Jeg solgte alt på den meldingen…
Hva tror folket her inne om kursen til Starbrezze peker på Når Payday3 Hypen er på sitt beste ?
- 50 øre
- 1kr
- 2-3kr
- 4-5Kr
- 5-10kr
- 10 Pluss
0 stemmegivere
Nå har jeg brukt litt tid på denne aksjen … Må si at jeg får litt Funcom Viber i denna aksjen. Bare Dette spillet kan jo faktisk ha en mulighet til å selge Bra. Is The Hype Gonna be Real ?
Litt kjedelig med Valutaen her da… med økende oljepriser. Men det kan jo kanskje snu. Svenske krona kan jo fort gå langt ned på åttitallet den. Men det vel kanskje bagateller, for det er ikke ofte jeg med hånden på hjertet kan si at dette Caset er en No Brainer på 1-1,5 års sikt. Da legger jeg med noen chart her og jeg syns at aksjen kan kanskje finne på å gå fra Bearish til et Bullish Senario.
Aksjen har hatt en Trippelbunn. Det kan være litt kort tidsrom for den profetien . Så den kan gå ned en gang til støtte på 0,92 Øre. Men at den Nå prøver seg på motstand på 1,22 Ish.
Ser antydninger til en positiv Undertone på RSI og at aksjen har en Stigende RSI. Har faktisk ikke vært høyere siden april i fjor en gang.
Og så har vi Macd på Ukeschart der den for ikke lenge siden krysset til Positivt Momentum.
Jada jada… Lykke til. Jeg Satser ihverfall hardt på denne aksjen fremover. Års rapport den 14 April. Det er vel bare formaliteter ?
De har inntekter i USD og EUR. Den er riktignok denominert i svenske kroner men den største effekten av det er at det er billigere å utvikle spillet. Finansieringen er i EUR.
Tenkte mer på Oss jeg da som kjøper aksjer. Nok-Sek. Men billig er jo svenskekrona nå. Kan jo snu igjen selvfølgelig.
Slutter ikke å bli overrasket over hvor liten interesse det er for SB. Får håpe det tar seg opp fremover, nå som Payday3 nærmer seg.
En kjapp TA slik jeg leser chartet nå. Sikkert andre her som ser det på andre måter.
Etter å ha brutt opp over 1,08-10 å testet MA200 har kursen nå falt litt tilbake å tester støtten i nevnte område. Ved et brudd ned kan vi falle under krona igjen. Bryter vi opp gjennom MA200 er neste motstand 1,22-24.
Har selv et kursmål på 4 kr+ i denne ved lansering. Det mener jeg er realistisk ut fra hva selskapet tidligere har vært priset til.
Hvor mye ser du for deg at PD3 selger første året ? Og hvilken pris tror du de setter på spillet ?
Nå vet vi jo fint lite om hva de kommer med @nofun.
De har jo sagt at spillet vil bli lansert for pc, PlayStation og Xbox. Om det blir tilgjengelig på de nyeste konsollene for PS5 og Xbox. Vet vi ikke for øyeblikket. Blir det lansert samtidig på alle tre plattformer? Det vil jo innvirke på salget første året.
Viktig at de ikke priser spillet for høyt. I forhold til sammenlignbare spill. Pc versjonen i området 450 - 600 kr?
Om spillet lanseres samtidig på alle tre plattformer (vet ikke om det er realistisk) håper jeg de klarer 2-2,5 millioner første året.
Hva tror/ håper du på av salg nofun?
Hvis det “kun” selger 2-2.5mill første året så blir jeg faktisk litt skuffet. PD2 tror jeg solgte litt over 1.5mill den første måneden og det var kun på pc. Selv OTWD som ble slaktet(tror ting hadde sett annerledes ut hvis de hadde gått for Unreal Engine fra start) solgte ca 200k i den korte perioden det var tilgjengelig. Jeg tror også at SB er vesentlig bedre på PD enn de er på TWD.
Nå blir det mange plattformer og så må man ta med hvor mye spillmarkedet har vokst siden payday2. Se på utviklingen på antall medlemmer i steam-gruppa for payday2. Oppsummert:Store muligheter for at salget kan knuse payday2.
PS5 er jo gull for PD3 som er en plattform med alt for få spill og mange potensielle kjøpere.
PD2 var billig da, 200 kr. Så “fullpris” vil trekke salget litt ned. Jeg tenker jo også det burde selge vesentlig bedre enn PD2 utfra hvor mange som har spilt PD2. Spørsmålet blir jo om de har klart å lage en åndelig oppfølger til PD2 eller noe ræl som OTWD.
Jeg er også spent på om de har klart å legge opp PD3 slik at det ikke er så dyrt å lage utvidelser. PD2 har de jo laget en uendelig mengde utvidelser til, så det kan ikke ha vært en så tung jobb.
Enormt grunnlag som du sier. Civliation Vl har vel solgt opptil 10 millioner kopier på Pc… Så de burde ha en mulighet til å selge mer en det.
15000 Tusen anmeldelser av Payday2 på Ps4
Bare de ikke Fucker dette opp… Så blir det bra.
Når finansieringen er på plass har de jo alle muligheter til å lykkes. Om de har de rette folka.
De meldte vel i Q2 21 at de hadde ansatt folk fra 38-39 land.
Finansieringen er på plass ? Trodde de hadde penger frem til Launch jeg.
Starbreeze er godt finansierte, en god del av finansieringen frigjøres også først etter spillet har blitt lansert, pengene er mao bundet til expansions osv. Sist jeg sjekket cash burn, så var den rimelig lav. PD2 gir fortsatt bra med inntekter.
Payday 2 kostet 29,99 euro ved launch
Det er alltid vanskelig å lage en oppfølger men det de kommer med kan umulig være på nivå med OTWD ( elendig ledelse + skifte av game engine). Uansett om PD3 blir et bra spill så kommer det til å være en haug med folk som elsker PD2 og hater PD3
Payday 2 har snart 8 miljoner följare på Steam så försäljningen kan givetvis bli extremt massiv om de får till det. + 30 miljoner sålda tror jag serien har totalt nu.