Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Steam viser selvsagt bare deler av spillermassen men det gir fortsatt en veldig god indikasjon på hvordan spillet gjør det.

DLC ser jeg faktisk på som det minst interessante akkurat nå. Patcher med fikser som gjør at spillerne kommer tilbake er det som er cluet akkurat nå slik jeg ser det. Først når basisversjonen er i “good shape” blir det veldig interessant med DLC’er.
Hvor stor påvirkning torsdagens patch gir på spillertall og GTS plassering vil nok gi en god indikasjon på hvor langt de har kommet i å få spillet i en akseptabel tilstand. Blir spennende å se.

1 Like

steam viste 77 000 CCU ved lansering men totalt var det 220 000 CCU, så 150 000 mer på konsollen. Jeg tror det er mer på konsoll fordi det er billigere også.

Virker ikke som du helt tok poenget. Ja Steam viser kun spillere på Steam/PC og sannsynligvis/forhåpentligvis er det en overvekt av de aktive spillerne som er på konsoll.

MEN utviklingen på Steam vil sannsynligvis i ganske stor grad gjenspeile utviklingen også på konsoll. Det kan være ting som gjør at det kan være at det ikke er riktig like ille på konsoll men trendmessig er det stor sannsynlighet for at det er en korrelasjon.

Så jeg forventer at det har vært et stort frafall av spillere også på konsoll. Og jeg forventer at om patcher gjør at det tar seg betraktelig opp på pc så vil også det samme være tilfelle på konsoll. Derfor mener jeg Steam dataene gir en god indikasjon for hvordan det står til totalt (selv om det kun er tall for pc).

Patchen imorgen skal vel inneholde en del etterspurte elementer. Eneste som mangler nå er vel voting system på loud eller silent under matchmaking. En eller annen løsning på det at de som vil det samme får spille det.

Jeg tenker morgendagens patch vil hjelpe på situasjonen, men jeg blir overrasket hvis de får alt perfekt nå i første omgang. Jeg tenker dog at de burde klare å få ting relativt bra til de kommer med betal DLC-ene i slutten av året. Det vil vel også være rundt da det gir mening å begynne å kjøre på med reklame via streamere osv.

2 Likes

Tja jeg mistenker egentlig at det er et godt stykke å gå enda. Ser det er en del sutring fortsatt, men jeg vet ikke hvor representative de sure tilbakemeldingene på patchen er.

Et eksempel:

Jeg håper patchen fikser nok til at spillertallene øker en god del og at andelen positive reviews øker. Så får de bare jobbe videre med å please spillerne.

1 Like

Veldig mye av det som står på den listen blir fikset med patchen som kommer nå på torsdag. Ikke alt, og det tror jeg ikke nødvendigvis kommer til å skje heller.

Jeg tipper ved vedkommende kommer til å teste spillet på nytt nå pga gratiskartene. Hvis nok irritasjonsmomenter er borte, så kanskje vedkommende begynner å kjøpe DLC-er også.

Nytt langt vedlikehold i dag. Nesten så jeg føler at de skulle patchet på tirsdag men så var det noe som ikke gikk etter planen…

image

2 Likes

Mange av de tingene han nevner er legitime. Samtidig virker det som han ikke skjønner tidslinjen.

SB har allerede kommunisert at de er langt på etterskudd med patchingen fordi de måtte løse noen seriøse designproblemer. Derfor får vi nå fikser som vi skulle fått for en måned siden.

tipper alt han nevner kommer etterhvert, uansett dagens patch blir et godt løft.

Da er iallefall steam oppdatert men de har fremdeles ikke fått ut patch notes. Synes de kunne vært litt kjappere med det så hadde folk noe å holde på med inntil serverene er oppe.

1 Like

Helt enig. Men digg at det er på gang.

Serverene er oppe igjen nå så da blir det interessant å se hva som sker med spillertall og reviews.

EDIT: 1429 kl 15:49

2 Likes

Full liste over endringer i Patch.1.0.2 er nå tilgjengelig her: PAYDAY 3: Update 1.0.2 Changelog • PAYDAY 3 News • PAYDAY Official Site

2 Likes

NICE!, første QOL updaten jeg ser, og den har vært savnet.

Kult måte å gjøre det med de nye ( gamle heisteine)

1 Like

CHAT I LOBBY <3

7 Likes

3770 på steam kl:16:49. Blir spennende å se om det tekniske holder idag og hva toppen blir i kveld.

1 Like

kl 4 idag.

image

Kl 1830

image

image

Ganske fornøyd sålangt.

2 Likes

Blir godt mottatt så langt basert på kommentarene:

https://x.com/paydaygame/status/1730274297279594712?s=46&t=cP3bM9y8WG7zQckn2_S_kg

Over 5k.

Meget nice.

image

1 Like