Hakket litt naar usa logget paa.
Det er ikke karakteren, men årsaken til karakteren, serverne som er greia. Ved lansering lå spillet an til å få ca 75%.
Ting virker å fungere bedre. Score er steget med 1% på steamdb også.
Så det er håp.
Jeg fikk ikke spilt selv men har alikevel fulgt med en del. Den første dippen kom relativt tidlig på dagen og da satt jeg og kikket på Almir. Det var flere som klaget på matchmaking lenge før dippen kom og man ser at stigningstakten på spillerene avtar før det til slutt snur ned. Almir hadde ingen problemer med å fullføre heistet(sammen med 3 randoms) så det ser uansett ut til at det fungerer fint for de som allerede er inne og spiller. På kvelden var det flere små dipper og det virker som om de kom på 68-70k spillere og gikk det ned til 63-64k.
Jeg tror ikke de har fikset problemene men funnet måter å hindre total crash som man hadde første dagen. Når det snur 2 ganger rundt samme nivå så tenker jeg jo med en gang at de har lagt inn en eller annen form for hard cap på antall lobbys. På måten er det en del som ikke får spilt men de som allerede er i spillet blir ikke påvirket. Virker også som om man i tiden før man får dipp i spillere bruker lengre tid på å få lobby og dette er sikkert også noe de kan styre.
Alle dere som har spilt payday, og lurt på om de QR kodene i spillet faktisk funker.
Noen som vet hvordan de 3 øverste estimerer eiere?
Ljud i cutscenes & matchmaking funkar bra på ps5 idag
Er vel omtrent med nåværende mengde spillere at ting går skeis.
Ser spillertallene går nedover men jeg får iallfall lobby på steam uten å vente lenge.
payday3: spillet som har hard-kodet max CCU er 70k spillere.
Ser på steam charts. Snur ofte på rundt 70k.
Helt tydelig at de har satt inn en limit. Bedre at mange får spille og noen må vente enn alle må vente.
Ser at score jobber seg oppover også. Ser også at svært få av de som har gitt negative review på steam har refundet.
Tro om flere enn star har jobbet overtid i helga?
Starbreeze Nebula Connects Players Across the Ecosystem with AccelByte
Ser de har blitt benyttet av f.eks Remedy og Saints Row . Tror du problemene ligger hos de og ikke SB ?
Kan vel være egne utfordringer med Payday som ikke er dukket opp i tidligere spill. Spilte i går kveld da det var rundt 67-68k CCU uten at jeg opplevde noe problemer, men virker som det har stoppet opp mellom 63-64k i dag. Kan være at en større del av kapasiteten tas av andre plattformer.
Starbreeze gikk jo ut med tall første dagen når steam lå på 80k at maks var på 220k CCU. Så vi vet at mesteparten kommer fra andre steder enn steam.
Den der jokkinga opp og ned på 60k tallet kan jo ikke være tilfeldig. Når skal vi få, eller forventer vi å få litt feedback på dette? Det kan jo ikke bare skli ut i stillhet.
De bør komme med noe form for “damage control” i løpet av kommende uke. Forklare hva som gikk galt, hva som er gjort for å fikse problemt og når vi kan forvente at problemet er fikset. Det er jo et vesentlig problem når folk ikke får tilgang på spillet de har kjøp p.g.a. dårlig serverkapasitet. Og selv om de har klart å forhindre at serverene kolapser, så ser det ikke ut til at problemet er løst enda.
Totalcræsj på servere nå igjen.
LOOOLZ!