Q4 for for pd2 og pd3 samlet sett ser grei ut.
Lett og glemme at SB er gjeldsfri.
Tror salgstall vil overaske oss
Q4 for for pd2 og pd3 samlet sett ser grei ut.
Lett og glemme at SB er gjeldsfri.
Tror salgstall vil overaske oss
Kjøper litt for hver 10 øre nedover. Payday3 og payday2 salg og gamepass avtale og cash beholdning gjør at den er verdt litt aksjen. Blir billigere og billigere å kjøpe samme antall aksjer her…
Hvis de får fikset det tekniske er det bra mulighet for rekyl.
Men spm er hvor trygt sitter ceo,cfo og game director? Årets verste release er payday3 kandidat til med de tekniske problemene
Ikke unormalt at release rotes til.
Jeg forstår bare ikke hva de holder på med. Ingen patch på 1 måned++ og mer eller mindre 0 kommunikasjon med spillerene. De dev streamene de har hatt er jo bare tull. Kunne jo like gjerne stilt opp der med de som vasker kontorene deres.
Heldigvis er det ikke våre investorraptuser som styrer. . Kjøpte meg inn før raset.svir som faen
Rasjonalet mitt for at den står i 1+ før jul er basert på kombinasjon av lav gjeldsgrad og pd 2
Slik det er nå har jeg ingen tro på 1+ i år men får de orden på patchene og levert noe nytt innhold så tror jeg vi skal en del høyere enn vi er nå. Det de iallfall må få fikset er matchmaking , gjøre det mulig å søke etter loud/stealth heists og forbedre levling systemet ( for infamy ) . Dette er det folk klager mest på utenom at det er lite innhold i spillet. Jeg har ikke hatt matchmaking error på lenge men har sett at folk har fått det mens de allerede er inne og spiller.
Tror at en stor nok andel spillere har fått opp interessen etter lansering, kanskje dreid mot pd2. Pd2 generer også penger for starbreeze .
Videre tror jeg at pd 3 i tidlig fase har solgt opp mot 1 mill. Vi får se. Lett og glemme at pd2 og andre apps draropp resultatet for SB.
Blir spennende å se kvartalsresultat
Hvilke andre apps tenker du på ?
PD2 har jo generert rundt 30MSEK per kvartal lenge men da har man som regel hatt en dlc samtidig som man har kjørt rabatt på selve spillet. Forventer derfor lavere inntekter fra PD2 framover. Q3 blir nok greit men Q4 blir jo ikke akkurat bra hvis de ikke får opp aktiviteten i spillet og det gjør de ikke før de får gang på patching , innhold og markedsføring .
Tror du oppriktig at vi innen utgangen av måneden står uten patch og anna knask nødvendig for å heve interessen?
Shorter du aksjen?
Kjenner på gikten at det er 50/50 om vi får patch i oktober eller ikke.
Lurer fremdeles på hvilke andre apps som skulle dra opp resultatet til SB…
Dette vet du NF, alle apps som drar til seg oppmerksomhet er bra. tenker på robo blant annet.
Seig gikt?
Verdipapiret er seigt som faen
EDIT:
Jeg er faktisk veldig skeptisk til at SB kjører hardt på publishing ( iallfall inntil PD3 er “back on track”). Tror ikke det er lett å få noe særlig med inntekter på slike spill som får minimalt med markedføring. Ser jo at mange sliter med indie/AA spill ( F.eks Digital Bros som er største eier i SB). The tribe must survive påvirker nok resultatet men er redd det blir i feil retning. Roboquest er jeg mer positiv til siden det bare er 3 måneder fra de annonserte avtalen til release og når det i tillegg kommer på gamepass er det nok grei risk/reward. Får bare håpe at de ikke får så mange spillere på gamepass at Nebula får problemer igjen
Nå har de sikkert solgt ganske bra på høye forventninger akkurat i starten men synes frafallet av spillere viser at de har rotet det litt uvanlig godt til. Peak i dag er på 6% av peak for 29 dager siden. 94% av spillerne har lagt bort spillet på under en måned (på Steam og regner ikke med at noen få sikkert også har kjøpt det disse 29 dagen).
Har du noen eksempler på tilsvarende frafall?
Synes ikke det virker som PD3 har hatt veldig stor effekt på PD2. Her er spillertall fra StemDB.
Jeg frykter det vil ta tid før PD3 skuta får skikkelig vind i seilene. Selv var jeg på nippet til å kjøpe før launch og sitter fortsatt på gjerdet og følger litt med på hva som skjer (som jo ikke har vært stort). Ingen peiling på hvor kursen skal videre og sikkert en fare for at jeg blir sittende på gjerdet når det snur en eller annen gang men frykten for en litt lengre vandring i skyggenes dal holder meg unna enn så lenge.
Körde ett par heists på ps idag. Full lobby och matchmaking på ca 30 sek
Ja det fungerer bedre nå men det skjer fremdeles at man kommer inn i 1/4 eller 2/4 lobbys hvor det ikke kommer inn nye folk selv om man venter til heistet starter. Noen ganger kommer det folk inn enten før eller rett etter at heistet har startet. Spørmålet er jo om det fungerer bedre pga at det er mindre belastning på serverene.
Det jeg også synes er rart er at det tar like lang tid å få en lobby hvis man starter den som invite only. Forstår ikke hvorfor dette skal ta like lang tid som å finne en public lobby.
På pc har payday3 spillerne et fristende alternativ og det er payday2,men på konsoll er ikke payday2 versjonen like god tror jeg. Mulig payday3 klarer seg litt bedre på konsoll mtp ccu?
Er det sertifisering på konsoll som gjør at star er så stille mon tro?
Jag har spelat på ps5 i helgen, blev överraskad över hur bra det funkade. Full lobby och kort matchmaking. Trodde det skulle vara precis tvärtom, så det var i alla fall positivt
Finnes det noen god side å se antall spillere på PS5 nå?
Noe tilsvarende SteamDb.
På pc ser jeg andelen positive review faktisk er litt synkende igjen og de siste dager har det vært “mostly negative” igjen. Fortsatt mixed på siste 30 dager (43%) og totalt (41%) men ting fungerer tydeligvis ikke bra nok til at reviews stiger. Blir spennende å se utviklingen når de kommer igang med patcher.
Finns ett antal sidor, men de är inte speciellt pålitliga och använder väldigt lite och begränsad källdata.