Ja , men man gjør uansett ikke slike endringer på den dagen i uken med flest spillere. Jeg synes det virker litt amatørmessig.
En annen ting er det gamepass-spillere som er utrolig stort i USA som gjør at millioner lager konto på nebula? Da håper jeg star ikke har solgt seg for billig til MS.
2.2 millioner nye registreringer siden star begynte å gi ut tall.
60-80k fra PC , 5-15k PS5 og resten gamepass ? ( tenker på peak ccu altså ikke salg )
80k+ fra Steam, det vet vi jo. Tallene fra PS5 er vel ikke mulig å vite. Med tanke på hvor mye problemer de har hatt, så tviler jeg på at det har solgt særlig godt på PS5.
Ja enig. Virker som om de ikke har erfaring med brukere i denne størrelses-orden.

Da håper jeg star ikke har solgt seg for billig til MS.
Er vel Plaion som har håndtert det og når man ser at de tidligere har brukt AccelByte så kan man jo lure på om det er derfor SB også har brukt de.

80k+ fra Steam, det vet vi jo. Tallene fra PS5 er vel ikke mulig å vite. Med tanke på hvor mye problemer de har hatt, så tviler jeg på at det har solgt særlig godt på PS5.
PD3 har iallall solgt en del dårligere på PS5 enn Remnant II og har sett estimater på at RemnantII har ca 20% fra console. Kanskje 60%/35%/5% ikke er langt fra fasit ? ( sikkert litt lavere på PS5 )

Kobles spillerene via Microsoft, slik at starbreeze kan peke fingen en annen vei(selv om det bare ser ut som en dårlig unnskyldning)?
“PAYDAY 3 matchmaking infrastructure has not performed as tested and expected. Matchmaking software encountered an unforeseen error, which made it unable to handle the massive influx of players. The issue caused an unrecoverable situation for Starbreeze’ third-party matchmaking partner.”
Litt fordeling av skyld må på bordet
Jeg tenker jo at opplegget her først og fremst har gått utover salget i USA. Serverne så jo ut til å takle lasten fra de europeiske spillerne fram til ca 22?
Jeg antar jo Starbreeze kommer til å fikse serverproblemene. Spørsmålet er om de klarer å bygge moment igjen?
Vil Starbreeze klare å få opp salget og interessen for Payday 3 igjen?
- Ja, når serverne er fikset
- Ja, når de kommer med første DLC
- Nei
0 stemmegivere
Jeg tenker at hvis de kommer med offline mode så vil det hjelpe mye. Blir litt sånn som det var da de innført microtransactions i PD2 …
Det er jeg forsåvidt enig i, men kommer de til å komme med offlinemodus?

making PAYDAY 3 less dependent on online services.
det nevner de kanskje her under long-term:
making PAYDAY 3 less dependent on online services.
Jeg tenker at de gjør det :

Jeg antar jo Starbreeze kommer til å fikse serverproblemene.
Det er jo også et spm om når de klarer å fikse det. Er partneren god nok ? Under long term i dagens mld vurderer star å finne en ny. Det tyder vel på at også de begynner å tvile.
Mcap ved 0,7 på ca 1mrd SEK. Dyrt eller billig?
Jeg klarer faktisk ikke helt bestemme meg. Det er jo helt klart interesse for et Payday 3 som ikke bugger som faen.
Caset blir nesten et veddemål på om de klarer å fikse det tekniske innen “rimelig” tid.

Jeg klarer faktisk ikke helt bestemme meg. Det er jo helt klart interesse for et Payday 3 som ikke bugger som faen.
Du må ikke glemme at de snart kommer med The Tribe Must Survive!!!

Er partneren god nok ? Under long term i dagens mld vurderer star å finne en ny. Det tyder vel på at også de begynner å tvile.
The issue in question did not manifest during Technical Betas or Early Access due to the specificity of rapid user influx and load-balancing. Starbreeze is currently evaluating all options, both short- and long-term. In the short-term, this means Starbreeze’ focus is to ensure the player experience. In the long-term, this means evaluating a new partner for matchmaking services and making PAYDAY 3 less dependent on online services.
Det ser jo ut som partneren fucket det til og SB kunne ikke gjøre noe for å fikse problemet. Når partneren ikke klarte å løse problemet fram til nå, så er det naturlig å se seg om etter alternativer.

Caset blir nesten et veddemål på om de klarer å fikse det tekniske innen “rimelig” tid.
Hva hadde reviews havnet på uten server problemer ? Jeg tipper 70-75% nå i starten.
Hva hadde reviews havnet på uten server problemer og med offline mode ? Jeg tipper 85-90%+++

Jeg tipper 70-75% nå i starten.
Etter den første perioden med fans, så virket det som ca 75% var der det kom til å ende.

med offline mode ? Jeg tipper 85-90%+++
Så høyt? Når reviewene kom inn på ca 75% så var det vel knapt serverproblemer.

Så høyt? Når reviewene kom inn på ca 75% så var det vel knapt serverproblemer.
De startet jo på 85% før de som klagde på “online only” dro reviews ned til 70%.
Eller kanskje jeg skulle sagt 80-85% istedenfor 85-90% siden det var noen klager på Nebula og den tror jeg ikke de fjerner.