Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Er ikke noe oppkjøp på gang her nå da.
Som lurer i skyggene

1 Like

En gyllen mulighet for en kynisk internasjonal aktør å sikre seg Payday ipen for en slikk og ingenting i så fall

1 Like

Trenger f.eks. 80% av A-aksjene og 10% av B-aksjene for å kunne bare cashe ut resten. Meg bekjent, så er A-aksjene på mange hender og det er neppe lett å få tak i 80%…

Digital bros har vel over 60% av a aksjene

1 Like

Ja nå er vi ukjent terreng. Aldri vært så Lav Mcap i Star historie. Tar jeg feil ?

Før payday 2 var kursen noe sånt som 10 øre…

Det var ATL på 0,232 før pd2 i følge Avanza

1 Like

Det er feil, så på aksjen når kursen var 11-12 øre, evt riktig justert for splitter osv

1 Like

10 øre kommer nok ved neste kvartalspresentasjon hvis ikke star klarer å snu payday 3. Kjøper litt forsiktig for hver 10 øre nedover og det blir i så fall det siste støtte-kjøpet mitt.

Kriseemisjon på 3-4 øre eller konkurs er mulig scenario ved neste pengeinnhentning. Virker ikke på meg som om star helt forstår alvoret. Klarer de ikke å snu payday3 spøker det for hele selskapet frykter jeg. Det tekniske må løses, har de ikke kompetanse til det så bør man leie inn folk eller ansette noen som kan. Star virker helt handlingslammet dessverre.

Men at payday2 går så bra, der ligger håpet fremdeles.

1 Like

Starbreeze har fortsatt bra med cash og lang tid på å fikse finansiering. Payday 3 solgte bra nok til å dekke utviklingskostnadene for dem og publisher, men konseptet med jevnlige DLC-er som de tjener bra med penger på floppet fullstendig. Jeg ser ikke bort i fra at de kan klare å få en publisher. De kan til og med vente et år til de har nok på plass til å vise fram til å overbevise en publisher. Sånn sett, så tror jeg ikke på kriseemisjon. Jeg ser for meg følgende scenarioer:

1. Starbreeze får Payday 3 på føttene igjen
  2. Starbreeze utvikler project Baxter for pengene de har og self-publisher og er basically blakke ved release
  3. Starbreeze utvikler project Baxter for pengene de har og self-publisher, men ser at de må kjøre en kriseemisjon før release for å komme i mål
  4. Starbreeze utvikler project Baxter ut 2024 og får med seg en publisher i første halvår av 2025.

(1) Veldig lite sannsynlig, men det er det mest interessante scenarioet. Jeg følger nøye med på evt endringer i trend for Payday 3.
(2) Lite sannsynlig at de klarer å dra det i land med et spill som er bra med dagens folk.
(3) Det verste scenarioet for dagens aksjonærer tenker jeg, relativt sannsynlig
(4) Relativt sannsynlig og interessant. Jeg tenker at hvis de klarer å overbevise en publisher, så har de noe på gang.

Oppkjøp er vel og ganske sannsynlig

2 Likes

Enig, og hadde det vært lavere renter, så hadde jeg sagt det var sannsynlig.

Vel både spillerne og investorene må overbevises. Star utvikler multiplayer-spill. De må ha en teknisk løsning som fungerer og disse to gruppene kommer til å være meget skeptiske til et nytt spill hvis ikke payday3 tekniske problemer fikses.

Starbreeze leverte OTWD og folk kjøpte fortsatt Payday 3…

Nå ble både RAID, OTWD og Payday3 (foreløpig) ikke bra nok på hver sin måte, så det spørs hvor mye tillit investorer og spillere har igjen til star sin evne til å lage gode nok spill.

Med alle problemene til særlig payday3 kommer det nok til å bli blytungt på sosiale forum å markedsføre neste spill.

RAID ble ikke utviklet av SB. Hvis du skal ta med dem, så må du ta med det siste spillet SB er publisher for også.

Ja du har rett i det, publisher-biten til star kan være en joker. De har funnet gull i publishing før.

Starbreeze er f.eks. med-publisher her. Jeg er usikker på hva slags andel SB har.

https://store.steampowered.com/app/692890/Roboquest/

Litt spennende her. ny update kommer snart.
https://www.youtube.com/watch?v=9TK25QNbQyc

Quickplay (uten filter dessverre på f.eks. loud/stealth) og stay in party kommer med denne gangen. Rettet opp bugs som var årsaken til 98% av crashene også. Håpet lever ennå…

7 Likes

Stiger godt i dag. Update anytime. Server ned i morra 8t for klargjøring til update. Går fort til 0.50+ om markedet får litt troa på pd3

1 Like