Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Jeg tenker jo egentlig at de har tenkt noe sånt som: “innen to uker, så har vi sikkert fikset problemet, eller så har antallet spillere blitt lavt nok til at serverne ikke kræsjer.” :stuck_out_tongue:

1 Like

Er spent på om serverene nå er på nivå med det de var i helgen før updaten søndag kveld. De var jo langt fra OK men det funket iallfall for mange.

2 Likes

absolutt. Også en ganske heftig avgjørelse å kjøre update i primetime gaming søndagskveld. ffs

1 Like

Da var vi på 35148 spillere og det ser foreløpig ut som serverene fungerer bedre. Var en del tilbakemeldinger om det på streamen med Almir&Mio og samme på discord. Jeg har ikke hatt en eneste matchmaking error i dag ( heller ikke mellom 08:00 og 11:00 ) så ting er iallfall bedre enn de var i går. Ser nok iløpet av kvelden om de er på nivå med hvordan det var i helgen. Krysser fingrene for at det ikke blir en ny surprise update av matchmaking i kveld :wink:

5 Likes

https://x.com/paydaygame/status/1706743742554619963?s=46&t=ot48_ShnO0Il9fC0xr7abQ

:crossed_fingers:t2::sweat_smile:

1 Like

Ja det ser veldig mye bedre ut. Antall spillere har økt hele tiden siden kl 10:00 så det er jo bra. Får bare håpe at det holder seg stabilt fram til fredag . Har ikke fått spilt noe selv i ettermiddag/kveld men ser det er noen som klager på at de kommer inn i 1/4 lobbyer så det er jo litt drid. Får håpe at det blir fikset før helgen men hadde ikke blitt overrasket om de fucker opp ting i vedlikeholdet på fredag slik at helgen blir ræva :wink:

40053 spillere nå…

2 Likes

Fick kört en runda tidigare ikväll, matchmakingen gick på ca 20sek jämfört med 30ish för några dagar sen. Trenden är bra. Men mycket kvar att bevisa efter den här starten. Nu får man bygga upp underifrån istället för att starta på topp. Inte optimalt, men gör man det ”rätt” så behöver det inte betyda alltför mycket i slutändan

2 Likes

Her er salget på PS i US 5 dager før/etter launch for Remnant II og PD3 :

3 Likes

Overraskende bra egentlig. Lanseringen har jo vært en katastrofe.

Det jeg liker best der er jo at spillet fortsatt klatrer på listen. Payday 2 har vel aldri vært noen slager på konsoll pga tekniske problemer. Det ikke ut til å være det samme med Payday 3.

2 Likes

Er så sykt å tenke på hvordan dette kunne gått med feilfri launch… Men potensialet er der, de har en god community kontakt til tross med Almir og gjengen. Krydre dette med en gratis DLC eller noe skins eller opplegg nå så kan det bli meget bra.

1 Like

Jeg ser ikke greia med gratis DLC. :sweat_smile::see_no_evil::cowboy_hat_face:

Gratis DLC gjør folk happy.

Samtidig, bør de også vurdere noe 25%-50% vouchere for PD2 eiere etterhvert. konvertere dem over.

Hehe jeg tror det ville ha stoppa kjeften på mange, pluss de som gnåler om lite innhold fått seg en liten finger.

Men jeg kan strekke meg til noe skins, slengt på en maske, kalt den “king of fuckups” eller noe :smiley:

1 Like

Litt av greia er å få spillet på toppen av bestselgerlistene for gratisreklamen det gir. Kan ikke gi bort ting gratis da. :sweat_smile:

3 Likes

Starbreeze har virkelig gått på trynet her gitt. Dessverre har denne lanseringen kostet dem dyrt… For å få til noe av nærheten av en hype på nivå med det du kan oppnå ved en lansering, må de betale dyrt, om det er markedsføring og betalte streamere, gratis DLC og innhold, hovedspillet rabattert, sannsynligvis en kombo, og det blir dyrt.

1 Like

Blir ikke så dyrt. De trenger ikke gjøre store grep egentlig.

Noen tusen rabattkuponger til PD2 eiere når første DLC kommer.
De har alt fått 250MSEK av MS. Redder mye det.

De har jo en plan for det neste året hvor det kommer både ting som er gratis og ting man må betale for. Det å gjøre en av de DLCene man må betale for gratis har jeg ikke tro på i det hele tatt.

Jeg tenker de burde vente til første DLC med å kjøre noe større stunt. Også burde de være sikre på at spillet takler massivt med spillere.

2 Likes

Spelade en runda nu på kvällen. Snabb matchmaking på ps5 och överlag en bra upplevelse.

6 Likes