Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Disaster… TSW er jo rene mønsterbarnet i forhold til dette.

Hvorfor det? Fordi at du har funnet at det finnes et unntak av regelen?

Skader ikke å bruke øyne og øre selv om man har aksjer i et selskap. Tilbakemeldingen på Crimewave er IKKE bra.

Noen lyspunkter også

MetaCritic er den største RatingBanken flest brukere snur seg til, med massiv margin.

Klart det finnes annet fluff som ser bra ut, men det er fattig trøst når den største skiserer noe som er nokså labert.

Tbh Diablo III er for de som liker gear grinding.

Jeg digget D2 og syntes D3 er helt OK,

Du får fortsette å fortelle deg selv det… Mens jeg og 500 millioner andre mennesker bruker Metacrtic for å få et kjapt overview over hva det er verdt å bruke pengene på.

Det blir spennende å se her når juni-tallene kommer

http://blog.us.playstation.com/2015/06/05/playstation-store-may-2015s-top-sellers/

1 Like

Greit nok at det går bra (eller greit?) på Gameseek og i UK, men dette er en liten del av markedet. USA og Russland er de viktigste.

off-topic jeg vurderer CD project (witcher-skaperen) ved neste spill-release. Timingen her er muligens feil nå,men når ting roer seg er dette et spennende trading-case. Finner ikke handels-logg eller ordre-dybde i denne her, det må jeg finne ut av…

http://www.gpw.pl/karta_spolki_en/PLOPTTC00011/

1 Like

Vel, for å si det sånn:
Metacritic PS4: 18 user reviews, 63/100
Metacritic XB1: 18 user reviews, 38/100
Playstation store: 1394 ratings, 5/5

Metacritic-scoren får svi uforholdsmessig mye hvis det er noen problemer rundt launchen. TSW og Diablo 3 er begge poster childs på hvorfor metacritic user reviews er ubrukelige til å indikere salg. TSW fordi de fikk kjempe-reviews og solgte dritt. Diablo 3 fordi de fikk dritt-reviews og solgte 20mill+.

2 Likes

Ja, de tallene kan tyde på at retail går dårlig, men at de tross alt gjør det bra digitalt. Det er jo veldig få user reviews på metacritic. Så kanskje vi kan estimere salg vha antall reviews og ikke selve scoren?

Joda… Altid en god forklaring fra SLETTET

Men det uunvikelige faktum er at manglenede Metacritic støtte er et minus. I mine øyne et stort minus fordi det er så mange som bruker det. Har appen selv instalert sammen med hele Befolkningen i Nord Amerika. Synes og mangelen på reviews skisserer rimelig bra hvordan salget går over there.

Det som er litt positivt er user scoren på PSN Store… de kan jo dra inn noen kroner der tror jeg.

Det andre som er positivt nå er at de ska slippe mobilversjonen nå i år virker ikke som markedet brydde seg noe særlig om dette, men det var noe jeg la merke til som kan ødelegge litt for min teori om at det skulle bli en lang høst og vinter uten triggere. Men nå synes jeg uansett markedsverdien er uforholdsmessig høy og tror fortsatt rapportene kan skuffe en del.

1 Like

Jo bedre og mer omstendelig reviewen er jo bedre mener du, ikke sant?

Edit: var svar på den metoden de brukte for å rangere tilbakemeldingene.