Jeg tenker oktober oppdateringen på Medic bag vil avgjøre mye.
En kjapp analyse av google trenden. Så, september patchen økte oppmerksomheten til Payday 3 til det høyeste nivået siden jul 2023.
Bunnpunktet for google trenden ble nådd i mai 2024 og trenden har vært noe høyere siden det, men ikke spesielt høy utenom når spillet er på salg eller andre ting skjer. Mao, spillet er langt fra å gå “viral” av seg selv.
Når jeg tenker meg om, så er vel en av tingene Starbreeze kanskje ikke har gjort på en stund er å markedsføre Payday 3 via betalt reklame. I en lang periode nå, så vil jeg påstå at spillet var for dårlig til at det ville betale seg. Nå derimot? Hvis de kan putte inn 1$ i reklame og få ut 1,1$, så vil det være verdt å kjøre på med hvis man har tenkt å utvikle flere DLC-er osv.
Husker de kjørte free to play helger før, kan være et alternativ kanskje når all finpussing er på plass
Tok lit mer idag.
Dev stream ute. Parchen kommer 30
Oktober.
Ny holdout mote oooooog overdrill! ( first world bank) heistet er tilbake.
Dagen før Halloween
Blir interessant å se hvordan en patch som ikke har nytt innhold påvirker spillertallene.
77% positive siste 30dager og 80% positive så langt i oktober. Så lenge de ikke fucker opp neste patch ser det iallfall ok ut med tanke på reviews. Det store spørsmålet er hvordan/om det påvirker salg.
For å si det sånn, spillet solgte vesentlig bedre på salget etter den siste patchen. Flere av kommentarene gikk på at spillet nå var verdt prisen. Den var riktignok lav, men man ser jo også i etterkant at salget har vært høyere enn tidligere (med permanent 33% redusert pris).
Men den har et nytt heist? trodde jeg.
De sa ingenting om det i dev updaten . Det eneste de har gjort er vel å lekke info om hva som blir neste gratis heist ?
Aner ikke hvorfor kursen er opp i dag, men jeg liker det
Folk liker det man hørte i dev updaten og at de leaka via bildene hvilket gratis heist som kommer.
Hadde vært kult om det bare var noe SB hadde lagt inn for å lure folk
Jeg hadde en forventning om at kursen skulle gå før patch day. Nå vet vi at den er 30. oktober, ikke mange handelsdagene igjen nå.
10% på 4 dager er hyggelig.
Hva blir det i kroner?
4 retters middag for to personer med mega-vinpakke
Greia er at jeg investerer ikke tungt i selskaper som Starbreeze. Det går ikke an å ha en strategi om å sitte langsiktig. Man må reagere fort eller bli sittende på store tap. Det er enklere å gjøre med en liten post.
Store langsiktige investeringer holder jeg til selskaper som Nekkar og Reach Subsea (og tidligere har jeg vært tungt i Kitron). Selskaper som hvis man har sittet på dem i ti år fort har gått 10x.
Du tror ikke Starbreeze kan gjøre 10 gangeren?
Jo, men jeg vet ikke i hvilken retning på lengre sikt.
EDIT for å utdype, mcap til SB er nå på 400 MSEK. De har vært oppe i mcap på 8 mrd SEK etter hva jeg husker,
De kan nok fint gå 20x også. Hvis det skal skje, så må det begynne å balle på seg for Payday 3 slik at de drar inn mye penger på DLC-er osv. I tillegg, så må spillet de har under utvikling ha blitt lansert og solgt svært bra.
De kan også gå 0,1x, det er hvis de aldri klarer å få orden på Payday 3 og spillet de har under utvikling flopper.
Tror ikke det skjer med det første men med litt bedre salg av PD3 + roboquest på PS i H1 2025 er det ikke utenkelig at de ikke brenner så veldig mye cash fram mot launch av Baxter i 2026. Regner også med at de fremdeles husker hva som gikk galt med PD3 launch slik at de ikke launcher Baxter uten chat,voip,server browser+++