Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg tenker at PD3 IPen ikke er verdt i nærheten av det SB påstår selv.

Folkene bak Payday har jo forlatt skuta ( Ulf og 10chambers, Golfard og outsiders). Og vi har jo sett hvor elendig det har gått med raid ( som er en ren ww2 klone og ikke minst OTWD hvor riktignok amatører fikk ledelses roller ( amir ).

Meen er jo lov å pumpe opp luftslott.

2 Likes

Og her kan det pumpes godt. Bare ånevne hva payday2 solgte, få med release på alle plattformer, hvor mye gaming marked har vokst siden payday2 ble utgitt, fantastisk dlc salg etc.

Har ikke særlig tru på at starbreeze kommer tilbake til gamle høyder, helt greit det. Kan godt tjene penger på at andre har trua. Blir spennende å følge med og morro om de faktisk får det til.

Kjører de samme opplegg med crossfire coop ? :wink:

Interessant at du nevner crossfire. Hva skjedde egentlig med det prosjektet? Null info. Siden star var så ille ute som det var med OTWD, så er en mulighet at de pengene de fikk for crossfire ble mestaparten brukt på OTWD. Høres utrolig ut, men ingenting overrasker meg lengre med hva BO og CO kunne finne på i desparasjon på slutten.

Og hvis Smilegate ikke får crossfire i tide, så skal muligens Smilegate ha en kompensasjon i aksjer? Husker ikke detaljene her.

Det eneste som stod i q2 rapporten var :

"The business area also includes OVERKILL’s The Walking Dead and the ongoing game project Crossfire. "

EDIT: Tror avtalen med Smilegate var at de kunne konvertere til rundt 9kr men var noen krav til milestones og hvis SB ikke klarte de kunne de kreve lånet tilbakebetalt ( eller noe sånt). Er vel et par poster om dette i denne tråden hvis du gidder å søke.

fant det:
https://www.starbreeze.com/2016/01/starbreeze-and-smilegate-in-long-term-strategic-partnership/

edit: ikke alt er kjent

The deal documentation includes a lock-up clause for Starbreeze CEO Bo Andersson Klint, COO Mikael Nermark and CTO Emmanuel Marquez. Additionally, the documentation includes a change-of-control clause as is customary in game development deals, as well as certain penalty clauses that primarily apply if Starbreeze materially fail to perform.

• Last year PAYDAY 2 development was stopped. Having reconsidered our future, I’ve asked the OVERKILL crew to resume production on PAYDAY 2. The game will have more updates going forward, both paid and free.

• The team is working hard on the first new update, I will let the team present it soon™, but you can get a sneak peek here [URL coming soon!].[/*]

• We’re re-introducing the DLC smörgåsbord again. An à la carte option of previous legacy content DLCs will be made available again starting today!

• As a part of our journey into the future, we’ll be changing the PAYDAY 2: Ultimate Edition to PAYDAY 2: Legacy Collection starting later today. We want to be able to move forward together with all of you in our community, and to be able to do this we need to retire the promise of free future content based on old assumptions (more below).

• New curated bundles on existing content will be created to give great offers to new and returning players.

2 Likes

Tror dette er lurt av SB og det virker som om de som styrer nå er mye mer fornuftige enn Bo(skal jo ikke så mye til men… :joy: ) .

Ser PD2 ligger som #46 og #62(pd2 + dlc’er ) med 50% og 77% rabatt.

1 Like

Fin nyhet, men de bryter et løfte. Spennende å se reaksjonene på det.

Og vi har muligens fått svaret hva utviklerne har drevet på med. Payday2 rett og slett og ikke noe annet fancy.

Edit. Star trenger inntekter så dette er et muligens desperat trekk for å holde skuta flytende, men kostnaden ved å bryte enda et løfte til community kan bli høy. Men mulig spillerne forstår avgjørelsen. Og de vil få kjøpe nytt innhold som sikkert noenblir glade for.

Jeg tenker iallfall at det å lage dlc’er til PD2 må være en rask og grei måte å få inn litt ekstra cash på. Det vil sannsynligvis også gjøre det enklere å få “lurt” investorer med på en emisjon . Jeg regner uansett med at de fleste ikke jobber med PD2 men at de har fokus på crossfire.

LOL

https://store.steampowered.com/app/1184411/PAYDAY_2_Border_Crossing_Heist/

Hva er lol? at det kommer DLC eller hva den inneholder?

tenkte på innhold ja :slight_smile:

Hva er det med innholdet som er lol? Trodde det var positivt med ny dlc?

Så på bildene og tittelen på dlc, er ideen å bevege seg til mer zombie-strøk og få gjenbrukt en del fra otwd?

En annet poeng er at hvis man beveger seg mer til ørken-område så er det billigere og raskere å produsere enn innhold i en by.

lol var kanskje å dra det litt langt men så for meg å gjøre “border crossing” med trump mask :smiley:

Det var foresten peak på 18k i går som er det høyeste siden juli…

EDIT: Over 23700 i dag og det er det høyeste siden nov 2018. Blir interessant å se spillertall etter at dlc’en er ute.

1 Like

ny DLC 7.november

trailer heist video ute:

https://www.youtube.com/watch?v=V-EJMIqXTTo&feature=youtu.be

81 k views allerede. Det må vel sies å være bra?
Diamond heist trailer for 2 år siden har 131 k views ca.

Spennende å se hvor den legger seg på GTS.

Følger litt med på utsiden, jeg venter på refinansieringsløsning. Det viste seg jo kursmessig å være en stor tabbe så langt. Noen andre som ble med på himmelferden i det siste?

1 Like

Starbreeze verdt 900 mill og Funcom 1 milliard.

Hvem hadde satt penger på det for noen mnd. tilbake

1 Like

Følger med på utsiden og jeg forstår ikke helt kursoppgangen. Ja det er positivt at de blåser liv i payday2 igjen og får litt inntekter der, men finansiering til payday3 og crimewar er ikke løst. Heller ikke gjeldssituasjonen.
Årsaken til at jeg ikke investerte her på rundt 1 sek var at jeg fryktet en 0.55-emisjon av type funcom ble utsatt for. Det var jo tydeligvis en feil avgjørelse.

Redeye er også helt stille.merkelig.

1 Like

Med risikobildet så vil jeg påstå det var rett avgjørelse.

Dette er jo jallatrade med stil.