Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Når du er ferdig med et heist havner kan du velge å kjøre videre med samme crew eller finne nye folk.
Men det er aktivt valg å fortsette med samme gjeng.

Kan dette henge sammen med de utfordringene de har hatt med Accelbyte ? Accelbyte har vel gradvis blitt faset ut de siste månedene og det er Edgegap som er den nye leverandøren.

Tror ikke det er fikset . Kan være jeg tar feil men tror det de har lagt til er mulighet for å stemme over å spille samme heist en gang til med samme gjeng.

2 Likes

Det oppdateres vel evt ikke før imorgen, men i øyeblikket er “Recent Reviews” på Mostly positive for PD3

Noe som kanskje er like viktig er at “Most Helpful Reviews” stort sett er positive nå.
Edit: Ser ut som om “Most Helpful Reviews” endrer seg om man markerer området av en eller annen grunn; færre positive uten markering.

1 Like

Det går an å trykke på en enkelt positiv/negativ søyle, eller en eller flere dager. Du vil kun få vist reviews utfra markeringen.

Tror det er noe med at enkelte ikke har lagt igjen noen kommentar, kun ratet. For det blir færre reviews i markeringen enn i totalen selv om man velger alle. Men skjønner ikke logikken rundt at “Most Helpful Reviews” endrer seg.

Da blir det hele litt vankeligere å beregne. Mulig “Mixed” også holder seg lenger.

1 Like

Hva skjer hvis du fjerner et av filtrene du har ( F.eks “Your languages” ) ? :slight_smile:

2 Likes

Jeg bruker bare et dato-filter, så det skulle egentlig ikke endre noen ting i og med at jeg velger hele intervallet.

Edit: Det funka det! :+1:

https://www.redeye.se/video/event-presentation/1041385/starbreeze-cfo-acting-ceo-mats-juhl-presents-at-redeye-gaming-2024-sept-25?utm_source=video&utm_medium=email

4 Likes

Antall spillere ser ut til å øke en del i september. Passer bra med uttalelsene til Mats Juhl i RedEye presentasjonen om at siste oppdatering/DLC har vært spesielt populær.

4 Likes

image

6 Likes

86% positive siden 30. sept.

image

image

image

image

image

Den siste kommentaren er basically der de vil være. Ah! Spillet er på salg, nå skal jeg kjøpe. Da vil Starbreeze få inn nye spillere og de vil få solgt DLC-ene sine. Det er fortsatt mange millioner PD2 spillere å konvertere.

3 Likes

Når det ikke er salg så selger PD3 fremdeles dårligere enn PD2 på Steam så blir interessant å se om det endrer seg de neste månedene.

4 Likes

Altså, når de ligger på på lavere enn 100. plass på Steam, er det noe penger i det? Inntrykket mitt er at det er ganske så eksponensielt på den rankingen…

Jeg tenker jo også at Payday 3 ikke fikk fullt utbytte av salget denne gangen, for de startet ikke salget med å ha “Mostly positive” på siste 30 dager. Mao, de ser veldig styrket ut nå før neste salg.

Det er faktisk helt latterlig hvor sterkt PD2 forsatt står. Men det viser jo også mulighetene til PD3 om de bare klarer å snu moment.

mer content!.

Jeg tenker at etter de får inn server browser, voip og offline mode så blir det mye enklere å få over PD2 spillere ( og aktivert spillere som spilte ved launch). Tror uansett at det hadde vært greit med 1 gratis heist i Q4 i tillegg til dlc. Lurer litt på når de kommer med roadmap for season 2. Håper vi ikke må vente til nov/des ( eller 2025 ) før den kommer.

Ja dette blir også meget viktig. Det er merkelig at ikke mange nok har vært villige til å prøve det igjen, særlig med gratis heists. Recent reviews ser lovende ut, men det selger fremdeles dårlig på steam utenom når spillet er på salg. Men dette nylige salget gikk mye bedre på steam enn det forrige.

Det blir jo interessant å se inntektene for Q3 hvor man faktisk hadde en OK periode rundt den siste dlc’en. Hvis man ser på PD2 de siste månedene så ligger de normalt rundt 400-600 med en peak på 150 ved et av salgene. Inntektene fra PD2 h1 2024 er 20MSEK(9MSEK i Q2 ).

2 Likes

blir offer for sin egen suksess der. PD2 fansen, virker på meg er en ganske lojal gjeng. Fanboys uten like. Og hvis det da kommer negativitet som den gjengen plukker opp, da jobber du i motbakke ass. Og den negativiteten har vært stor fra launch.

Min teori er da at 80% av inntektene kom i perioden når de lå rundt 150. plass og at det er det som teller. I så fall, så burde PD3 få vesentlig høyere inntekter enn PD2 i Q3.

2 Likes

Ja , spesielt siden PD3 også selger en del på console. SB sier at fordelingen mellom pc og console har vært relativt stabil siden launch men med en økning på pc etter avtalen med gamepass gikk ut.

1 Like