redeye oppdaterer:
Vårt base case sänks till SEK1,2 per aktie från tidigare SEK1,3 per aktie. Vårt fair value range är oförändrat på SEK0,6-SEK2,3 per aktie.
Aksjen er interessant på sikt, men tror dessverre det vil ta tid å snu momentet i denne aksjen. Å bytte matchmaking partner etter launch betyr at de har mistet tilliten til nåværende partner og det er litt krise.
De kan relansere spillet som “always offline”!
Ja jeg har på ingen måte gitt opp. Men har tenkt en del på disse småaksjonærene som har strømmet til aksjen i stor stil. Tenkt litt på når de planlegger exit. Og dette her kan kanskje bli en skikkelig washout i aksjen. Ser man bort fra det tekniske er spillet bra nok til å selge mye mye mer enn i dag, men spm er når blir det tekniske like bra som spillet?
Det var vel allerede en mod ute for å kunne spille offline så tenker at SB kan ha denne klart relativt kjapt ( hvis de vil ). Selv om man ikke hadde fått xp++ når man spiller offline så får man iallfall tatt noen heists .
EDIT:
I en perfekt verden hadde de allerede vurdert denne risikoen og hatt en god plan B på plass.
includes offline solo, but none of it is saved to the actual game, you will get no progress.
Er vel ikke helt greia med Payday 3?
I en helt normal verden, så hadde de simulert hvordan det var å få inn 2m spillere i løpet av første uka noe som var et helt sannsynlig scenario. Det har de jo ikke gjort…
Det er faktisk litt interessant, men her hadde de nok hatt godt utbytte av litt tech utveksling med Funcom. De hadde et opplegg for å skalere som fungerte veldig bra. Det er biten jeg ikke forstår her. Ett eller annet sted i opplegget deres, så er det en begrensning som gjør at man ikke kan skalere med flere jern.
… Når jeg tenker meg om, de skriver jo faktisk hva problemet er:
The issue in question did not manifest during Technical Betas or Early Access due to the specificity of rapid user influx and load-balancing.
Load balanseringen fungerer ikke. Det blir et single-point-of-failure.
Uansett hvor mye man har simulert ting i forkant så er det alltid fare for at ting ikke går etter planen. Når man har en så viktig launch som PD3 er så er det egentlig helt utrolig at man ikke har hatt planer for hva man gjør hvis ting ikke fungerer.
Altså, jeg er til en hvis grad enig, men base caset her er jo det de ikke har testet? Det er ikke en rar bug som dukker opp underveis her, men noe helt rett fram: masse spillere som vil spille samtidig?
Kom ikke klart fram men jeg er helt enig i at de burde simulert i forkant men selv om de hadde gjort det burde de hatt en plan for hva de skulle gjøre når det ikke fungerte. Her har hverken Starbreeze eller Accelbyte gjort det man kan forvente av de.
Slengte avgårde et par spørsmål om hvorfor det ble gjort endringer på søndag kveld og om partneren kunne gjøre endringer uten å ha koordinert det med SB :
We agree that the timing to make changes into a live service game was beyond untimely.
No, it is not intended for partners to do updates as they feel. I unfortunately don’t yet have full visibility, but as we stated we are extremely disappointed with the results and are working tirelessly to remedy this situation for the sake of our players as well as our shareholders.
Mulig det hadde vært en ide å lage en nettside der man kan sjekke om serveren er oppe og går og også en oversikt over historikken?
Kan være nyttig også markedsføringsmessig når ting går betydelig bedre. Kan man vise til den siden.
Ble blodigere enn fryktet idag. Passer fint å fylle på litt.
Har fått lagt ned 25timer med payday i helgen. Rammen er der for å kunne trykke penger i 10år.
Spørsmålet er hvor lang tid de bruker på å få stabiliteten opp på serverene. Desverre tror jeg vi må frem til neste DLC og salg for å få opp spillertallet igjen.
det var en streamer som ble frustrert over at han ikke fikk spilt, og spilte heller av lyden av cash som telles opp inne på CEO til star sitt kontor…
Ja men ingen hast. Laster opp stille og rolig. Skulle ikke forundre meg om mange særlig småaksjonærer planla å selge ved en million solgte mld. Nå får man ikke den oppturen på en stund dessverre. Skaper muligheter på lang sikt for de av oss som fremdeles har troen.
Hvis den siste oppdateringa var så dårlig, hvorfor gjør de ikke bare en roll back av oppdateringen?
Kanskje de hadde fest og feiret launch i går og så er det ingen som husker hva som ble gjort ? Jeg fatter ikke hva de holder på med og regner med at det er en del som blir skeptiske til å bruke tjenestene deres.
He he. Huff ja. Nå mangler det bare en salgs-flaggmld fra Robur så er dagen komplett…
Spent på hva de gjør om de har konkludert med flopp og tenker OTWD.
OTWD solgte 200k så er heldigvis ikke i nærheten av et slikt scenario. Bare gamepass tilsvarer vel ca 500k ?
Ja men star er også ansvarlig for å levere et produkt som fungerer godt nok. Gjør de ikke det over tid, tipper jeg steam vurderer å forlenge refunds-fristen og gamepass-avtalen må nok også ha noen klausuler som handler om et spillbart spill.