Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Gordon, fint om du unngår kallenavn på andre brukere…

Minner om reglene våre: http://www.tekinvestor.no/faq

Apropos den som Gordon slettet der. Var da bare morsom! Litt takhøyde må vi nå ha. Please?

Det var jeg som slettet den. Takhøyde er fint, men ikke for de som har misbrukt takhøyden til de grader tidligere :smiley:

Hehe :slight_smile:

Her ser dere hva en 8. plass i UK kan bety per uke - Crimewave var vel på 6.plass?

“putting Splatoon’s third week sales at 4,948”

1 Like

eurogamer har tatt en nærmere titt på crimewave

og fått vite status på xbone-bug:

We asked 505 for comment, and things are looking promising: “We’re aware
that a number of players may experience issues with the Xbox One
version of Payday 2 Crimewave Edition. The cause has been identified and
we’re working on an Xbox One console update to rectify it. The latest
update I have is that the update is in submission with first.”

og:
In terms of the two console releases, the Xbox One version’s use of
anisotropic filtering gives it the visual edge over the PS4 code,
however, the broken state of the netcode makes it impossible to
recommend at this point. A patch is inevitable, but to be honest, we’re
shocked that the game should launch in this state - from our
perspective, it seems that every online-orientated title should be
stress-tested with the public at this point. Payday 2 is designed be
played online, and currently this aspect of the game functions far more
reliably on the PS4, so by default it is the only sane choice right now.

1 Like

Fikk folk fullført en siste trade før den går ned igjen tro, eller kjøpte noen seg inn på topp…igjen?

4 Likes

@cagey2 må si jeg lo godt når jeg så “svaret” ditt til @onns. Samtidig, som han sier, det er nok litt lengre perspektiv på Starbreeze enn Funcom. For Funcom sin del så vet vi fasit innen en uke eller to. For Starbreeze tar det nok måneder, hvis ikke år før vi får svar.

Hvorfor ikke? Dersom man kan få flere hundre prosent ved å selge før lansering uten at selskapet trenger å levere?

Min store feil her var at jeg så for mye på det fundamentale og solgte alt for tidlig på 14.85 - men jeg skulle heller spekulert opp mot E3 som en trigger… (@Alex hadde helt rett her).

Nå som fakta kommer på bordet så er det så klart mulig at selskapet leverer bedre enn forventet, men risikoen er mye høyere enn å bare spekulere i forkant av en trigger.

2 Likes

Rettelse:
“Eget VR-headset kan bli en utrolig DYR greie …”

Å kjøpe/selge på det fundamentale gjør det ihvertfall mindre sannsynlig å kjøpe dyrt og selge billig. Det er litt vanskelig å gjøre en fundamental analyse av et spillselskap over et år før launch, og vi er jo tydligvis ikke helt enige om hvor de burde ligge, du på rundt 15kr og jeg på rundt 20kr (15-25 er vel det jeg har sagt). @Onns kanskje på 30kr og @Gordon på 5kr. Ganske stort sprik.

… Det morsomme er jo at jeg tror det reelle utfallsrommet for Starbreeze er vesentlig større enn 5-30kr, avhengig av om de f.eks klarer å blakke seg fullstendig på VR-headsett eller gjør en kule på Geminose. Det er sånt jeg synes er umulig å anslå og stort sett priser inn til rundt 0kr.

1 Like

Eller Facebook ha gjort en fantastisk dårlig deal. :wink:

1 Like

Ja på veldig lang sikt kan det lønne seg å se på dette. Men mitt poeng er at du egentlig ikke trenger å legge ned tid på det. Du kan handle med en kombinasjon av TA og se på triggere, og få en veldig god risk/reward. Selv hvis det skulle vise seg at @Gordon skulle fått rett til slutt kunne han ha tjent mye mer på veien ved å bruke andre parametre. Vi vet for eksempel at det er svært høy sannsynlighet for at kursen rett før TWD lansering kommer til å være høy og at det gjelder å prøve å finne en god inngang igjen i god tid før hypen virkelig begynner.

1 Like