Litt håpløst at måten de skriver ned Payday 3 på overhodet ikke følger kurven på salget. Det gjør at man ikke kan se hvordan det faktisk går med Payday 3 uten å grave veldig i tallene.
De har sagt at de skriver av 2/3 de første 12 månedene…
Merkelig reaksjon på en ganske nøytral rapport
Rapporten og estimatene er nesten 100% match, så enig, jeg hadde forventet 4 øre ned på dette. Det kan ha vært at noen har trodd at f.eks. konsollsalget hadde vært høyere e.l.
Jeg hadde forventet svakt opp da de øker inntekter mot Q2. Den går ned fordi noen sammenligner med Q3 2023 og det er jo skremmende at noen gjør det
Starbreeze vil gå høyt når project Baxter kommer litt nærmere release. Er jo tross alt over et år til.
ikke fått lest igjennom enda, men noen høydepunkter ifb utviklingen av Baxter? lettet på sløret om noe?
2026 er det de sier, typisk vil det si tidligst Q4, så over to år til. Hvis alt går som planlagt da.
Rimelig å anta det med alt de har lært med utvikling og lansering av Payday 3. Baxter vil nok gjenbruke mye fra PD3.
Jeg synes ikke det er ikke rimelig å anta at et spillutviklingsfirma leverer på sitt først anslag for release år. Normen er vel heller å bli 6-12 mnd forsinket. Hvis man ser på PD3, så er det fortsatt features som mangler der et år etter release.
Helt klart, de tar garantert i bruk mye fra PD3
Learned from PAYDAY 3
■ Development
■ Technology
■ Infrastructure
and active discussions with
a number of industry-leading players
regarding potential collaborations
around Baxter’s development and
launch.
Jeg antar de her tenker på bl.a. en publisher.
Om Payday 3:
Ahead of year two, we are confident
in being able to continue delivering
amounts of value to our players with a
significantly lower level of
investment.
Først og fremst flere heists og ikke noe særlig mer tid/penger brukt på å forbedre spillet?
Ja det er min tolkning også og jeg er redd dette vil være tolkningen for mange payday3-spillere. Dette kan det bli bråk av: Det er mange som synes forbedringene ikke er gode nok og vil ha mer. mye mer.
https://www.reddit.com/r/paydaytheheist/comments/1gr4hqg/and_its_a_wrap_boys/
Tipper nedgangen handler om frykt for nyhetstørke
I Q1 2023 presentasjonen sa de at de siktet på launch sent 2025/tidlig 2026 og i Q2 2023 sa de tidlig 2026 .
Jeg tenker at det kommer forbedringer men ikke på de nivåene vi har sett i år. F.eks har de nok brukt mange timer på overgang til ny leverandør av matchmaking/servere. Jeg blir overrasket hvis de ikke gjør noe med de tingene som det er mye klager på ( tenker f.eks på wifi sirkler og lite RNG i heists )
Ny Analyse fra inderes
Noen sitater
A PD3 turnaround appears increasingly improbable, and short-term catalysts are limited. While the low market valuation could present attractive upside potential if there would be a strong recovery in PD3’s player activity and revenue, or if Project Baxter succeeds, the impact of recent measures - such as content updates, gameplay enhancements, and bug fixes - has been modest.
Ikke optimsitiske:
We believe this reaffirm our conservative investment view on the company and with limited catalysts for the stock in the short-term, we reiterate our Reduce recommendation while lowering our target price to SEK 0.22 (was SEK 0.30).
Aksjen er billig men faller pga manglende triggere
Må jo være en drømmesituasjon om noen vil sikre seg Payday IPen for en slikk og ingenting - virker ikke som inderes priser inn oppkjøpsscenario
Jeg tenker at markedet
- Ikke tror Starbreeze vil lykkes med å få Payday 3 til å vokse igjen
- Ikke tror på Project Baxter
a) Enten fordi spillet blir dårlig
b) Eller fordi de må kjøre emi for å gjøre spillet ferdig
c) Eller fordi de ikke tror de klarer å få seg en publisher
Var det ikke også snakk om en disputt om endel millioner? Eller har det blitt avklart? Klarte ikke finne noe i Q-rapporten om det.
Hvorfor selger de ikke DLC til PD2 egentlig ? Hadde jo solgt som bare det
Spørs om ikke digital bros er «snille» og tar over aksjene for 40 øre
btw angående avskriving
Depreciation of intangible assets
Finished proprietary game development is depreciated in accordance with
the principle of degressive depreciation, i.e. the amount of depreciation
decreases over the useful life. Intangible assets with a determinable useful
life are depreciated from the date on which they are available for use. The
estimated useful life for proprietary game development is five years.
Depreciation is performed at 2/3 in year 1, 33% in month 1 and 33% in months
2-12, 15% in year 2 and 6% in each of years 3-5.
Avskrivingen for et kvartal i mnd 2-12 er da altså 33%/11 3% i mnd eller 12% i kvartalet.
Framover vil det være 3,75% i kvartalet, mao så vil avskrivingene til Starbreeze falle veldig framover.
Spillet ble sluppet i september, så antar det var mnd 1. I så fall skal det være 3,75% fra Q4 2024 og framover.
Tenker dette er et veldig viktig poeng som vil ha en betydelig effekt på resultatet fremover. De siste kvartalene er det nedskrevet verdier for 75-80M, hvilket natrulig nok fører til et negativt resultat. Sammen med redusert behov for “ekstra” investering i payday 3 så bør Q4 se bedre ut.
DIB har krav på 33% av net revenue inntil de har fått $40mill og tror det de er uenige om er definisjonen av net revenue. Prøvde å få noe mer info fra DIB men de ville ikke si mer enn det som stod i rapporten. Vil jo anta at siden de største eier så er de ikke like harde med SB som de ville vært hvis de satt uten aksjer.