Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Veldig upresist, kortfattet, men flåsete? Nei. :wink:

Anyway, poenget var at hele selskapet stod og fallt på det ene prosjektet, og jeg ser jo for meg at utgiftene bare kommer til å øke framover etterhvert som utviklingen av Geminose, TWD og nå et VR-headsett kommer i stadig mer kapitalkrevende faser. Hvis TWD så flopper, så går det nok bra for selskapet denne gangen, men aksjekursen kommer til å gruses.

Ikke samme situasjon som sist, men man må jo skjønne at Starbreeze er et selskap som tar stor risiko og at de ikke nødvendigvis har full kontroll. (Forrige gang så var det oppdragsgiveren som ikke betalte, denne gangen så er det kundene som kanskje ikke vil kjøpe [i tilstrekkelige kvanta til at det blir en finansiell suksess].)

Jeg vil si at f.eks Raid-satsingen var noe som reduserte risiko, mens både Geminose og nå VR-headsettet var noe som økte både risk/reward multiplieren endel. Som jeg sa når du spurte hva jeg mente de burde satese på::

2 Likes

Sjekket google trends for crimewave, og der var reviewet til The Guardian tatt med som “event”: http://www.theguardian.com/technology/2015/jun/11/payday-2-crimewave-edition-review-ps4-xbox-one et review som definitivt var egnet til å få nye spillere til å ta en kikk på spillet.

… selve trenden på både Payday 2 og Crimewave lagger et par dager, så det er ikke mulig med noe konklusjon enda. Det har definitvt ikke tatt av hittil. Salget på steam har også fallt tilbake iflg http://tools.garry.tv/steamchart/?show=218620&range=75

1 Like

@Christian : har du fått a-aksjene nå ?

som forventet der kom kjøpet med B-aksjene:

3 Likes

Nei, har ikke det.

Jävlar vad det händer grejer i det här bolaget.

Grymt häftigt att vara med på resan :slight_smile:

2 Likes

Noen som har sett regnskapstall til disse ?

Jeg må også le, hva faen liksom? :smiley:

Jeg lurte litt om det var en vimpel-formasjon som vi gikk mot slutten av nå, men hadde avfeid det som usannsynlig. Ser ut som jeg tok feil.

1 Like

Og der var mozzez og avanzamannen straks litt mindre positive:

https://twitter.com/AvanzaMannen/status/610362895797497856

Begge har nok solgt og avanzamannen langsiktighet viste seg nok å være ganske kortsiktig alikevel.

4 Likes

Jeg har hatt 15-25kr som mål på Starbreeze (før A og B aksjene), nå ligger vi effektivt på ca 27kr, så har solgt meg videre ned. Sitter nå bare på en knøttepost med A-aksjer. Mao 1/12 av det jeg hadde på det meste.

Jeg hadde tenkt til å sitte til launch av TWD, men jeg synes mye av det jeg kunne forvente av oppgang i Starbreeze allerede har blitt tatt ut. Jeg endte mao ord med å være mye mindre langsiktig enn jeg hadde tenkt.

Det blir litt som med Funcom, jeg håper jeg har gjort en bommert med å selge meg ut (der håpet jeg at jeg hadde gjort en bommert i å ikke kjøpe meg inn for LMO), for jeg håper at Starbreeze lykkes, men jeg vurderer risikoen til høyere enn det jeg har lyst til å ta.

Dere som fortsatt sitter i aksjen, lykke til!

3 Likes

Heihei! Gratulerer med Starbreeze :smile:

8 Likes

Lenge siden jeg har sett deg nå! Holder du fremdeles på med aksjer ?

en artikkel til:

1 Like

devkits håper jeg etterhvert blir en bransje-standard slik som DirectX ble for pc-spill-utvikling. Før directX var det et mareritt å utvikle pc-spill pga alle grafikk-kortene som måtte håndteres manuelt.

1 Like