Blir vel ikke en sprek børsdag i morgen heller
Jau. Serverproblemer Ja. Men spillet er heller ingen Flopp.
Om Lemen blod vil flyte i gatene.Så kan det bli en gyllen kjøpsanledning .
Det høres så jævelig dust ut med politikerprat om server problemer til et spill.
Hadde vært bedre å si det som det var, at systemet ikke klarer å håndtere peak load. Dette er fjerde kvelden med tilsynelatende samme problem. Burde gå av å komme med en klarere oppdatering.
Kan se ut som at den bunnet ut på 16k, og er på vei opp igjen. Men dette må ordnes ASAP…
5oktober kommer det en update som skal fikse det meste som er ufunk.
Et par uker til med dette da. De må rett og slett bygge om systemet.
Har vurdert litt hvordan jeg tror dette vil påvirke kursen. Greia er jo at de rett og slett er ute i hardt vær nå. De selger mye mindre enn ventet. I hvert fall på steam.
Jeg tror på kort sikt kursen vil falle hardt. Det er godt mulig de kan klare å redde seg og selge godt på sikt, men først skal det se ræva ut.
Det er omtrent det verste jeg har sett.

Det må være bittert å ha laget en god oppfølger også fucker de til det som burde være det enkleste. Jeg skjønner egentlig ikke hva de har klart å gjøre på serverfronten.
I 2023, så burde det ha vært enkelt å bare kjøre på med mer datakraft, men de må ha laget noe sentralisert som fungerer som flaskehals.
For optimistisk. To uker.
Uff.det var som jeg fryktet.dette er ikke et problem de sannsynligvis kan patche seg ut av. Spillet burde nok ha blitt utsatt etter problemene i beta.nå har de mistet salgsmomentet. Og mange spillere er fly forbanna. Elendig reklame for spillet
2400 “spillere” nå. Blir totalslakt nå
12400 nu. Tror inte det tar lång tid att åtgärda, SB får nog ganska mycket hjälp i dagarna framöver. Men oavsett olyckligt och onödigt att man hamnat här. Situationen är dock oändrad som för några dagar sen när jag skrev att man har ett jobb att göra med ödmjukhet och generositet gentemot spelarbasen
#12 GTS er vel ikke akkurat noe å skryte av… Synd for SB dette her
Hur man än vrider & vänder på det så är det en dålig start. Men jag är inte så orolig eftersom man ändå har ett väldigt underhållande spel där under. Fixa buggar, dela ut lite gratis innehåll, fylla på innehåll, kampanjer osv osv så har de alla möjligheter att ordna upp i detta. Men snacka om att komma iväg på fel fot!
likte denne:
In the long-term, this means evaluating a new partner for matchmaking services and making PAYDAY 3 less dependent on online services.
Ja mistenker det. Og svaret kom vel fra star i dagens melding. Mulig det er en annen partner. Star nevner ingen navn, men tydelig at de er svært misfornøyd.
Det som er litt rart er at ting funket relativt bra hele helgen og da tenker jeg “hvorfor i helvete gjøre en oppdatering på kvelden på søndag???” .
“A new version of the matchmaking server software was gradually deployed across all regions leading to improved performance. However, a software update made by the partner during late Sunday again introduced instability to the matchmaking infrastructure. The partner continues to work to improve and stabilize PAYDAY 3s online systems.”
Jeg antar de tenkte at det ville hjelpe på problemet som gjorde at systemet ikke taklet mer enn 80k samtidige spillere på steam (og 220k totalt?)
er vel tydelig tegn på at systemet de har oppe pdd egentlig ikke holder mål. Så det trengs vel en kraftig oppgradering for å fikse hele opplegget…
Kanskje finne en partner som har erfaring med always online og matchmaking i lignende spill med en proven trackrecord å kunne takle millioner av spillere…