Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

De fikk vel et spørsmål rundt kapitalbehov på webcasten.

Det viktigste fremover er selvsagt PD3 men er litt spent på hva de klarer å få ut av Roboquest. De hadde ca 15MSEK fra det i Q4 så DLC’er kan helt klart bidra litt i 2024.

1 Like

Jeg skjønner ikke hvorfor det dumpes så til de grader. -20% nå :worried:

Er nok mange som har mistet troen på at SB klarer å snu trenden.

De har mistet troen på at SB fikser PD3 de neste månedene.

Btw, så var funcom et fint bet når de tradet til ca cash etter aoc floppet, det er dog mcap på ca 300 MSEK…

“At the end of the quarter, cash and short- term receivables totaled over SEK 500 million”.

Hvis du har 500M i banken og 200M i gjeld, hvor mye penger har du da? :see_no_evil:

Cash/cash ekvivalenter:
574-216 = 358 MSEK.

Antall aksjer:
Starbreeze B 1 327 389 687
Starbreeze A 0 149 372 353
Totalt 1 476 762 040 aksjer

Cash/cash ekvivalenter
Ca 24,2 øre i cash pr aksje.

3 Likes

Det kommer vel også an på når og hvordan man skal betale gjelden sin. Stor forskjell på om den skal betales umiddelbart som helhet eller stykkevis ettersom man selv tjener penger.

Hørte du presentasjonen?

Vet du hva kortsiktig gjeld betyr? :slight_smile:

Eller “Kortfristige skulder” på svensk som det står i regnskapet til SB.

Ja. Hørte du presentasjonen?

Det du har referert i presentasjonen om hvor mye cash osv stemmer overens med det jeg skriver her. :slight_smile:

Når de har 214 MSEK kortsiktig gjeld, så vil det si gjeld som de har tenkt å gjøre opp innen 12 mnd hvis noen lurte. :slight_smile:

2 Likes

Isolert sett har du rett. Men, regnestykket ditt baseres på at de betaler gjelden i sin helhet nå uten å få inn penger gjennom salg de neste 12 mnd og det gir et feilaktig bilde. Som de sa i presentasjonen skal de betale ettersom de tjener penger det neste året.

Payday 2 har tjent i snitt 100 mill i året i 10 år. Om Payday 3 klarer det samme vet jo ingen, men det vil komme inntekter fremover som må tas med i regnestykket er mitt poeng.

Jeg antar de vil tjene penger framover, men bruke mer, så jeg antar cash vil gå ned.

Dette er hvorfor jeg fortsatt følger aksjen. Jeg tror dog ikke at aksjen er ferdig vasket for desillusjonerte aksjonærer. Rent teknisk er akkurat nå et interessant tidspunkt, men sjansen for å bli stopp-losset ut er rimelig stor.

Enten er aksjen i bunnen av en trend og skal fortsette flatt, eller rebounde, eller så har den nå brutt motstanden og skal lengre ned for en skikkelig wash-out. Siden de har sagt de skal komme med mer info i februar, så tenker jeg flat utvikling mellom 0,33 og 0,42 er godt mulig.

Første skritt er i hvert fall å få flere spillere. Pengene vil følge.

Er ved et kritisk punkt tekninsk ja. Kom en grei washout i dag med 8x snittvolum så lang. Tatt ut en mengde SL og likviditet under lokal weekly og monthly low. Dagens og ukens close blir viktig. En weekly close over 0,3560 er weekly turtle soup og vil indikere oppgang. Men jokeren her er jo denne planen som kan komme når som helst. Hva som kommer frem der, og ikke minst hvor langt frem i tid det er vil definere kursen videre.

De sa i dag at det skal komme 3 DLC innen september (drøye syv mnd). Jeg lurer på om en eller flere av disse inngår i den omtalte planen siden hele teamet skal være satt til å fikse spillet eller om de kommer i tilegg.

Har de sluppet en betal DLC hittil? I så fall er de tre neste de som følger med sølv/gull pakkene.

Usikker på hvor mange betalte DLC de har sluppet. De slapp en med våpen, masker og ny fiende. Og så kom det et nytt heist. Men husker ikke om det var samme DLC. Men ok, da kommer det altså flere DLC ila drøye syv måneder – i tillegg til det de måtte annonsere i den planen. Det kan jo bidra til litt positivitet – forhåpentlig.

https://www.paydaythegame.com/news/payday3/2024/02/operation-medicbag/

1 Like

2 Likes

Dette ser veldig bra ut! Vil ta litt tid å få alt på plass, men de kommer i realiteten til å adressere det aller meste av problemer/tilbakemeldinger.

Hail Mary!

Flott at de skal fikse stort sett alt det klages på, og spillet blir garantert mye bedre etter dette. Men de fikser jo ingen av delene det klages mest på - matchmaking og offline - før en gang etter sommeren. Det er vel elemententene som er viktigst for spillebarhet, og nå gjelder det jo å få flere spillere. Det syns jeg er både rart og skuffende.

Eller misforstår jeg noe her?

1 Like