Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Det som er trist er at siste 7 dager, så er bare 43% positive. Jeg antar egentlig folk er frustrert over at alt av småting som ikke fungerer som det skal ikke blir patchet. Relativt lite content og en levelingsystem som ikke gjør det meste ut av det gjør at folk ikke gidder å spille mer. (Sammenlign det med Diablo 2 m/LOD som jeg fortsatt kan plukke opp nå, 20+ år siden release og fortsatt ha det gøy med å spille)

Lack of content, buggy and awful leveling system.

very good geim.

just go play payday 2 its much better

Good game play but everything else needs improvement. Just play payday 2 instead.

Don’t buy until they fix the bugs, offline play, rework the progression system.
Game is good to enjoy for a short time with friend or if you are masochist and like to grind heist over and over and complete 1000 kills with each weapon for more infamy levels.

Still, game has a good base, devs only need to work more and don’t be lazy enought to let the game die

THEY CANT KEEP GETTING AWAY WITH RELEASING TERRIBLE PRODUCTS AND THEN FIXING THEM OVER TIME!

amazing core gameplay but yikes starbreeze yall could not have handled the last month worse

Hasn’t had a single update/patch since launch. The game is dead and there’s no communication. BAD RELEASE.

Tror de reviewene der oppsummerer situasjonen rimelig bra. Spillet er bra nok til at det kan reddes av god patching, men folk synes Starbreeze har gjort en elendig jobb etter release.

2 Likes

En måned uten noe fornuftig kommunikasjon er et problem.

Men spillet er jo morro, trenger bare mer patcing og innhold.

1 Like

Jeg hadde en liten prat med SB nå i dag. Måtte få ut litt frustrasjon med tanke på hvordan de har informert spillerene om patchen. Er jo egentlig ikke noe nytt siden 3.oktober og det de kom med det var at patchen ble splittet i 2. Blir ikke overrasket om det kommer noe info om hva patchen innholder iløpet av uken.

5 Likes

Vil tro at lengre tid for patching er en av baksidene ved cross-play, og gjør det også vanskeligere å kommunisere nøyaktig tidspunkt. Håper de har brukt tid nå på å gjøre litt mer omfattende endringer, enn kun de 200 mindre buggene det opprinnelig var snakk om.

Ja , men de burde ha klart å få ut patchen nå. Selv om man ikke kan si tidspunkt så kan man som et minimum gi spillerene noe info om hva patchen ( sannsynligvis) kommer til å inneholde. Så lang tid med 0 info er direkte latterlig.

de mener vel de har gjort dette mtp de streamene som var uken etter launch. At det ikke er noe mer snakk om det mer, tyder også på at de ikke har så mange nye elementer å legge til i patchen heller. Noe som er synd. De må vertfall litt mer opp i ringene syns jeg.

Tok de noe selvkritikk mtp kommuniseringen når du snakket med de da? Hørtes nesten ut som det skulle bare fortsette slik til de kan fastslå datoen.

Det de har sagt er at patchen som skulle komme 5.oktober ville inneholde 200 QoL endringer/Bugfikser. Dette ble jo endret da de 3.oktober sa at patchen ville bli splittet i 2( og deretter utsatt) . Jeg tenker iallfall at hvis de hadde snakket om 1-5 av disse QoL endringene i hver dev stream så hadde spillerene generelt hvert mer positive enn de er nå etter å ha fått null info i alle streamene i oktober.

Ja han var enig i at de kunne vært bedre. (Jeg mener det ikke går ann å være dårligere enn de har vært. )

1 Like

Siste oppdatering på twitter kom 16 oktober, så det er kun en uke siden. Så er det måte på hvor mange ganger man kan si at de prøver å få ut patchen ASAP. Stort sett har alle meldinger i det siste ført til masse klager, og beskjed om at de kan holde kjeft til de er ferdig med patchen. Jeg tror derfor de heller er tjent med å bruke tid og resursser på å fikse spillet, for det er det som kommer til å få spillere tilbake.

image

Når de har jobbet med en patch i over en måned og det eneste vi har fått informasjon om er at den er utsatt så er det i mitt hodet det samme som ingen informasjon :slight_smile:

2 Likes

Redeye med oppdatert analyse. Mener gamepass-avtalen er delt i to en fast-pris og en variabel del basert på hvor bra spillet gjør det. Senker kursmål som ikke er noen bombe.

Starbreeze har enligt våra beräkningar minst SEK400m i kassan vid årsskiftet, vilket gör att företagsvärdet (EV) är omkring SEK170m- SEK200m i nuläget med en börskurs på SEK0,4 per aktie.
Det är historiskt låga nivåer för Starbreeze och mycket talar för att IP-rättigheterna för Payday är mer värda än så trots den dåliga starten för Payday 3.
Våra sänkta prognoser ger oss ett nytt fair value range på SEK0,4-SEK1,4 per aktie (SEK0,6-2,3). Vårt nya base case är SEK0,7 per aktie (tidigare SEK1,2).

2 Likes

Noe som sier sitt om at aksjen har korrigert ned altfor hardt. Hvis Starbreeze klarer å patche spillet sitt i det hele tatt da.

Funcom var også i denne posisjonen etter at AoC har floppet. De hadde masse cash, omtrent tilsvarende mcap.

1 Like

Ja jeg nevnte tidligere at AoC-lignende scenario for payday3. Den skuffende aktiviteten på steam viser heller ikke det fulle bildet.

Analysen fra redeye påpeker også at payday2 gjorde det bra første uka og så falt spilleraktiviteten der og. Den kom vel ikke tilbake for alvor før DLC begynte å komme.

1 Like

Jeg klarer ikke helt å se hvilke problemer de kan ha som gjør at de ikke har fått ut en eneste patch etter launch. De har lovet at de skal gi mer info om hva problemene er når de har fått kontroll på de.

1 Like

Tja et scenario:
De går for en megaoppdatering selv etter de halverte den oprinnelige planen. Masse folk som jobber på samme kode-basen, merge-problematikk og så fungerer sikkert ikke noe på minst på en plattform. Etter at koden har blitt endret til det ugjenkjennelige med hundrevis av fikser er det ikke så lett å gå tilbake til det som fungerte uten å ta bort for mye av de fiksene som faktisk fungerte.

Tror mindre oppdateringer er løsningen. De klarte å få ut spillet til release på alle plattformer.

Men man har vel revisjonskontroll på slike ting ? Og forklarer heller ikke hvorfor de ikke fikk ut den patchen på console som bare skulle være cosmetics++

Men feil versjon på PS5 i early access…

1 Like

Jeg kjøper bare ikke merge-problematikken. Når man jobber med et problem, så er det veldig ofte en svært begrenset del av kildekoden. Jeg ser også for meg at før lansering så var koden sikkert delt opp i mange små biter, med hvert sitt team. Når de skulle fikse koden igjen, så bruker du folkene som har laget koden.

Det hadde jo gitt mening hvis de jobbet med en virkelig stor patch som f.eks. endrer på levelingsystemet. Det er noe som tar tid å teste og finpusse. Du må kjøre noen iterasjoner. Også finner de ut at de skal endre serverleverandør samtidig, så er storyen komplett. Også kanskje ta med et Heist til i samme slengen.

Nei, jeg vet ikke. Fasit får vi først når SB faktisk kommuniserer noe.

Fordi det ikke ble prioritert. Krevde sikkert patching på alle plattformer.

1 Like

Kanskje men 3.oktober sa de at de splittet patchen i 2 og kun console ville bli patchet 5.oktober. De må jo ha fått noen problemer de ikke hadde tenkt på etter streamen 3.oktober.

1 Like

En annen mulighet er den sertifiserings-greia. Star sender over ny kode til testing og får den i retur med beskjed om å rette opp noe. Tar lang tid hvis man må iterere for mange ganger her. Kan jo lure på hvor mye star testet ps internt. Ingen beta der f.eks.

Det er nå 20 dager siden patchen skulle vært ute så hvis dette har vært problemet så blir jeg egentlig litt overrasket. Eller kanskje jeg burde si skuffet ?

1 Like

Når det går så lang tid uten oppdatering tror jeg det fort vil oppfattes som både «too little, too late» når det vel kommer.

2 Likes