Der er forskel på at forny sig inden for sin kernekompetance, for ikke bare at sige, inden for sit eget territorie - og så det at begive sig ud i en helt anden genre, hvor man absolut ingen tidligere erfaring har.
Jeg leder ikke efter virksomheder som skal opfinde den dybe tallerken, men virksomheder som er gode til det de har gang i - det er Starbreeze, i modsætning til Funcom, og derfor foretrækker jeg at investere i dem. Jeg behøver jeg ikke lottokuponer oven i hatten for at gøre denne investering mere interessant.
Din vurdering af at Starbreezes nyerhvervet VR-hardware skulle være Oculus Rift overlegen er en anelse naivt. Et bredere FOV er jo ikke en hemmelig ingrediens, som InfinitEye er de første til at opsnuse - konkurrenterne har udemærket været klar over pros/cons ift. FOV, og har på trods af en markant større skattekiste fra-prioriteret de ekstra grader.
Starbreezes VR-hardware vil indiskutabelt skulle konkurrere med de andre VR-løsningerne, som Oculus Rift, og Starbreeze vil ikke være de eneste som ønsker at tilbyde pakkeløsninger. Oculus er allerede godt i gang, siden flere af Xbox One spillene vil understøtte dette.
Der hvor Starbreezes VR-hardware uden tvivl har en styrke er, at det specifikt kan designes med TWD i tankerne - men i forhold til andre udviklere, så kan jeg ikke forestille mig at de står stærkere end konkurrenterne, som endda vil lancere deres produkter tidligere.
Jeg håber at du har ret, Onns, og at dette bliver en kodyl success, da jeg ser mig selv i Starbreeze på lang sigt, men umiddelbart havde jeg foretrukket en anden strategi - her har de gabt over et for stort projekt, uden tilstrækkelig know-how til at jeg føler mig tryg.