Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

@onns jeg mente ikke at Starbreeze ser ut som et synkende skip nå, men hvis det skulle bli det, så tipper jeg du ser det i tide til å fortsatt ha kjempegevinst.

Solgte 50% før dippen i november, men må ærlig talt si at jeg så på aksjene til 7kr som en gavepakke (som jeg også tok). Er endel salg jeg har gjort, som jeg først og fremst har gjort fordi jeg vil redusere risiko, ikke fordi jeg mener Starbreezer er feilpriset. Salget mitt på 13kr var også av den typen. (mens salget på 15, 20 og 27 kroner var mer og mer begrunnet i at jeg mente aksjen hadde gått for høyt, for fort og etterhvert at det var vel mye positivt allerede regnet inn i kursen).

Du har rett i det. Hadde du hørt på meg så hadde du ikke fått så mye av denne oppturen. Men slik er det, noen ganger kan du tjene gigant summer på galskap. Tjente selv mye på et FUNCOM som peiste fra 20 kroner aksjen til opp over 50 i løpet av dager. Det var over en dobling… Og det skjedde kunn på håpet utsiktene til at dette ble fett. Starbreeze har hatt over 4 gangen siden 5 ern. På utenlukkende håp om noe fett… langt langt der fremme. Det er altfor mye. SB er nå priset høyere enn FUNCOM noen gang har vært. Selv ikke på sitt mest stormansgale var FUNCOM så dyr som SB er nå.

SB har i mine øyne vært overpriset for alle kurser over 6. Ja, dere som ikke hørte på meg har tjent bra… SÅ kudos for det. MEN, markedet er ingen vitenskap. Noen gang skjer slikt irrasjonell galskap. Like fullt, ikke mist bakkekontakten, slike bobler sprekker alltid. Bunnlinjen er alltid den som til syvende og sist bestemmer marketcap. Nå er det fullstendig fraværende i SB for dette kvartal er jeg redd. Det er et spørsmål om tid før kursen vil få seg en volsom realitycheck.

Veldig bra strategi inntil SB får et glippetak. Ingen er dømt til suksess uansett fan hva de finner på. SB har hatt et suksess prosjekt og det er Payday IPen… Ikke mist hodet av den grunn. Følg med. dere seiler inn i smult farvann nå.

Alt stemmer… Forklar?

artikkel om starvr

http://digital.di.se/artikel/svenska-starbreeze-bygger-egen-vrplattform-vi-slass-mot-jattar-varje

edit enda en

Still, StarVR impressed us enough to consider it another major player in
these burgeoning virtual reality days, along with the Oculus Rift, Project Morpheus, HTC Vive
and Gear VR. Once they fix the software judder and find some kind of
solution for glasses-wearers, this spec-monster of a headset could sneak
in and be worth keeping an eye or two on.

Ja huff… markedet er idioter. tenk å selge Starbreeze… De må jo ha røkt noe?

Foreløpig vil jeg si jeg traff godt med spådommene mine, rett opp frem til E3 og så en leksjon i nedside-risiko for de som kjøpte på hype-toppen. Skulle STAR komme ned til 5-7 kr igjen vil jeg vurdere å laste opp blytungt og bli sittende musestille. Er fremdeles inne, kjøpte litt til i går, men det var nok alt for tidlig.

6 Likes

Grattis Alex, her har du tradet top notch.

Men fordi jeg liker deg, ikke tap pengene nå på denne boblen. Skjønner ikke at det er mulig å prise et selskap som SB til 3 miliarder. Jeg tror tyngdekraften til syvende og sist og må gjelde for SB

Nei jeg spår ikke SB bra… med tanke på hvor mye SB har gått på luft og galskap siden min fundamentale vurdering til 5 kroner pr aksje. Like fullt, min vurdering av SB står ved lag, så kan de som rir denne hesten ha det som et holdepunkt i forhold til hva andre som gjør fundamental analyse mener.

Fruktansvärt överdriven reaktion! Snart uppe på samma siffror igen, hold tight.

Fick sålt lite på 17.90 i början av veckan vilket var skönt, nu är det bara att sitta kvar med resterande för det ser riktigt bra ut framöver. Nu spelar det ingen roll hur det går kortsiktigt. Idag sjönk det tyvärr ner under 700% uppgång :wink:

När tror ni vi får veta mer om crimewave? Svårt att gissa på hur det gått hittills men känslan är att det har sålt riktigt bra i UK. Resten är svårt att bedöma, speciellt digitalsälj på Xbox Store och PSN Store.

Får vi siffror efter en månads försäljning denna gången också tror ni?

2 Likes

Hvis SB hadde klart å fortsette med stø kurs og ikke falle for fristelsen å gå inn mot stormansgale satsninger… Så hadde SB vært verdt kanskje en krone mer, fordi en del avtaler med verdi har kommet på bordet. Slike spesifike avtaler og betalinger er med på å redusere nedsiderisiko (men da snakker jeg om nedsiderisikoen på 5 eller 6 tallet). Videre så har utviklingsløpene fått litt mer kjøtt på bena og. Også det drar op. MEN, VR satsningen og noe av det andre er ting som vil koste dyrt. SB kommer til å bruke mye penger fremover. Når omsetningen nå faller liott igjennom klarer nok flere enn bare meg å se at røde EBIT kommer vår vei i nærmeste kvartal. Summa sumarum… SB er omtrent verdt det samme som før omlag 5 kroner aksjen.

Hør, vi blir ikke enige.

Betraktningen min er balanser. Der er noen +, men - og. Uansett, aksjen er ikke priset 5 kroner nå, den er priset omlag svimlende 4 ganger høyere. man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at nå er aksjen priset hardt og vel så det.