At jeg er litt treig på morgenen
80k på steam, så 140k på konsoll og gamepass pc. Payday 2 hadde vel nesten ikke spillere på konsoll? Tenker også at konkurransen det er mye lavere. Kan de klare å skaffe seg en god spillerskare der er det veldig bra framover.
Så, nede fra i går kveld til nå? Også er det “på vei opp” nå?
Har ikke sett noen tweet om at “nå er alt oppe”, så fortsatt problemer antar jeg…
Jeg har testet 3 heists uten problemer etter den meldingen.
Absolut! Förutom matchmakingen så är spelet en dröm på konsoll jämfört med PD2.
För att vinna tillbaka massan så är Starbreeze vid ett vägskäl som jag ser det:
-
Först och främst (helst igår) fixa problemen så att det blir en smooth upplevelse rakt igenom.
-
Vara väldigt ödmjuka gentemot spelarna och kompensera för starten som varit långt under det man kan förvänta. Kanske kasta in en gratis dlc, skins etc etc. Vore ju kul om de drev lite med sig själva och slängde in en ”matchmaking pending…” typ av skin (också lite i sann PD-anda
).
Allt i allt är det en bra produkt där inne. Med GAAS-modellen så är hela grundförutsättningen att man har en stor och lojal spelarbas. De måste göra allt de kan för att vinna tillbaka dessa. Så får man hellre ta en liten ”smäll” på första dlcn.
31k online så bedrer seg jo.
Veldig spent på hva peak CCU blir nå i helgen. Er iallfall ikke noen tvil om at folk fremdeles kjøper PD3 og er tilbake som #1 på GTS. 8242 reviews og 41% positive er uansett litt drid.
ta med noen tall.på få dager har star klar å få ca 1.65-2.483 = ca 880k nye brukere til nebula. Blir bare et estimat siden første tallet fra nebula var ikke gitt nøyaktig-
Du kan få sagt det.
80k steam spillere av 220k samtidige
totalt på 924k spillere
= 336k steam spillere (hvis forholdstallet stemmer)
Av disse så har altså 59% av 8242 reviews = 4862 raget fordi de ikke fikk spille, eller 1,4% av steam spillerne.
Ja nå gjelder det at serverne takler loaden slik at også USA får spille.
Det som er litt rart er at de hadde nesten 80k spillere på steam og selv om 60k++ av disse forsvant så var det fremdeles problemer. Tenker at dette ikke bare er kapasitetsproblemer når de har problemer i 12 timer. Ddos ? Noen som snublet i en nettverkskabel ? Noen som tok ut feil disk(er) i et SAN ?
Og klaginga på always online når nye høyder nå naturligvis. Jeg tror som sagt cross play krever always online.
Satt og tenkte på alternative always online. Hva med online bare for hver 100. heist. Ellers offline.
Da kunne man spille lenge før online-kravet kom.
Gratulerer det tar nå en dag å cracke spillet så folk slipper å kjøpe det.
Spillet man kjøper har ikke server-koden, den ligger bare på Starbreeze sin server. Så hvis noen skal cracke spillet, så må de reverse-enginere og lage serverkoden på nytt. I det du tillater offline play, så må du levere med server-koden og spillet er relativt trivielt å cracke.
he he denne fra almir gjør seg jo bra nå
During the livestream, some viewers asked if it will have “an offline mode, like playing solo,” with Listo responding, “No. You will be able to play it by yourself, but I do believe you will have to have a connection in order to play because it’s made in the Unreal Engine, it’s using cross-progression, [and] cross-play. I do believe we need you to be online.”
“… hopefully”.
Det krever at man tester shiten bedre enn det Starbreeze har gjort.
Det er vel 2 ting jeg er spent på av det tekniske i helga. Går serverne ned pga høy load og fungerer matchmakinga? Skal man selge veldig mye spill må disse to fungere.
Noen flere?
Var noen som klagde på at å levele opp ikke fungerte i en periode. Det må jo også funke
Jeg tror det fungerer men ikke på samme måte som i pd2 hvor man fikk xp for å gjennomføre heists. Nå får man xp får å utføre “challenges” så tror man kan fullføre et heist og ende opp med 0 xp.
Nästan 45000 på steam nu. Överraskande bra för att va så tidigt. Kan nog bli ganska många utöver kvällen. Fredagar är ju en betydligt mycket bättre speldag! Och PD är ett spel som småbarnsföräldrar hinner slänga på mellan varven. En 20 min lång heist är perfekt om du frågar mig