Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Dersom du har rett så synes jeg det er bra! Jeg tror den neste rapporten kommer til å skuffe mange, men vi får se når tallene legges frem.

Edit: Legger inn denne her 26. plass i US nå:

https://store.playstation.com/#!/en-us/top-games/cid=STORE-MSF77008-TOPGAMES|platform~ps4|

Nå har jeg ikke noe tro på 500k i juni solgte av Crimewave i juni. Payday 2** har ikke trendet* høyere under Crimewave-launchen enn den gjorde under forrige storsalg. Faktisk, så har Payday 2 trendet vesentlig lavere.

Payday 2 ser faktisk først ut til å kunne gjøre det skikkelig bra nå, med lauchen av de siste DLC-ene. Det blir interessant å se hvordan det går videre. Klarer de å gjøre det bra en forrige puls-salg?

De siste DLC-ene er heller ikke lansert til XB1 eller PS4? Det må jo gi en litt dårlig smak i munnen på de som kjøpte det til prevgen konsollene som fikk veldig få oppdateringer. Det blir interessant å se hvor mye de lagger på konsoll vs Steam.

*På trends.google.com
**Bruker Payday 2 i stedet for Crimewave som referanse, ettersom søkevolumet på Crimewave er veldig mye lavere enn for Payday 2.

2 Likes

Jag passade faktiskt på att sälja alla mina A på 17.90. Har varit med sedan innan köpet av Overkill gjordes så det var dags att ta hem lite. Har tyvärr inga bra tips på hur man ska agera, mig personligen hade det kvittat om det var A eller B som jag ägde. Är man långsiktig så spelar det mindre roll, vill man köra kortare trades är nog B att föredra då omsättningen är mycket högre.

2 Likes

Du har rätt i det, det är svårt att göra någon bedömning. Jag tycker dock att det verkar som stt det säljer på väldigt bra digitalt även om det är svårt att tracka. Lite synd bara att det görs så lite reklam för Crimewave. Där finns det nog mycket att hämta.

Det hade varit fint med en player count för PS4/Xbox one precis som det gör på steam, då hade det inte varit alls lika svårt att följa försäljningen. Nu får man lita på olika topplistor och följa allt “buzz” på Twitter etc för att bilda sig en uppfattning.

1 Like
2 Likes

“But that doesn’t mean everything was better in StarVR. The headset’s optics — the lenses that go between your eyes and the screen — never ever felt right. My vision always felt off, and I came out of the short demo with my eyes out of focus. They remained that way for about five minutes”

Noen som har sett om andre har tilsvarende problem ?

2 Likes

No shit. VR tviler jeg selger mer enn et dusin. Blir litt som med 3D kino. Ingen trenger det egentlig. Skjønner ikke at de gidder kaste bort penger på dette. Må være en guttedrøm som skal realiseres koste hva det koste vil.

1 Like

Første generasjon Oculus Rift solgte 50k+. Kilde: http://arstechnica.com/gaming/2014/06/oculus-expects-to-sell-north-of-a-million-units-for-first-consumer-rift/

Andre generasjon Oculus Rift hadde solgt over 100k i juli ifjor: http://www.gamesindustry.biz/articles/2014-07-03-oculus-rift-development-kits-pass-100-000-sales

@onns jævla Ninja! Jeg lette etter referansen på 140k salg som jeg hadde lest om for en liten stund tilbake, men fant den ikke igjen. :stuck_out_tongue:

Det er ikke noe tvil om at det er et marked der. Når det kommer til 3D på kino, så er det til tider slitsomt, men det er først og fremst pga fake 3D (filmet med ett kamera og så gjort om til fake 3D). 24fps er også for lavt og blir slitsomt i lengden. Hobbiten som er 48fps fjernet det problemet. 3 timer lang film uten at jeg tenkte et sekund på at det var slitsomt.

Tilsvarende er det nok for VR-headsett, når man kan bruke det i 3 timer uten pause uten å bli sliten i hodet/øyne, så vil det være et veldig interessant alternativ for veldig mange gamere. For film så er det dyrt å produsere i 3D. For spill, så er de 95% der fra før av, med bare 5% som må løses (typisk HUD og effekter). Nye game engines tar allerede høyde for dette.

Som jeg ser det, så har Starbreeze tre utfordringer når det kommer til VR:

  • De må ligge i fronten av utviklingen
  • De må klare å produsere og distribuere i volum
  • De må være konkurransedyktige på pris

Jeg tror man skal ha bra dype lommer, spesielt for å klare det siste punktet. Facebook har mer enn nok penger til å selge til selvkost eller kanskje litt lavere for å få balletak på markedet.

2 Likes

Ikke for sent å sikre seg litt gevinst for dere som har vært med hele veien opp :slight_smile:

@onns jeg mener det er den kombinerte snittkursen som er interessant. Litt over 9 SEK etter split.

Ja, det stemmer nok. Spesielt hvis du konverterer til B-aksjer så burde det bli helt rett.