Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Håper han tjener bra :sweat_smile:

1 Like

Nå begynner det å se ut som alle kortsiktige har solgt seg ut?

Jeg solgte det jeg kjøpte litt på under 18 øre og solgte nå på litt over 19 øre. Tenker det ikke er siste gang støtten her nede skal testes.

Spørsmålet er hvem som skal selge ned kursen herfra. De er ute allerede

Det var 17 millioner aksjer omsatt på 16-17 øre og 3 millioner aksjer omsatt hittil i dag.

Jeg tror egentlig kursen skal litt lengre opp, tenkte først 20-21 øre, men kanskje så høyt som 23 øre. Så selger de traderne som kjøpte på veien opp… ogsåå… ja

Triggeren som jeg egentlig kjøpte for var jo at de må vel komme med et roadmap (som jeg antar er mer positivt enn ikke noe roadmap) og heistet i desember. Samtidig, jeg ble litt skremt over hvor svak aksjen var i går.

EDIT

1. Det er helt normalt med en rebound etter slike brudd ned og slike oppganger er ofte veldig skjøre. Dette er altså det helt kortsiktige perspektivet:
  2. Hvis aksjen viser styrke nå, så skal den helt opp mot 23 øre før den går ned og evt tester 20 øre. Hvis aksjen går rett opp gjennom 23 øre igjen, så viser det styrke og da vil jeg si scenarioet du snakker om med at de som ikke har troen er ute stemmer.

Jeg synes Starbreeze er en veldig interessant aksje, de kan få til mye, men det kan også gå dritt. Det er derfor en aksje jeg hovedsakelig kommer til å trade med små, små posisjoner. 7 % gevinst på tre dager er plenty i den sammenheng.

(Også skal jeg egentlig betale en hytte før nyttår, hvorav delvis med disse pengene :stuck_out_tongue: )

3 Likes

Er vel bare en trigger igjen i år og det er heistet som kommer i desember. Det store spørsmålet er om Armor 2.0 kommer med i den updaten. Det de har sagt tidligere er at den skal komme i år og foreløpig er det ikke sagt noe om at den er forsinket. Almir snakket litt om det i streamen i går og kom også inn på det med mikrotransaksjoner. Lett å høre hvem han mener har skylden for det :wink:

EDIT: ca 42:10 snakker han også litt om armor 2.0

4 Likes

Ja det er også helt normalt med slike dupper før en større oppgang. Hvis du zoomer ut ser du en dobbel bunn fra april.

3 Likes

Jeg kjøpte på den, så er jo enig :sweat_smile:

Jeg bare holdt ikke på kjøpet så lenge. :see_no_evil:

En fin vimpel nå, så kan godt være jeg tester å være inne igjen også. :sweat_smile:

Btw, bare å si i fra hvis dere synes det er forstyrrende med min diskusjon om kortsiktige posisjoner her.

image

https://x.com/almirlisto/status/1860277907442053598

Hvis de blir kjøpt opp av italienere

image

3 Likes

Endte med at jeg dropper der, så får aksjen heller stikke uten meg hvis den gjør det. :slight_smile:

Flytter det over til Nekkar?

Står i cash inntil videre, skulle jo egentlig cashe ut litt aksjer for hyttekjøp :stuck_out_tongue:

2 Likes

Begynner å bli noen poster som dette fra Almir så jeg håper at de leverer mer enn det spillerene forventer. Hvis ikke føler jeg det blir på grensen til latterlig…

image

1 Like

Så den delen av klippet som handlet om armor 2.0 og det hørtes ut som noe folk kommer til å hate eller elske. Nå er det vel omtrent ingen som liker armor 1.0, så jeg antar det blir en positiv greie. Folk bare hater store endringer. :stuck_out_tongue:

Man hører jo også på Almir at joda, de kommer med en roadmap for 2025, men den kommer ikke nå. Den kommer når teamet har satt seg ned gått gjennom alt som fungerer bra/dårlig og så sketchet en plan utfra det. Nå var de tydeligvis opptatte med å lage content. Hvorfor det ikke står klart i Q-rapporten sammen med planen om å kutte folk på payday 3 teamet er jo rett og slett uforståelig.

2 Likes

Kan jo ha med at de som skriver Q-rapportene har investorene mest i tankene og ikke spillerne? Da høres kanskje “la oss få frem at kostnadene til Payday 3 nå blit langt lavere” lurt ut uten å tenke på at spillere vil reagere når de ikke samtidig får frem at dette ikke betyr full stopp på utviklingen av PD3.

1 Like

Da blogposten om armor 2.0 kom i september virket det som om “alle” var veldig positive til endringen. Det jeg er mest bekymret for er om de klarer å levere det uten bugs spesielt siden det ikke ser ut om om de har planer om å hotfixe noe som helst. Bugs som kommer i en patch vil derfor være der til neste update kommer og da går det jo fort 4-6 uker.

2 Likes

Pd3 teamet når det meldes om bugs og mangler

image

1 Like

CEO burde være klar over at de har fått backlashes fra spillere etter å ha kommet med Q-rapporter tidligere? :thinking: