Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Det er jo veldig stille og lite oppdateringer over lang tid…… Er det mulig de samler opp litt innhold for å skape en re-launch situasjon?

Hvis man skal være optimist :slight_smile:

1 Like

Tror de gjør det som her, samler sammen en gruppe med oppdateringer og legger det ut. Ikke for mye endringer på en gang. Noen av disse endringene vil ha større positiv effekt da: Merge players into party post match, play again feature f.eks.

Dette er det de mener de kan ha på plass før sommeren og… Jeg tror ikke det er nok til å skaffe mange flere aktive spillere, men kanskje nok til å snu trenden sammen med nye heists…

2 Likes

Tror ikke sjansen for å vekke spillet til live endrer seg så mye over tid. Det viktige er at de først får spillet i den stand det burde vært ved launch og så kjører opplivingskampanje.
Gjerne med en skikkelig bonuspakke gratis til de stakkarene som “lot seg lure” til å kjøpe spillet ved launch slik at disse kan blidgjøres litt også.

En stor fordel med kjent merkevare (selv om den nå er litt besudlet) tror jeg er muligheten til å skape ny oppmerksomhet rundt spillet.

Men først må de få spillet opp på et bra nok nivå. Da må det minst være bedre enn PD 2 i mine øyne.

1 Like

Som jeg ser det, så vil ikke spillet være bra nok nå før sommeren. Tenker det er sommerferie i juli. Så er det fire måneder igjen før de kommer med den fjerde og siste DLC-en i desember. Spillet vil da ha rundt 20 heists. På det tidspunktet, så må spillet være bra nok til at det gir positiv kontantstrøm å utvikle det videre, ellers gir det ikke mening å fortsette.

1 Like

Hva er mcap nå? Net cash?

Mcap er 285 MSEK

De har jo brent cash siden Q4-rapporten, 4 mnd med cash burn. Kanskje 21-22 øre cash pr aksje?

2 Likes

Så Payday 2, og 3, og fremtidig potensial prises til 285+30-358= -43 millioner?

1 Like

Ja, de brenner jo cash og får et dårligere og dårligere rykte

Så hva er fair pris, minus 100 mill?

Star er i trøbbel hvis de ikke klarer å snu payday3 i tide og jeg må vel innrømme at det ser dårlig ut. Kan dessverre fort bli et scenario med fallende aksjekurs lenge og emisjon på et par øre.hvis det i det hele tatt er mulig å sette en emisjon.

Payday2 lever i beste velgående. Nesten litt irriterende.

Jeg vet ikke? Kommet an på finansiering av neste spill osv. Funcom var et bra kjøp på tilsvarende prising.

1 Like

Det är där nyckeln ligger om de ska få vänt PD3-skutan. Få med sig den spelarbasen. Så återstår det att se hur de lyckas med det…

1 Like

Noen som vet om ”första AP fonden” har fortsatt å tømme seg?

1 Like

Altså, hvis man ser på dagens prising av Starbreeze, så tenker jeg at Overkills The Walking Dead og Payday 3 lanseringene begge var såpass dårlige at markedet ikke lenger har troen på at Starbreeze klarer å lage spill som er cash-positive.

Payday 3 lanseringen dro inn godt med penger, så kan godt være den er cash positiv, men det hjelper jo ikke når den også drepte det gode ryktet Payday 2 hadde skapt. Spillet var brukbart å spille i noen timer (av en kritiker) metascore 66, men klarte ikke å lage samme type opplevelse som Payday 2 for folk som ønsket å spillet det i time etter time (metacritic user score 3,1, steam 38%). De hadde rett og slett bommet på hele online-biten av spillet.

Sist Funcom var priset under cash var etter AoC lanseringen. Grunnen var høy cash burn, og et spill som ikke helt klarte å tjene nok penger til å få det til å gå rundt. Starbreeze har en mye sterkere merkevare i Payday-franchisen, men Payday 3 har også levert vesentlig dårligere (user reviews) enn det AoC gjorde.

Å kjøpe seg inn i Starbreeze nå tenker jeg er en gamble på at de klarer å få til noe med Payday 3. Prisingen det nesten året tenker jeg kommer til å avhenge av hva de får rundt til det og hvor høy cash burn de får.

Nærmere release av Starbreeze sitt neste spill, Project Baxter - Starbreeze, så vil finansieringen av dette bestemme, men det skal altså komme i 2026 (som jeg vil si er optimistisk, det vil si mindre enn tre år fra start til slutt…).

For å få penger nok til å lansere Payday 3, så klarte Starbreeze å få 50 MEUR i finansiering uten å kjøre en emisjon. Klarer de det samme her? Tjah…

Kort sagt, så mener jeg prisingen av Starbreeze på kort sikt er avhengig av at de klarer å få til med Payday 3. På mellomlang sikt, hvordan de får finansiert Project Baxter (muligheter: egenkapital, publisher, lån, emisjon?) og på lang sikt, hvordan det går med Project Baxter.

1 Like

Vanskelig å få info om dette. De må vel snart være ferdigsolgt ?

Stor spread på A og B aksjen. Blir spennede å se handelen i dag

Omsetning A: 88k
Omsetning B: 2515K

Hvilken av disse er da feilpriset? :thinking:

1 Like

a har stemmerett, b har ikke stemmerett.

Så de skal ikke koste det samme.

1 Like

A-aksjer er gjerne lavere priset fordi omsetningen er lavere. Sånn har det stort sett vært med Starbreeze.

A aksjer gir 10 stemmer, mens B aksjer gir 1 stemme. Tanken er vel at alle A aksjer på sikt skal konverteres til B.