Nice det med litt under et døgn igjen av salget. Alltid fint å slutte på vei opp.
Liker at det jevnt over trender oppover når ting skjer og at det ikke dabber av med en gang. Tror de har klart å skape mer “stickyness”.
Hvilke forventninger har du til rapporten ? Hva tror du om inntektene fra PD2 vs PD3 ?
PD3 må i hvert fall ha solgt mye bedre i Q3 enn i Q2
EDIT Det morsomme her er at oppi trading-tankegangen, så hadde jeg ikke tatt med meg Q3-tall?
Jeg tipper også de har solgt mer av Payday 3 i Q3 enn Q2, derimot også en del mindre av Payday 2 (edit; stemmer ikke for PD2). Men jeg har ikke helt kontroll på hvor store rabatter de har gitt kontra Q2 så ikke sikker på hvordan det blir i kroner. Og så er jeg heller ikke sikker på hvor direkte sammenheng det er mellom salg og kvartalet det føres på.
Payday 3
Payday 2
Ser ut som om Payday 2 heller ikke mister salg fra forrige periode. Litt rart fordi antall spillere er en del ned har jeg sett… Det kan ha sammenheng med at PD3 salg drar med seg PD2 salg.
Lurer på om ikke @nofun har spurt dem hvordan de fører inntekter. Om de periodiserer eller fører det på solgt kvartal.
Man vil uansett se cashflow, for den kommer nå de får penger uavhengig av salg.
Nå fremsto jeg kanskje som at jeg bryr meg veldig mye om q3 rapporten det er hyggelig om de leverer greie tall men jeg ser først og fremst potensial fremover når spillet er blitt såpass bra at de kan gi skikkelig gass. Tar man på seg de lange brillene på caset tror jeg at 25 øres inngang gir en grei risk/reward.
Salget slutter om 2 timer og trenden under salget har jo vært fin. Ikke akkurat fullt trykk fra start av her og positive reviews falt fra 80% til 74%, men alt i alt en fin utvikling. Det lover godt for neste gang de kommer med et faktisk heist.
Tror det er leeeeeeenge siden, har hørt det er nevnt før.
Ja ikke uenig i det. Hovedrisikoen (for de lange brillene) som jeg ser det er om det igjen kommer en emisjon med meget stor rabatt. Får bare håpe at den eventuelt settes på et høyere nivå
“Push to talk” er ikke med i 1.4.3
inderes ut med preview før tallene kommer på torsdag
Sitat:
Starbreeze’s ongoing high investment levels, coupled with lower expected revenues, will likely place further strains on cash flows in 2025. This may necessitate external financing or other financing support to sustain Project Baxter’s development, especially if PD3 fails to generate a meaningful recovery.
Interessant lesing. Han estimerte 39,3 MSEK i Q2, faktisk var 40 MSEK, så vil si han kan SB.
Ja, men det er en ekstra usikkerhet fremover her og det er denne:
However, the removal of PD3 from the Game Pass platform in mid-September adds further uncertainty to Q4…
Den effekten kan slå ut begge veier noe han er inne på i analysen.
Altså, Steam GTS plasseringene til PD3 var vesentlig bedre i Q3 enn i Q2, men jeg vil jo egentlig tro han har kontroll på det? Så da har man igjen Xbox og PS5…
Jeg ser ikke helt hvordan det kan slå begge veier, Gamepass spillere kjøper ikke flust med DLCer.
Men nå kan det være flere av dem kjøper Y1 edition.
However, the removal of PD3 from the Game Pass platform in mid-September adds further uncertainty to Q4 and beyond, as its absence from Game Pass may result in reduced player engagement. While this, on the other hand, could drive an increase in direct sales, it may also weaken PD3’s multiplayer ecosystem, as lower accessibility could diminish the active player count further. The net effect will depend on how these factors balance out in the coming months.