Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

51% positive reviews etter kvartalstallene og den uheldige ordleggingen der. Siste 30 dager er såvidt på stort sett positivt, ligger på 70% nå. Uheldig for salget av spillet hvis den bikker under 70% og siste 30 dager ikke lenger er blå.

Salget på Steam følger ikke samme trend som etter sist salg hvor det først gikk ned og så gradvis klatret igjen.

Det ser vel uansett ut som om Q4 kan blir bedre enn Q3 ( på steam ). Er veldig spent på om Almir kommer med noe fornuftig på streamen i dag eller om det kun blir pr svada. Forventer at det kun blir svada men hadde jo vært kjekt om han overrasker positivt.

En faktisk plan og ikke bare hva de ikke skal gjøre hadde vært en god ide.

1 Like

Btw, hvorfor tror du Q4 blir bedre enn Q3? Generelt økt omsetning i Q4/Julesalg?

I september, så nådde de 39. plass eller noe, mens i november, så nådde de 79. plass eller noe. Såvidt jeg vet, så er det hovedsakelig når du er over 100. plass på steam listen at du får noe særlig til omsetning og hver plass oppover der betyr rimelig mye for omsetningen. Jeg vil derfor tro at Q3 gjør det bedre enn Q4? Kommer jo an på hva de klarer med neste Heist og salg som jeg antar kommer i desember.

Bedre oversikt, viser at Q3 hadde 4 salg hvorav 2 var på topp 100 ish, det samme som man kan anta for Q4?

1 Like

Ja men tror nok dette forutsetter at de kommer med en plan/roadmap.

1 Like

Det ville nok gjort mye for å roe ned spillerne som nå rager og investorer som panikkselger. Det hadde jo vært rart hvis de ikke kom med et roadmap i løpet av november? :thinking:

EDIT
Prøver meg en gang til her. Kjøper på forventning om en plan for Payday 3 innen rimelig tid. Tenker støtten her på 17 øre burde holde. Tviler på at de kjører noen emisjon med det første. Da er det mer sannsynlig med en publisher-avtale for project Baxter.

Vi får bare håpe at star ser den selv, almir var jo personlig imot roadmap før denne rapporten. Det gjøres en del merkelige avgjørelser i star som umiddelbart gir lite mening.

Det er jo veldig merkelig å ikke ha roadmap på noe som selger for 100 MSEK+ i året. En plan må de jo ha?

Ja men SB har gjort mange rare valg så blir ikke overrasket om de ikke kommer med noe.

Tenker at reaksjonene på rapporten ikke hadde vært så store hvis de hadde kommet med en roadmap i forkant. Når de i itillegg ikke får ut dlc’en i år så tenker jo folk at det kun blir noen få som vil jobbe med PD3 framover.

De burde jo ha det men de har nok helt klart ikke klart å følge den, Tenker jo at noen av problemene de har hatt har kommet pga Accelbyte og det har nok tatt store ressurser å få faset de ut.
Tror også Nebula skaper en del utfordringer for de. Hadde de kommet med en roadmap som sier litt om hva som kommer ( f.eks offline mode , armor 2.0++ ) så tror jeg stemningen hadde snudd litt .

1 Like

Har character pack-en her blitt utsatt fra desember til neste år?

EDIT ser ut til at den har blitt utsatt ja

Jeg tenker jo at det er Heist-et som er det viktigste for salget av hovedspillet.

Ja , det var det som kom i ukens blog i sist uke. Veldig bra formulert og :wink:

" “No plan survives contact with reality” as the saying goes. Such is for us here at Starbreeze as well. This blog will focus on a few changes happening to our schedule going forward .

Specifically, we’re shifting the new character, now coming next year."

2 Likes

Kunne de i ikke i hvert fall i samme avsnitt ha skrevet at det gratis heistet fortsatt var planlagt for i år!? :crazy_face:

Legg merke til at de ikke engang kan si hvilken måned den kommer. Blir bare enda mer usikkerhet for spillerne.

2 Likes

Tenker det er lite hensiktsmessig å slippe en betalt DLC med ny spiller når det er andre bugs fra forrige patch som haster mer. Det ville sannsynligvis bare påvirket salget negativt.

Tviler på at vi får en ny omfattende roadmap med det første. Da blir det bare masse støy om/når de ikke når det som er satt opp. Men regner med at vi får mindre drypp om hva som skjer de neste par månendene.

Tenker det faktisk er bedre enn at spillerene tror at spillet er dødt.

1 Like

Hele situasjonen med Q3 rapporten ser ut til å komme av en masse spekulasjoner gjort av enkelte youtubere og veldig lite håndfast informasjon. Mitt inntrykk er at Starbreeze deler langt mer informasjon om hva de holder på enn de fleste andre spillstudio, så tror derfor ikke at problemet er manglende informajson. Satser på at Almir vil roe gemyttene noe i dag,

Det at CEO stiller opp på streamen sier iallfall litt om situasjonen de er i :slight_smile:

3 Likes

Ble det kun svada?

Ikke noen ny info iallfall :slight_smile:

1 Like

En ting skal Almir ha og det er at han er fantastisk til håndtere all driten fra misfornøyde spillere. Kan ikke ha vært lett å fronte SB når de kom med microtransactions i PD2 og det siste året kan heller ikke ha vært enkelt.

https://x.com/almirlisto/status/1859683210378215707

3 Likes