Hvis vi ser på steam ser det vel kanskje ut som ting fungerer hakket bedre i dag men vi ser jo selvfølgelig ikke hva som skjer på de platformene.
Det er jo samme servere?
Ja men det kan jo f.eks ha vært 150k på gamepass i går og 100k i dag ?
Ja, godt poeng med at totalen nok er langt høyere med andre plattformer, men tydelig at totalkapasiteten ikke er god nok.
Litt av problemet under betaen var vel at folk kom inn i tomme lobbyer, og at de aldri var oppe i samme antall spillere der det nå begynner å skurre. Hadde vært fint om Tobias Sjøgren kunne komme med en litt med grundig forklaring om hva problemet har vært og hvorfor dette ikke ble plukket opp tidligere. Forhåpentligvis også noe plaster på såret til spillerene.
Hvis du kommer inn og er alene i en lobby og det samme skjer for 3999 andre så har man da opprettet 4000 lobbyer når man hadde klart seg med 1000. De gangene jeg har spilt når problemene har vært så har man ofte begynt å komme inn i “egen” lobby istedenfor en med 3 andre som jo sannsynligvis forsterker problemene.
Hvor mye jobb tror du det er å fikse det problemet?
Det eneste jeg har laget er script for å administrere servere og routere så tror ikke jeg er den rette til å svare på det. Hadde det uansett vært enkelt hadde det vært fikset i betaen. Tipper det er et relativt komplekst system med mange ting som påvirker så sikkert utfordrende både å finne og å fikse problemene.
BTW; var ikke PD3 nede som #9 på GTS ? er #7 nå
Skjønner.
Hadde det vært enkelt, så hadde det vel godt på vei vært fikset allerede.
Oppe på #5 nå. Det er jo bra, når en legger til grunn alt trøbbel som har vært ifob med launch.
#5 på steam gts er milevis bak #1 i salg, så ikke helt enig. Salget for å være første uken er langt bak det som kunne ha vært.
Starbreeze må egentlig kjøre på en ny reklamekampanje når de har fått fikset serverproblemene de har fått.
Enig i det Christian.
Men jeg fryktet for at de ville rase lenger ned over listen etter alt trøblet de har hatt.
Som du sier må de dra i gang reklamen på nytt når ting er fikset.
Håper de kommer med en oppdatering før børsen åpner på mandag.
PD3 er fremdeles #7 på GTS hos meg. Spørsmålet er jo om vi får en “perfekt” søndag eller om det fremdeles vil være en del grums i matchmaking. Sikkert en del som avventer til de ser serverene fungerer som de skal.
68612 på steam nå og i går på denne tiden var det vel nesten nede i 6k.
nja ikke helt enig.
Er noen ekstremt store titler som ligger forran nå.
Kun party animals som er liten tittel.
Som vil si at hvis PD3 hadde vært #1 så hadde de solgt sykt mye mer enn de gjør nå på #7
Så på bestselger listen, etter omsetning. Der er de #5 og #7 på GTS.
68842 nå. Siger oppover.
Jeg vil si at serverproblemene har påvirket salget sterkt negativt. En vanlig kurve er oppover etter lansering. Ikke det greiene her. Pga serverproblemer, så anbefaler ikke folk spillet til venner i samme grad som vanlig.
I morgen bør alt klaffe med det tekniske. Jobb nr 1 er å få det tekniske til å fungere også ved høy load. Så tenker jeg man kan begynne mer med markedsføring. En lavthengende frukt er den 1. heist DLC. Den bør være gratis og så kan man samtidig kjøre hovedspillet på salg 20%. Det vil nok lokke mange nye og spillere som har refundert og payday2-spillere.
De tappar mycket försäljning nu på steam med det dåliga betyget. CCU hade nog legat över 100k annars. PS5 försäljningen är låg och högsta placering globalt är en 11 plats. De flesta spelarna kommer från gamepass men där vet vi inte intäkterna men att spelet får dåligt betyg som 1,8 i USA.