Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Kanskje det er THQ som har kjøpt Dhruva :rofl: :stuck_out_tongue:

1 Like

Tolker vel meldingen slik at Druva selges for 7,2MUSD og starbreeze får 91,2% av dette.

91.2% av 7.9 var det vel? Ca 7.2

1 Like

Ahh, jeg leste feil.

Bra de får inn cash, dette viser jo at india eventyret dems muligens var bomskudd :stuck_out_tongue:

Høres ut som en bra deal, spesielt siden de nok mister SB som kunde.

Indiaeventyret er vel der de har tapt minst. Fungerer bare ikke når de er skrapet for likvider.

For å være ærlig så tror jeg det var det beste oppkjøpet deres :wink:

2 Likes

Var nok et godt kjøp ja… Ellers hadde nok ikke Rockstar slått til.

5 Likes

Grand theft Calcutta confirmed. Soundtrack by Dr Bombai.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/05/22/starbreeze-digital-bros-flaggar-for-5-av-rosterna-ny.html

1 Like

Hvorfor er det så stor prisforskjell på A og B-aksjen? Har det med en nært forestående emisjon og fordeling i den å gjøre eller noe sånt?

image

Det er nok digital bros som sørger for den forskjellen. Flagget idag. Det er A-aksjen som betyr noe vesentlig ift stemmerett ved GF.

1 Like

Svært attraktiv B-aksje da for småaksjonærer?

Er det 10 stemmer pr A-aksje og 1 pr B-aksje?

Unfortunately, Starbreeze themselves have been going through a financial turmoil as of late. Despite that, Tim Schafer and company appear to be confident Starbreeze and plan to continue working with them through the development process.

Ellers ser jeg at Brothers: A Tale of Two Sons slippes til Switch 28/5.

Tror det ja.

1 Like

Brothers er solgt.

Ah, ok :slight_smile:

Men hvorfor flagger digital bros da, hvis det er så enkelt ved en konkurs? Er de “redd” for at noen skal redde starbreeze og snappe opp IPen?

Handelen i A-aksjen er forøvrig omtrent helt død i dag, men fest i B.

Men skylder SB digital bros et par hundre mill ? Hvis man ser på OTWD så var vel forskuddet $10MUSD. Er vel Smilegate som SB skylder mest cash (DVS konvertibelt lån på 25MUSD )?

Det virker sånn, med tanke på hva som står i rapporten til Digital Bros.

image

2 Likes