Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

image

https://x.com/RoboquestGame/status/1861078358668308576

2 Likes

Envar skal børsnoteres. Noen som følger med på den?

https://www.envarstudio.com

Feil tråd?

PAYDAY 3: Dev Update 10

PAYDAY 3: Full Interview with Ilija Petrusic

3 Likes

Starbreeze under 20 øre er et ran - dad joke sorry

1 Like

Siden dev blog kom denne uken er det kanskje et lite håp om at patchen kommer neste uke. Blir iallfall interessant å se spillertallene etter patchen.

3 Likes

Et lite review av min egen SB-trading.

Første kjøpet ble gjort på forventninger til den kommende patchen, men i stedet for å ha et target, så satt jeg over patchen. Jeg solgte når forventningene mine til antall spillere osv ikke ble oppfylt. Kort sagt, jeg solgte for sent og hadde ikke noe kursmål.

Det andre kjøpet ble gjort fordi jeg forventet at aksjen skulle snu, men jeg burde jo ha fulgt 3/6 dagers regelen og avventet kjøp i 1-2 dager til. Jeg satte target til 20-21 øre, men solgte på 19 øre. Jeg satt for zoomet inn og ville ikke miste oppgang som sist. Kort sagt, jeg solgte for tidlig.

Akkurat nå, så synes jeg det ser ut som en relativt greit konsolidering, men den skjer hovedsakelig under det jeg så på som et motstandsområde, 20-21 øre, så jeg lar det heller bare være, selv om jeg har endel forventninger til ting som kan skje i desember.

Starbreeze er i en posisjon hvor de med noe økte inntekter er i en sterk posisjon, mens med noe svekkede inntekter så er de i en presset situasjon. Q-rapportene er dermed ganske så binære eventer. Iflg min egen porteføljestrategi, så kan jeg derfor kun ha (veldig) kortsiktige posisjoner.

Alt i alt, så er jeg ganske fornøyd med tradingen min her, risikoen var relativt liten og jeg satt i hvert fall ikke over Q-tallene.

1 Like

Lurer på om de nye reglene for season pass på steam er grunnen til at SB ikke har season pass for year 2 :

https://partner.steamgames.com/doc/store/seasonpass

1 Like

Bull scenario for meg noen pr frem er 20x så er det såklart risiko andre veien men kanskje verdt det. Men så klart ikke med hyttepengene

1 Like

Det handler nok først og fremst om at jeg ikke lenger er villig til å risikere 50%+ ned for en potensiell gevinst i selskaper med usikker finansiering. Jeg tar fortsatt den risikoen i godt finansierte selskaper.

1 Like

Ingen omsetning på flere dager og så plutselig masse ut i sluttauksjonen på en fredag :man_shrugging:

Noen som skal spare skatt ? :wink:

Når det gjelder spillertall så var de ca 20% høyere enn de var sist fredag og reviews de siste dagene er igjen over 70% positive. 50% rabatt (fram til 4.des) har ikke boostet salget veldig mye og er også usikker på hvor mye neste heist vil hjelpe på salg. Er kanskje avhengig av at neste heist får aktivert flere av de som allerede eier spillet + få flere PD2 spillere til å kjøpe PD3 for at ting skal se litt bedre ut ?

2 Likes

Jeg tar det for en spydighet? :wink:

De røde strekene ble tegnet opp når de var støtter…

Da var vi nede på 17 øre igjen. Denne gangen gikk det innom 16,1 øre før det snudde. Omsetningen der var på 30k aksjer, så litt over 5000 kr, og det har knapt vært omsetning under 16,5 øre i dag.

Og hvis det er greia, så spiller det ikke så mye rolle for selgeren om han får 15 eller 17 øre, når det han skal gjøre er å realisere et tap på f.eks. 80 (eller 82 øre).

Hva er sjansen for at dette bare er en 2-dagers nedgang?

Nei, for risky å kjøpe nå, selv om den ligger rett på støtten. Har lyst å kjøpe før de kommer med neste heist, men tror det er best å vente 1-2 dager til.

Spillet selger relativt bra hvis man ser på antall reviews. Når man ser bort fra perioden hvor folk var forbanna på Q-rapport infoen, så ser reviews greie ut på 72%.

Men hvis man ser på Steam GTS rankingen, så ser det ræva ut. Veldig mange spill på Black week salg? Ikke så ille mao, men ikke akkurat et styrketegn.

Ikke noen overbevisende google trend

1 Like

Det var ikke ment spydig.

4 Likes

Hvis man fjerner ting som er free to play så er 23 spill på top25 på salg :slight_smile:

Noen som husker om det var generelt salg på steam da de var oppe på rundt #30 sist kvartal ?

Tenker de 2 viktigste tingene med neste patch er om de klarer å levere et heist som har minimalt med bugs og om de får fikset noen bugs fra sist patch. Virker som om mange ser fram til dette heistet så ikke utenkelig vi havner på 5k+ CCU. Blir heller ikke overrasket om vi etterhvert får DLCer som er laget av LGL

2 Likes

Hehe, det var derfor jeg brukte “så ser det ræva ut”, for det salget er veldig bra i desember generelt sett.

Altså, spillet er jo i en mye bedre tilstand nå enn tidligere, så nytt content vil jo dra spillere. Disse har venner som gjerne også vil spille, så baller det kanskje på seg. Da hjelper det at det er lettere å spille sosialt nå enn tidligere fordi man faktisk kan fortsette å spille med de samme folka osv. Det er grunnen til at jeg har lyst til å kjøpe igjen.

1 Like

Denne kom i mail-boksen min nå

PAYDAY™ 3 ‘First World Bank’ Free Legacy Heist Available on December 10

One of the most iconic heists from the PAYDAY franchise returns on December 10, reimagined for PAYDAY 3, giving fans both nostalgic excitement and fresh challenges. To mark this momentous occasion and to offer a glimpse of the action-packed chaos players can expect, here is a brand-new trailer.

First World Bank Trailer

Return to Where it all Started
The Holidays are coming early this year. All PAYDAY 3 players will enjoy robbing First World Bank for free on December 10.

This is a faithful recreation of the original First World Bank heist, beloved by fans of both PAYDAY: The Heist and PAYDAY 2 , now rebuilt with enhanced visuals and refined mechanics for PAYDAY 3 .

PAYDAY 3 December Update Overview
PAYDAY 3 December Update contains:

• Brand new Free Legacy Heist – First World Bank
  • Teddy Moo Mask + Teddy Moo Suit – Introduced in PAYDAY: The Heist, Mr. Moo has been a stalwart ally to the PAYDAY Gang, helping not only to hide equipment, but also providing much needed moral support. Now, the Gang can bring Teddy Moo along for the ride in PAYDAY 3 as well. Both the outfit and mask will be available for free in this update!
  • New mask and weapon patterns – 15 mask patterns and 20 weapon patterns
  • Twitch Drops – 90’s theme twitch drops

For more information about PAYDAY 3 , please visit: www.paydaythegame.com
The latest press assets can be found here.
For more information about PAYDAY™ 3 , please visit: www.paydaythegame.com

Er vel en tradingmulighet i det minste

5 Likes

bra respons :slight_smile:

2 Likes
3 Likes

Kul work-for-hire kontrakt. Betaler sikkert shit, men fin PR da. :slight_smile: