Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Opprinnelig skulle det jo komme på slutten av 2025 og så ble det flyttet til tidlig 2026. Blir skuffet om det ikke kommer før Q4 2026 men man vet jo aldri.

1 Like

Jeg både tror og regner med at de fokuserer på begge deler.

Når du skriver denne runden, refererer du da til serverproblemene nå?

Ja men kan jo ikke være rare teamet igjen på PD3. La oss si at de var 130 utviklere, minst 50% på baxter, ca 25% på PUBG og resten på PD3. Når det da er sagt opp et sted mellom 10 og 20 personer er det jo ikke veldig mange igjen men fremdeles nok til å komme med innhold og forbedringer.

Nei tenkte på oppsigelser.

1 Like

På SB sine nettsider står det at de var 191 fulltidsansatte 30 september 2024. Regner med at de kommer med nye tall på antall ansatte 18 november. Hvis informasjonen ang oppsigelser i SB stemmer, så var det angivelig flere som jobbet med Baxter som også ble sagt opp (og publishing som nevnt). Så ser ikke ut som nedskjæringene bare har rammet PD3.

1 Like

Liker denne utviklingen i hvert fall. La den få et lite run nå da :pray:

Problemet for PD3 er som jeg ser det at de ikke klarer å skape moment. Årsaken er jo rett og slett at evt goodwill de har når de kommer med noe nytt og kult blir brent opp på at de fortsatt har endel tekniske problemer. At dette er vesentlig tenker jeg man kan se på reviews som er på rundt 50% positive de to siste dagene.

Salgsmessig, så synes jeg faktisk ikke det er så verst nå, såvidt touchet innom topp 100 uten at spillet er på salg. Samtidig, det er langt fra tilstandene som var i september 2024 når spillet var på rundt 40. plass (det er store forskjeller i salg utfra plassering)

På den andre siden, google trenden er god, om noe uavklart enda (stiplet linje kan korrigere relativt kraftig)

Greia er vel at folk ikke forventer noe nytt heist med det første og dermed ikke så gode inntekter…

Altså, jeg tror dette var en god patch, men jeg tror spillet er for gammelt. For mange har gitt det en sjanse uten at det har slått gjennom. Mao, salget vil fortsette å dale. Må evt ha en mirakelpatch da og det er ikke noe særlig å vedde penger på.

Ikke uenig i mye av det du skriver. De har utvilsomt tråkka skikkelig i salaten her, og gjentatte ganger. Men jeg er ikke enig i at spillet er for gammelt. PD2 er over 10 år gammelt, og de så nok for seg noe tilsvarende med PD3. Men de har utvilsomt en massiv jobb foran seg med å skape goodwill igjen om de skal snu skuta.

For min del tenker jeg forholdsvis kortsiktig for øyeblikket, og posten er ganske liten.

PD2 hadde svært gode user reviews og de hadde aldri de problemene med servere som PD3 har hatt.

Sant nok, og jeg skal ikke holde en flammende forsvarstale for SB og PD3. Men har de fått det til før skulle man tro at de kunne klare det igjen – i hvert fall det tekniske. Og det virker jo som om at flere og flere syns innholdet er på bedringens vei slik jeg forstår det, men at det er bugs som irriterer.

Det sagt må de jo selvfølgelig fortsette å levere innhold.

1 Like

Husker du OTWD? :see_no_evil:

Ja :see_no_evil: Rart at man ikke lærte mer av det egentlig. Men man kommer jo ikke unna av at SB har gjort og gjør mye rart :sweat_smile:

Forøvrig interessant å følge litt med på kursen. Er så lite volum og totalstyrt av algoer.

Lurer på om star har gjort noe analyse på hvorfor ikke flere gjentar heistene gang på gang i payday3. Er problemet at belønningen er for liten med tanke på å bli sterkere/kule skins/etc. Eller er problemet at heistene blir for like, det kan f.eks. mer randomisering av fiender, etc hjelpe på. Dette er noe de fikk til i payday2. Man ser spillerne spiller de samme heistene om og om igjen.

Mulig det er en kombinasjon, få spillere er det også. Andre faktorer kan påvirke.

Ser iallfall at mange klager på at det er for lite RNG i heistene .

1 Like

En typisk ting som ikke nødvendigvis blir plukket opp i testing.

Har spillt altfor mye diablo 2 og du kjenner deg igjen, men det er så mange ting som er forskjellig fra gang til gang. Bl.a. Utrolig mye forskjellig utstyr og kartene har noen faste elementer, men også mange forskjellige. Det er mange som grinder act bossen, men det trenger man ikke.

1 Like

Å legge inn mer randomisert utstyr og fiender bør vel ikke være så komplisert i få til?

Fremdeles slapt med spillere selv om gulvet virker å ha løftet seg noe. Men Jacket Character Pack har blitt godt mottatt:

Du kan ikke bare hive in masse random shit inn i et spill og forvente at det blir bra. På mange måter, så er det oppå det at du bygger resten av spillet. Når de da ikke har bygget spillet på et slikt fundament, så har du mye jobb for å få det inn.

På nye heists, så burde det la seg gjøre til en hvis grad, men da vil du måtte bruke en god del arbeid for å få det til. Kort sagt, jeg er tvilende til at det kommer til å skje…

Jeg skjønner at man ikke bare kan kaste inn masse random shit :joy:

Klart at det vil være litt jobb. Men fiender og belønninger er vel i bunn og grunn kodesnippets som er plassert i et miljø ift definerte regler, og man har jo allerede algoritmer for hvordan de oppfører seg i forhold til hverandre og spillere. Det vi snakker om her er vel bare en videreføring av det?

I så fall skulle man tro at det ikke trengtes allverdens justeringer slik at det det blir mer variasjon når man allerede har dette rammeverket av fiender, belønninger og miljø på plass – om det nå virkelig er er et så stort problem.

Men nå er ikke jeg noen spilldesigner så godt mulig jeg tar feil her :man_shrugging::sweat_smile:

Men de har vel klart det på det siste heistet ( first world bank ) ? Alle heistene ( selv de ved launch ) har jo elementer av rng ( f.eks dirty ice hvor koden til døren enten er i butikken eller på en tavle på bakrommet ) men ikke nok til at man ønsker å spille de i flere år…

1 Like

Tok ikke akkurat fyr på kursen nei

https://store.steampowered.com/app/2526310/Unseen/

4 Likes