Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg kjøpte en liten post på 1.3 og 1.4 men solgte 90% på 1.7 mens resten gikk på 2.72. Fatter egentlig ikke hvorfor den går så mye nå og SB sier jo de trenger deals på PD3 / PD crime war :

"The company’s future and further development is my continued primary focus. A publishing deal for PAYDAY 3 and PAYDAY: Crime War are key components, but also making sure that we deliver products with high quality. "

Får de til gode avtaler på PD3 og PD crime war og de itillegg får ut Crossfire i 2020 kan det jo bli interessant. Det er jo også et spørsmål om hvor lett det er å få til deals på PD3 med andre enn DB siden de uansett skal ha en del av inntektene fra PD3.

EDIT: Er vel også litt gjeld til Smilegate som forfaller om ca 1år ?

Frågan är vem av dem som är mest felprisad :thinking:

1 Like

Ja fundamentalt er det nok ikke grunnlag for kursoppgangen, men starbreeze har i alle år vært litt av en trading-aksje. Like vill som funcom. Mulig planen til mange er å selge like før eller etter DLC. Tradere elsker tidspunkter de kan ta exit på ganske trygt.

1 Like

Fra Q3 18 rapporten:
image

image

Bo the legend!

1 Like

Snakker om sola, update fra Redeye.

https://www.redeye.se/research/584628/starbreeze-uppskruvade-forvantningar?utm_medium=email&utm_source=note

2 Likes

morgon släpps det första nya innehållet till Payday 2 på mycket länge kallat ”Payday 2: Boardercrossing Heist”. Vår uppfattning är att det återigen har skapats en bubbla i Starbreeze-aktien byggd på orimliga förväntningar något frikopplade från verkligheten.

4 Likes

Den emisjonen tror jeg kommer om ikke så fryktelig lenge! På dagens høye kurser er det vel perfekt timing? Var vel en lignende pump i Funcom før emisjonen?

1 Like

Funcom lå på 2kr gammel kurs, med emmisjon på 50øre, et par uker før de var tomme for cash.

Men dette lukter jo emi pump.

Funcom lå vel på nærmere 2,5 før emi på 0,55. Er kanskje lettere å få finansiering i Sverige?

Vi toucet nesten 2.8

Var da Ba… drev komitime på Hegnar og fablet om emisjon på 5 kroner det :smile:

Provat denna i ett par dagar nu. Inget för folk med dåligt hjärta.

1 Like

vel ny DLC er ute, GTS ser bra ut og gir litt ekstra inntekter:
https://gamevizz.com/13824/

De kjører også free weekend samtidig. Smart trekk av star tror jeg.

2 Likes

Noen som vet hva som driver oppgangen her? Er de like skakkjørt eller er det noe i det?

Grådighet og jalla.

Er vel et lite push mot oppgjørets time. Er vel i desember engang.

Prediction: Vi ser det samme utspille seg i Starbreeze som i Funcom fram til emisjonen på 0,55 kr i 2016. Med andre ord: Her kommer det en heftig emisjon.

3 Likes

Ja, vil tro det sannsynligheten for at et fall på 40% eller mer er relativt stor. Men svenskene hiver seg tydeligvis på likavel

Irriterer meg at bear produktene er forsvunnet for denne aksjen. Dette er jo åpent mål.

3 Likes
3 Likes