Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Tviler vel på om dette blir det helt store. men:

Starbreeze Entertainment launches Turtle vs Turtle – a Fortnite Island by Torus Games

Starbreeze Entertainment and Torus Games today launch Turtle vs Turtle – available now in Fortnite .

Turtle vs Turtle is a Fortnite Island where two giant moving battle platforms set the stage for an epic conflict! The game is played in two teams (1 vs 1 to 8 vs 8 ) and players need to gather resources around the map to fund the building of turrets and defenses, and in order to take out their opponents’ platform while protecting their own. Are you ready to become the hero?

Developed by the Australian game developer Torus Games in UEFN (Unreal Editor for Fortnite), Turtle vs Turtle is available today here in Epic Games’ Fortnite under the Fortnite Creator 2.0 program.

“Creating Turtle vs Turtle has been an exhilarating journey for us at Torus Games, and the support from Starbreeze has been pivotal in bringing our vision to life. With their backing, we’ve crafted a unique island that we believe players will love.” , says Bill McIntosh, Founder & CEO, Torus Games.

“Torus Games are a strong team with a history of quality development and a great independent streak so they were the perfect partner for us to explore the world of UEFN that Epic is evolving.” , says Gustav Nisser, Head of Third-Party Publishing, Starbreeze Entertainment.

Starbreeze Entertainment will be publisher by name and support Turtle vs Turtle and Torus Games with its expertise in release management, marketing, community management, live service operations, development funding, and data management and analytics .

You can find the Turtle vs Turtle island on the web here or in Fortnite using the Island Code: 3946-9343-0288

2 Likes

Aksjen er jo bunnløs for tiden, så det trengs vertfall sårt noen gode nyheter her. Noen som har mcap kjapt for hånden på dagens nivå?

Redeye sa tidligere i uken:
Starbreeze har enligt våra beräkningar minst SEK400m i kassan vid årsskiftet, vilket gör att företagsvärdet (EV) är omkring SEK170m- SEK200m i nuläget med en börskurs på SEK0,4 per aktie.

2 Likes

trenger vel ikke være rakettforsker for å se tegninga her.

1 Like

Som RedEye også sier i sin analyse om EV:
Det är historiskt låga nivåer för Starbreeze och mycket talar för att IP-rättigheterna för Payday är mer värda än så trots den dåliga starten för Payday 3.

2 Likes

SB har ca samme mcap som 5PG så det sier jo litt om hva markedet tenker om PD3.

4 Likes

Streamen til Almir ser ut til å bli omtrent det samme opplegget som tidligere. DVS , ikke noe mer info enn det som allerede er kjent.

1 Like

Kom det intet nytt om hva patchen inneholder?

Han ene duden leste opp fra et ark de største bugsa i 2 eller 3 stream etter Launch. Bortsett fra det så er det vel ikke så mye annet de har lagt til?

image

Ingenting om en eventuell patch. Forstår heller ikke hvorfor de ikke vil si noe om hva patchen inneholder. Var noen som spurte Almir om PS5 fikk cosmetics fra silver/gold preorderen og det ville han heller ikke bekrefte. 3.oktober sa de at patchen 5.oktober ville være PS preorder cosmetics + noen console fixer og eneste grunnen til at Almir ikke vil bekrefte det nå må jo være at den ikke inneholder preorder cosmetics ?

1 Like

Har det egentlig kommet noen oppdatering?

nei jeg forholder meg til hva de ramset opp i stream etter launch. De erj o ikke noe nytt, bortsett fr at PS5 cosmetics osv drar ut

Snart kommer det en oppdatering av selve oppdateringssystemet🙈

5 Likes

Ser jeg kanskje tolket meldingen feil. Tolket det som at det var patchen som var sendt til godkjenning som skulle ut men det står vel bare vedlikehold av servere. Usikker på hva de legger i det men patchen burde vel være rett rundt hjørnet hvis den ikke feiler i godkjenningen vil jeg tro.
Blir interessant å følge med utviklingen på spillet når de kommer igang med patching. Akkurat nå er jo spillet helt i ferd med å dø ut så trenden må snus.
Hvor fort forventer folk at spillet vekkes til live igjen? Når er man feks. over 10k samtidige spillere igjen?

Man trenger nytt innhold for å snu trenden. Hvis vi ser på den opprinnelige planen skulle det komme nytt innhold i okt/nov ( dvs, nå… ) og i november. Den som skulle kommet nå ville sannsynligvis være ny skill line ( transporter ) og kanskje halloweenevent.

|Oct/Nov |QoL-improvements, new content and new functionality |
|November |QoL-improvements, new content and new functionality |
|Winter 2023|The DLC “Syntax Error” on sale (included in Silver and Gold Edition)|

Hvis man ser på den siste updaten som kom så føler jeg ikke de er klar med nytt innhold nå :

• Once we can consistently deliver patches, the team will also deliver on our plans for more content for the game. Expect to see free content updates for the game before the end of the year, we’ll share more information on what these will be when we get there.
3 Likes

Det må jo renne over av nytt innhold som venter på å få komme ut nå som de har fått ekstra tid på seg med alle tekniske problemer :sweat_smile:

Synes det virker som testing og kvalitetskontroll har vært litt lavt prioritert i utviklingsfasen…

1 Like

Jeg regner jo med at mange fremdeles har jobbet med nytt innhold mens de har holdt på med den første patchen. Blir interessant å se hvor lang tid det går fra første patch går live til de er klar med den neste. Hvis det kun er et par consolefixer i den første patchen bør jo resten av “første” patch være klar relativt kjapt.

Ja det er litt rart at dette ikke har blitt oppdaget tidligere men det er likevel noe som kan skje. For meg er det uansett kommunikasjonen etter launch som er det tragiske. Regner med vi får en ny stream i dag uten ny info .

1 Like

Det synes jeg er et godt poeng. Jeg tviler på at de tekniske problemene har påvirket teamene som lager nytt innhold i noen stor grad.

3 Likes

Prøver en liten lytteposisjon her, morsomt at 100 000 aksjer bare koster 37 tusen :upside_down_face:

5 Likes

en million koster bare 370 tusen

2 Likes