Hvem er dette fra?
Redeye
Vet ikke hvor du får de tallene fra . Dette er det som Redeye sier :
“The sales of Payday 3 brought in SEK570m after deducting platform fees, according to the report. This figure also includes revenue from the distribution agreement with Microsoft. We had expected SEK331m to come from pure game sales and SEK220m from Microsoft. This means that we were also SEK19m too low in this regard.”
Liten detalj fra Starbreezepresentasjonen. De har tidligere sagt at inntektene deles 50/50 men i presentasjonen sa de at dette er etter at SB og Plaion har dekket sine utgifter til drift/utvkling/markedsføring .
Från det som jag citerat ovan. Omsättningen var 440 MSEK.
"The sales of Payday 3 brought in SEK570m after deducting platform fees, "
"Starbreeze redovisade omsättning hänförligt PAYDAY 3
uppgick till 440,8 MSEK. Av försäljningen utgörs 247,1 MSEK
av intäkt relaterat till tidigare erhållen spelfinansiering och
193,7 MSEK av intäktsdelning enligt co-publishing avtalet.”
Inntektene etter recoup blir splittet før de treffer regnskapet til Starbreeze.
- Depreciation, amortization, and impairment amounted to
SEK 142.0 million (15.4).
Fra Q3:
Fra Q2
"Balanserade utgifter før ege spel- och teknikutveckling er det de har skrevet ned. Forskjellen her er på 91 MSEK. De har nødvendigvis investert differansen på 51 MSEK i løpet av Q3. Dvs at de ikke hadde veldig store utgifter i Q3 som jeg ser det.
Rundt 13-15 min så nevner han MAU i forbindelse og sier at grunnen til at de legger vekt på det er at det påvirker inntektene fra Gamepass. Hvis jeg ikke har misforstått noe.
En tradisjonell vimpel i Starbreeze. Vanligvis, så bruker de mer enn en dag på å utvikle seg. Tenker at evt aktivitet rundt slipp av gratis DLC-er hvis de kommer snart vil påvirke hvilken retningen aksjen tar etterpå.
Btw, godt å høre fra presentasjonen at de mener de har serverproblemene under kontroll. Som han sa: “Jeg vil ikke tatoere det i pannen at vi har løst serverproblemene, men de vi hadde ved lanseringen har vi løst”.
Ikke overraskende, så er det flere enn vanlig antall PC-spillere blant gamepass brukerne.
Det er også en stor andel spillere med silver/gold som har forhåndsbetalt for 4 DLC-er.
Jeg hørte på presentasjonen også og CEO nevnte flere ganger at refund-andelen var normal. Det overrasket meg. Mange på steam og reddit som sa de refunderte.
Må ha vært 1m+ solgte kopier? Så selv 1% som refunderer blir 10.000.
Helt enligt min förväntan då det går att se på Steam i recensionerna. Det är förhållandevis få som gjort det.
Noen som mente at kursen gikk for mye i dag …
EDIT :
Ser at det er flere enn SB som har hatt utfordringer med PS5 og preorder items :
Ble brudd ned (close under laveste punkt i starten av vimpelen, så svakt teknisk.
Btw, at Starbreeze fikk konvertert endel av gjelden tidligere i år på 1,45 kan nå erklæres som en genistrek.
Hvor er det man ser de grafene over GTS plasseringer over tid?
Fin Rapport. Syns det ser bra ut langsiktig. I mine Øyne. Tradere sikter seg sikkert inn på å lukke Capet Må jo være gyllen mulighet om den skulle Komme.
Men her må det vel også være stor Fare for et Oppkjøp av Star. Sånn plutselig.