Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Ja det eneste lille minuset jeg finner er i korona-delen av rapporten:

The company’s assessment that the short-
term impact on ongoing projects will be minor still stands, but the long-
term effects on future business and the impact on the efficiency of the
project organizations may result in delayed deliveries. "
Men de skriver også:
“The impact on the company’s revenues has so far been positive.”

Men dette er ingen bombe, det er noe alle kan slite litt med post covid.

Tradingmessig gikk den opp intradag ca.10% i forkant av rapport i håp om news om payday3. Sier litt om sprengkraften i aksjen hvis det skulle komme relevante payday3-news eller mistanke om det.

4 Likes

Redeye sine tanker om rapporten

Starbreeze: Double-Digit Growth on PC in 2021

Konklusjon:
We believe the Starbreeze-stock is traded at attractive levels. We also of course think it is a good sign that insiders buying the stock both in the management and the board at these levels. With no obvious major catalyst for the stock this year it is however not surprising that investors are fairly uninterested at the moment. The investor sentiment can however as always flip to the positive side very fast.

Our fair value range of SEK 0.8-5 per share and our base case of SEK 2.2 per share is unchanged.

3 Likes

Vet vi noe mer om hvor mye mer penger de kan få fra KOCH?
Virker jo å være milepæl penger eller tilsvarende. Som er ganske vanlig. Tenker egentlig iforhold til å estimere når spillet evt kommer.

Rammen er vel på 50 MEUR, men det inkluderer endel penger etter release.

3 Likes

CEO sa litt om dette i den videoen som Alex linket til. De får cash når de når milepæler slik at utbetalingene vil variere fra måned til måned. De fått 38.4+40,9msek de 2 siste kvartalene.

“The agreement provides for an estimated total investment exceeding 50 MEUR for both development and marketing of PAYDAY 3 including more than 18 months of post-launch “Games as a service”, meaning continuous development, release of new content and marketing”

2 Likes

Man kan jo da guesstimere at de vil få rundt 30 MEUR fram til og med launch og så 20 MEUR etter launch?

1 Like

Hvorfor betaling etter launch, det virker jo rart. Eller er det betaling for mer content?

Jeg tenker de ønsker en expansion pack kanskje ett år etter launch? Og at de bruker penger på å fikse feil og ikke bare hiver spillet på gata som ble gjort med forrige spill :stuck_out_tongue:

1 Like

Postet dette for lenge siden ( dvs ca 3timer :wink: )

“The agreement provides for an estimated total investment exceeding 50 MEUR for both development and marketing of PAYDAY 3 including more than 18 months of post-launch “Games as a service”, meaning continuous development, release of new content and marketing”

3 Likes

Dette var nok uansett ikke SB sitt valg :slight_smile:

Ikke utenkelig med launch rundt q2 2023 .

1 Like

Skeptisk…

2 Likes

Frykter du for at SB skal gå skoa av seg @nofun ? :wink: Eller tenkte du kanskje mer på at ting kan dra ut i tid pga covid?

De har garantert blir forsinket pga Covid-19. Det funker jo å jobbe remote, men man mister mye i mangel på uformell kommunikasjon. Da spør man ikke om trivielle ting, men sitter gjerne å knoter i en time eller to før man spør.

Litt av det samme som jeg har tenkt @Christian.

Nå er vel E3 en fin anledning til å vise frem litt av spillet.

E3 2022: Dates, Schedule, Where It's Going To Take Place and More.

2 Likes

Som jeg skrev tidligere er dette forsinkelses-problemet allerede nevnt i rapport.

Var mest skeptisk til at man tar av seg skoa. Stiller jo litt krav til de man jobber med :stuck_out_tongue: :wink:

Selv om dette helt klart kan være et problem så tror jeg det er den kreative delen som lider mest når man ikke er samlet .

2 Likes

Jeg jobber et lite sted, vi er tre stk. Allerede for oss blir effektiviteten lavere via hjemmekontor. Jeg tenker det problemet er noe som øker jo flere folk som skal samhandle.

2 Likes

BTW, jeg sier ikke at jeg ikke tror dette påvirker :slight_smile: Største problemet med hjemmekontor er kanskje også at mange ikke jobber hele dagen men heller bruker en time eller 3 på sosiale medier,forum eller spill.

4 Likes

:rofl:

2 Likes

Extra penger i kassen dette. Kursen burde være allerede 2 kr Asap. Bare 10% av fansen kjøper dette vil penga renne inn i en allerede full kase.