5musd i aksjer