Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Da sitter nok Bo fint i lommen på DB og de har til sammen nesten 30% av stemmene…

2 Likes

Kan det tenkes at DB da kjøper opp hele selskapet?

Ved en eventuell konkurs vil IP’en tilhøre konkursboet, som så vil selge den til høystbydende for å kunne betale kreditorene. Digital Bros og deres kontrakt som tilsier 33% av inntektene fra Payday 3 vil vel i tilfelle falle bort fullstendig, og de taper pengene sine.

MAO vil ikke DB la Starbreeze gå konkurs.

1 Like

Da må det få tak i noe finansiering. De har ikke tidenes beste likviditet pr 31.12.18.
3,6M EUR på bok. Riktig nok en netto kundeford/levgjeld på 25MEUR, men tror ikke de får handlet Starbreeze med de summene.

@koe jepp. Det er det de prøver å unngå. De vil for alt i verden at SB får produsert og gitt ut PD3 fordi det er gratis penger for deres del (sett bort fra at de solgte tilbake pubsliseringsrettighetene for SB aksjer :joy: )

1 Like

Ja men å redde starbreeze og få finansiert Payday 3 er ikke gratis. Det vil kreve betydelige midler, midler som DB neppe har i dag. Mulig de tenker å bli med på en redningsoperasjon, bud på hele starbreeze tviler jeg på. Mulig oppsplittinga av selskapet til flere selskap kommer inn her også.

3 Likes

De har et par spillutgivelser i disse dager da, som kan dra inn litt penger. Fra rapporten ser jeg at de venter å få inn penger fra release av Bloodstained og Indivisible. Nå kjenner jeg ikke de spillene så godt så vet ikke hvilket potensiale de har.

Bloodstained med en fin 5. plass på Steam Global. Startet preorder i dag, med release 18/6. Digital Bros kan nok fint få inn litt penger her kan det se ut som.

1 Like

Ingen Starbreeze-relaterte ting igjen i VR-senteret i Dubai:

https://www.vrparkdubai.com/#experiences

STARBREEZE: BEGÄR FÖRLÄNGD REKONSTRUKTION TILL 3 SEPT (OMS)

06:35
  (Omsändning: skickades första gången på onsdagskvällen)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Starbreeze har på onsdagen skickat in en begäran till Stockholms tingsrätt om att den pågående rekonstruktionsperioden ska förlängas med ytterligare tre månader från tidsgränsen 3 juni som tidigare godkänts.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Rekonstruktionsprocessen inleddes i början av december 2018.

Hvor lenge kan denne rekonstruksjonen bli fornyet? Siste salg gav dem litt mer pusterom, men med cashburn som den er for tida,kan det neppe holde særlig lenge.

Starbreeze has closed and finalized the transaction of Dhruva, divesting the Indian subsidiary to Rockstar Games. The total preliminary purchase price amounts to 7.9 MUSD and Starbreeze share of the company is 91.82%.

The consideration is subject to final accounts post-closing. 15% of the purchase price will be held in escrow for 36 months, of which 50% will be released in 18 months.

De hadde 14MSEK etter q1 så med salget av dhruva+10 crowns klarer de seg noen kvartal til. Må vel nesten anta at Psychonauts 2 også kan bidra med litt i år og blir nesten overrasket om de ikke klarer å redusere kostnadene enda mer. Hvis ikke crossfire er under utvikling bør de jo ha en haug med ansatte de kan kvitte seg med.

Spørsmålet er jo også hva de gjør med OTWD. Spillet hadde jo helt klart solgt litt hvis det hadde vært tilgjengelig. Hvis de ikke får til en deal med skybound eller fjernet referansene til TWD kan de iallefall få redusert personalkostnadene en del.

1 Like

er ikke OTWD lagt ned da.

Det selges jo ikke men vet ikke om det er lagt ned. Vet ikke hvor mye jobb det er å fjerne TWD referansene fra det men spillet er ikke så dårlig at det ikke vil selge noe. De burde kanskje flytte det til PD universet :stuck_out_tongue: :rofl:

1 Like

Du kan ikke kjøpe det og jeg tror serverene hos SB er stengt ned.

Men enig i at litt reskinn og kjærlighet faktisk kan gjøre mye for det spillet.

Hvilke servere? OTWD er jo peer-to-peer på samme måte som Payday 2. Aldri vært noen dedikerte servere der.

Fikk ikke til å spille det, så regnet med det var grunnen, men kan jo ha vært fordi ingen spiller det! :smiley:

1 Like

https://steamcharts.com/app/717690#1y

Noen, men ikke spesielt mange. Er ikke sikkert de spiller online nei.

Følger litt med på denne. star har hatt en eventyrlig utvikling i det siste pga forlengelse av rekonstruksjonsperioden, men er det egentlig en nyhet som er verdt oppgangen? Sliter litt med å forstå markedets reaksjon i star for tiden.

Er jo priset til 435 msek for tiden. Det er høyt synes jeg.

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) För att kunna bedriva en effektiv och lönsam verksamhet på lång sikt har Starbreeze beslutat att minska antalet anställda med cirka 60 personer, av de totalt 240 som i dag är anställda inom koncernen. Personalminskningen beräknas vara fullt genomförd i november och motsvara en besparing om cirka 3 miljoner kronor per månad.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Personalneddragningen berör Stockholmskontoret.

Starbreeze är sedan december 2018 i rekonstruktion och bolaget har beslutat att fokusera på sin kärnverksamhet spelutveckling och förlagsverksamhet.

Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/direktse Nyhetsbyrån Direkt

25% reduksjon. Jeg hadde forventet meg 50% minst.

2 Likes

Jeg er faktisk litt sjokkert over hvor lite folk de sparker og hvor tregt det går.

1 Like

En spekulativ teori
Det er publishing og payday som er noe verdt her. så kanskje de prøver å jobbe på spreng med å få en spillbar demo til payday3 som de kan pitche til investorer?

Kanskje noe med crossfire trenger mye folk?

Merkelig hele greia, får svært lite info om status på prosjekter. 25% reduksjon er lite. Og siste rapport sa 580 ansatte hos starbreeze globalt.

1 Like