Det kommer ganske greit frem her at de kommer til å satse videre og at de har mer i pipen for Payday 3 (under produksjon). Virker også som de mener de har snudd trenden en del til det positive (som for så vidt kommer frem i ratingen også).
Ja, men Almir var ganske tydelig på at en ny roadmap var han personlig ikke begeistret for. Det er vel 2-3 hovedgrunner til det:
- Presset på utviklerene som må levere det de har lovet uavhengig av av hvilke andre ting de har lyst til å fokusere på.
- Nyhetsverdien er større hvis annonsering av heist kommer nærmere release.
- Hvor lønnsomt det er for star å gjøre dlc hvis payday3 og dlcer ikke selger nok.
Av andre news kommer RoboQuests til ps4 og ps5 i H2 2025
Roboquest Brings its Fast-paced FPS Action to PlayStation® in the First Half of 2025 - Starbreeze
Burde kunne selge like bra der som på pc.
72% positive reviews siste 30 dager nå. Siste 15 dager er det 76% positive. Det er litt mindre data siste 15 dager, så det kan bare være en tilfeldighet.
Jeg har tidligere sagt at hvis spillet ikke selger bedre når det er på salg, så er det ikke liv laga. Spillet solgte bedre på salg denne gangen enn noen gang tidligere og etter at salget var ferdig, og antall solgte falt, så har spillet gradvis klatret oppover på salgslistene. Ikke nedover som etter de forrige salgene.
Man kan også se at salget gikk noe opp på slutten av perioden det var i salg. Jeg tenker det er fordi folk som kjøpte fikk venner til å kjøpe.
De absolutte tallene for PD3 er fortsatt dårlige, men trenden er god.
… Jeg trodde Starbreeze skulle komme med en litt større oppdatering i oktober også, men husker jeg feil og var det oppdateringen som kom i september? Var ikke så lett å finne et roadmap.
Dette var/er planlagt for oktober:
I mine øyne fikses forhåpentligvis da noen veldig viktige mangler ved PD3.
Da husket jeg ikke feil
Jeg tenker jo at punktene over også er veldig viktige og tenker at nå egentlig er et perfekt tidspunkt for inngang. Starbreeze har klart å få reviews over i “Stort sett positive” og salget har bedret seg. Da tenker jeg patchen over kan være nok til å skape litt moment.
Etter kjøp, så kan man sitte med en trailing stop-loss på noen prosent (kanskje dele opp i 4, med type 2, 4, 6 og 8% trailing stop loss). Jeg driver å bytter bank, så har ikke tenkt å røre kontoen min før det er klart. Lurer på om de er kjappere enn Starbreeze
I siste blogginnlegg skriver de at neste Dev Update video er ferdig innspilt, så regner med at den slippes i løpet av uka. Der får vi sikkert info om alt som kommer i patch 5, samt dato for slipp. Krysser fingrene for at det blir rett over helga.
Da blir du stoppet ut veldig fort
Det er greit, da kan jeg kjøpe meg inn igjen hvis jeg vil.
Ser ut som om prisen på payday3 og dlc settes ned
Syntax Error price dropped and Silver Edition removed :: PAYDAY 3 General Discussions
Sannsynligvis pga year 1 edition som etter planen kommer snart.
Spm er om star klarer å levere alt dette denne mnd. Klarer de det er nok tidspunktet “perfekt” for inngang. Må de utsette er det skuffende. Year 1 edition må de klare å få ut tror jeg, men med f.eks. server browser er jeg mer usikker på. Mulig de burde vurdere en kort åpen beta for slike større endringer.
Server browser har vel mest effekt om spillertallene er litt høyere? Eller tenker man at folk generelt vil spille mer om de har serverbrowser slik at det løser seg selv?
Med tanke på at det er under 2 måneder siden vi fikk roadmapen som sier hva de skal komme med i oktoberpatchen så blir jeg litt overrasket hvis de ikke klarer å levere. Roadmap’en ble vel forsinket med (minst?) 2 måneder så tenker at det som står der er ting de “vet” de klarer å levere. CEO snakket vel også om hva som kommer i oktoberpatchen på gamingseminaret til Redeye for ca 3 uker siden.
Siden dev update er ferdig innspilt og currentms under Depots er oppdatert for et par uker siden tenker jeg patchen kommer i neste uke.
Ser ut som at Year 1 edition og patch kommer 30 oktober. Skal også komme et gratis Legacy heist og en betalt DLC med ny heister i år.
Prisen ble satt ned fra 40 til 30 dollar og det kom da umiddelbart et lite hopp på topp selling ranken. Denne er høyst sannsynlig basert på omsetning. mao gikk salget opp med mer enn 33% i antall. Tidligere, så har spillet kunnet vært salg til en lavere pris enn dette uten å selge så bra.
Jeg tenker at det er et svært godt tegn at salget av spillet har blitt såpass pris-sensitivt. Her har det sittet folk på gjerdet som kjøpte nå når spillet ble 10$ billigere.
after sinking close to 1000 hours into the game, having played from the launch days though every update and DLC release. man, the game has really been improving. in its current state, i would finally be comfortable to recommend the game. there is still work to be done, i wont deny that. but if youre looking for a fun, cop blasting experience. PD3 is finally something i can say “yes, give this game a go, its fun”
72% positive reviews siste 30 dager. 80% positive siste 15 dager.
Meget positivt med nytt gratis heist. Ryktene sier det er overdrill.
Om 1 år:
Husker dere da kursen var på 25 øre og folk ikke turte kjøpe?
har snart 1 million aksjer!
Så jeg vil ikke ha skylden for å være pyse
Blir fin avskrivning på skatten til neste år!
Da har jeg tatt en bitteliten posisjon
Nå har Payday 3 begynt å selge like bra som Payday 2.
Jeg har jo lurt på hva Starbreeze kom til å gjøre med Payday 3, men de ser nå ut til å ha klart å få det oppe på et høyt nok nivå til at de kan fortsette å lage gratis/betal DLC-er og tjene penger på det.
Inntil videre, så er det ikke snakk om enorme summer, men hvis de ser at de konsekvent tjener penger på DLC-ene, så kan det godt være de øker satsingen.