Ja det bør komme: en skikkelig gulrot som er verdt noe for spillerne.
Var ingen beta på PS5 heller og der har manglene vært størst.
Gode spillertall på tross av problemer. Men problemene får mest fokus, så blir nok rød dag.
Er dog ikke så bekymret for fremtiden merker jeg. Det store spørsmålet er hvor lang tid de bruker på å stabilisere Nebula samt om de gjør grep for å vinne tilbake markedet.
under 50% positiv gjør at steam algoritmen pisser på deg.
Noe de snart bør vurdere er at spillerne kan velge cross play eller ikke. Hvis ikke cross play så fjernes always online kravet, og disse problemene blir “borte”. Det er en mulig workaround.
Men hvor enkelt det er å implementere vet jeg ikke.
Helt sikker på det?
Jeg ser jo at allways online også er en grunn til at de kan droppe denuvo.
Så lenge det underliggende spillet er bra, så vil tekniske problemer med matchmaking kunne fikses. Men det skaper masse unødvendig støy, masse negative tilbakemeldinger og vil nok bidra til lavere salgstall nå i starten.
Problemet er at de mister salgsmomentum i åpningshelgen.
Og det er den første uken man selger mest spill.
og en mye høyere refund-andel…
Jeg er litt der at serverproblemer er temp, økte i dag. De er på god vei mot 3m solgte første året.
Jeg er helt enig, har dog ikke økt.
Men jeg tror vi fint blåser 1,25DAU i helgen.
Kursen stiger jo faktisk i åpningen…
Jeg hadde en liten posisjon til å starte med. Fortsatt liten…
Jeg tror også det men kommer til å se hva som skjer iløpet av helgen før jeg gjør noe.
Hvordan tenker du her? Nå kom jo gamepass spillerne inn i går.
Man blir nysgjerrig på hvordan CCU, DAU’s og påfølgende aksjekurs ville sett ut uten tekniske problemer!
78K CCU på Steam i går, det er ikke værst. Jeg hadde kanskje forventet over 100K. Mange sinte spillere nå pga tekniske problemer, men det tekniske skal forhåpentligvis fikses relativt fort, og da forventer jeg at Starbreeze trykker inn gassen med økt markedsføring. Det burde også komme en veldig ydmyk kommentar fra selskapet som skal vinne gunsten til spillerne tilbake, kanskje med en lovnad om noe gratis innhold. Selvfølgelig har man tapt verdifull tid ved lansering, men Payday 3 skal etter all sannsynlighet leve et langt liv, med mange kampanjer og DLC’s.
Jeg er litt bitter for at jeg ikke tok ut noe gevinst da aksjen stod i 1,20 kr for et par måneder siden, men pytt pytt…
Aksjen reagerer opp nå på morgenkvisten.
Steam CCU begynte å falle rundt 30min før sever problemene. Så jeg tror ikke steam hadde blitt noe mer enn 79,5k som var topp ish.
DAU hadde garantert blitt høyere, da USA i stor grad ikke fikke spille igår.
Jo, sikker noen som umiddelbart refunder av frustrasjon. Samtidig tror jeg de aller fleste er mer avventend, så fremt at problemene blir fikset rimelig snart.
Hvis starbreeze går ut å gir alle som kjøper spillet første uken 1 dlc gratis, så vil de effektivt stoppe refunds.
Det er jo litt sånn at hvis de klarer å holde serverne oppe i dag, så ordner det seg tenker jeg. Det er tross alt nå helgen starter. Hvis det er like mye problemer i dag, så er det ikke bra.